Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
CGY242 |
OKUL DÖNEMİNDE GELİŞİM VE EĞİTİM |
4 |
3 |
3 |
6 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi NURTEN ELKİN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Okul Dönemi (6-12 yaş orta çocukluk) çocuklarına ilişkin kavramlar, kuramlar, gelişim özellikleri, yaşanan sorunlar ve çözümleri, dünyada ve Türkiye'deki uygulamalara yönelik bilgi ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: |
Okul dönemine ilişkin kavramlar-okul dönemine ilişkin kuramlar, gelişim özellikleri, gelişimi etkileyen faktörler, yaklaşımlar, yaşanan sorunların değerlendirilmesinde kullanılan farklı yöntem ve teknikler, yaşanan sorunlara yönelik çözüm önerileri, eğitiminde kullanılan farklı yaklaşımların dünyada ve Türkiye’deki uygulamaları, kritik dönemler ve krizler, aile yaklaşımı, hizmetler ve politikalar |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Orta çocukluk dönemine ilişkin kavramları açıklar. |
Orta çocukluk dönemine ilişkin kuramları inceler. |
Orta çocukluk döneminin gelişim özelliklerini açıklar. |
Orta çocukluk döneminde çocuğun gelişimini etkileyen faktörleri ifade eder. |
Orta çocukluk dönemine ilişkin yaklaşımları inceler. |
Orta çocukluk döneminde yaşanan sorunların değerlendirilmesinde kullanılan yöntem ve teknikleri özelliklerine göre ayırır. |
Orta çocukluk döneminde uygulanan çağdaş eğitim yaklaşımlarını karşılaştırır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Literatür tarama |
Okul Döneminde Gelişim ve Eğitime Giriş |
Anlatım |
2 |
Bireysel Araştırma, Grup Araştırması |
Gelişim Dönemleri, Okul Dönemi Gelişim Kuramları |
Anlatım, bireysel çalışma, grup çalışması |
3 |
Web Tabanlı Araştırma |
Beyin Gelişimi, Motor Gelişim,
Egzersiz, Sağlık, Hastalık ve Bozukluklar |
Anlatım |
4 |
Web Tabanlı Araştırma |
Engelli Çocuklar ve Okul Döneminde Bilişsel Değişiklikler |
Anlatım, örnek olay |
5 |
Literatür tarama, web tabanlı öğrenme |
Okul Döneminde Dil Gelişimi |
Anlatım |
6 |
Bireysel Araştırma |
Okul Döneminde Sosyo Duygusal Gelişim ve Kişilik Gelişimi |
Anlatım, tartışma, beyin fırtınası |
7 |
Web Tabanlı Araştırma |
Okul Döneminde Benlik ve Ahlak Gelişimi |
Anlatım, tartışma |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Literatür tarama |
Okul Döneminde Benlik ve Ahlak Gelişimi |
Anlatım |
10 |
Bireysel araştırma |
Okul Çocukluğu Döneminde Ebeveyn- Çocuk ve
Akran İlişkilerindeki Değişiklikler,
Okul Çocuklarının Gelişim Özellikleri, Çağdaş Öğrenme Yaklaşımları ve Okula Hazırlık |
Anlatım, tartışma |
11 |
Bireysel Araştırma, Grup Araştırması |
Okul Öncesi Dönemden İlköğretime Geçiş ve Okula Hazır Bulunuşluluğun Kuramsal Temelleri |
Anlatım,tartışma, örnek olay, grup çalışması |
12 |
Grup Araştırması |
Okula Hazır Bulunuşluluğu Etkileyen Etmenler ve
Okula Başlamada Çocukların Bakış Açıları |
Anlatım, örnek olay |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Akyol Köksal A. (2019). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim I .Ankara: Anı Yayıncılık |
Akyol Köksal A. (2019). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim II .Ankara: Anı Yayıncılık |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The foundation of professional theoretical knowledge of child development science is child, family, development,
forms the concepts of evaluation, identification, support, intervention, education and follow-up. It
Ensuring that the Child Development profession is learned on a scientific basis by considering the concepts with a holistic approach.
|
|
|
|
|
|
5 |
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
To have advanced theoretical and applied knowledge supported by textbooks, application tools and other resources containing up-to-date information in the field of Child Development.
|
|
|
|
|
|
5 |
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
To be able to interpret and evaluate data, to define and analyze problems, to develop solutions based on research and evidence by using the advanced knowledge and skills acquired in the field of Child Development.
|
|
|
|
|
4 |
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
To be able to use advanced theoretical and applied knowledge gained in the field of Child Development.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Being able to independently carry out an advanced study in the field of Child Development.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
To be able to take responsibility individually and as a team member to solve complex unforeseen problems encountered in practices related to Child Development.
|
|
|
|
|
4 |
|
3 |
To be able to plan and manage activities for the development of employees under his/her responsibility within the framework of a project.
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Being able to critically evaluate the advanced knowledge and skills acquired in the field of Child Development.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Ability to identify learning needs and direct learning
|
|
|
|
|
|
5 |
3 |
Developing a positive attitude towards lifelong learning
|
0 |
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
To be able to inform relevant persons and institutions on issues related to Child Development; to be able to convey their thoughts and suggestions for solutions to problems verbally and in writing.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
To be able to share with experts and non-experts, by supporting them with quantitative and qualitative data, their thoughts and solutions to problems in the field of Child Development.
|
|
|
|
3 |
|
|
3 |
Being able to organize and implement projects and activities for the social environment in which they live with the awareness of social responsibility.
|
|
|
|
3 |
|
|
4 |
To be able to follow the information in the field and communicate with colleagues by using a foreign language at least at the European Language Portfolio B1 General Level.
|
|
|
2 |
|
|
|
5 |
To be able to use information and communication technologies together with computer software at the Advanced Level of the European Computer Use License required by the Child Development field.
|
|
|
2 |
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
To act in accordance with social, scientific, cultural and ethical values in the stages of collecting, interpreting, applying and announcing the results related to Child Development.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
To have sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality culture and protection of cultural values, environmental protection, occupational health and safety.
|
|
|
|
|
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
3 |
42 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
14 |
4 |
56 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
3 |
2 |
6 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
3 |
2 |
6 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
50 |
0 |
154 |
|
Genel Toplam |
154 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
6 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
6,0 |
|