TR EN

OYUN VE OYUN MATERYALLERİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
CGY246 OYUN VE OYUN MATERYALLERİ 4 3 3 3

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi NURTEN ELKİN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Gelişimde oyunun yeri ve önemi, çocuklar için gereklilikleri ve oyun etkinliğini uygulamaya ilişkin bilgi ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Oyunun tanımı, oyunun özellikleri, oyun ile ilgili görüşler, oyunun tarihçesi, oyunun gelişime etkisi, oyun kuramları, çocukta oyun evreleri, oyunun özellikleri ve çeşitleri, oyun materyallerini tanıma, okul öncesi eğitim kurumlarında oyun etkinliklerinin planlanması, yapılandırılmış, yarı yapılandırılmış ve yapılandırılmamış oyunlar ve örnekleri, oyuncak müzeleri hakkında bilgilendirme ve tanıtım.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Oyun ile ilgili temel kavramları açıklar.
Farklı yaş ve özellikteki çocuklara yönelik oyun merkezli gelişimsel etkinlikler tasarlar.
Oyunun çocuk gelişimine katkılarını açıklar.
Oyunun evreleri ve çeşitlerini sıralar.
Oyun kuramlarını açıklar.
Oyuncak/gelişimi destekleyici materyallerin yapımında dikkat edilmesi gereken noktaları sıralar.
Farklı gereksinimlere göre oyuncak (gelişimi destekleyici materyalleri) üretir.
Yaşa uygun oyun materyali seçiminde aileleri ve öğretmenleri destekler.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür tarama Ders Tanıtımı, Oyun Nedir? Anlatım, Betin Fırtınası
2 Literatür tarama Oyunun Tarihçesi, Oyunla İlgili Görüşler Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
3 Literatür tarama, Bireysel araştırma Oyun kuramları Anlatım, Örnek Olay
4 Literatür tarama, Bireysel araştırma Oyunun Evreleri, Özellikleri, Çeşitleri Anlatım, beyin fırtınası
5 Literatür tarama Oyunun Gelişim Alanlarına Katkısı Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
6 Literatür tarama Oyunun Gelişim Alanlarına Katkısı Anlatım, Tartışma grup çalışması
7 Grup araştırması, Bireysel araştırma Oyun Materyalleri Tanıtımı ve Tartışması Anlatım,Tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Bireysel araştırma Oyun İle İlgili Makale Sunumları Tartışma, grup çalışması, beyin fırtınası
10 Bireysel araştırma Oyun İle İlgili Makale Sunumu Tartışma, grup çalışması, beyin fırtınası
11 Grup araştırması Artık Materyalleri Oyuna Dönüştürme, Bütünleştirilmiş Etkinlik Anlatım, tartışma, örnek olay
12 Grup araştırması, web tabanlı araştırma Bütünleştirilmiş Etkinlik Sunumları Grup çalışması, beyin fırtınası, soru cevap
13 Literatür tarama Bütünleştirilmiş Etkinlik Sunumları Grup çalışması, beyin fırtınası, soru cevap
14 Literatür tarama Gelişimi destekleyici Oyuncak yapımı Grup çalışması, beyin fırtınası, soru cevap
15 Literatür tarama Final Uygulama
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Zembat, R. (2012) Okul Öncesinde Özel Eğitim Yöntemleri. Ankara:Anı Yayıncılık
Başal,H. A. (2018). Geçmişten Günümüze Türkiye'de Geleneksel Çocuk Oyunları. Ankara: Nobel Yayıncılık
Ogelman, H.G. (2014).Yaşamın İlk Yıllarında Oyun: Oyuna Çok Yönlü Bakış. Ankara: Pegem Akademi.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The foundation of professional theoretical knowledge of child development science is child, family, development, forms the concepts of evaluation, identification, support, intervention, education and follow-up. It Ensuring that the Child Development profession is learned on a scientific basis by considering the concepts with a holistic approach.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To have advanced theoretical and applied knowledge supported by textbooks, application tools and other resources containing up-to-date information in the field of Child Development.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To be able to interpret and evaluate data, to define and analyze problems, to develop solutions based on research and evidence by using the advanced knowledge and skills acquired in the field of Child Development.
4
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To be able to use advanced theoretical and applied knowledge gained in the field of Child Development.
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Being able to independently carry out an advanced study in the field of Child Development.
3
2
To be able to take responsibility individually and as a team member to solve complex unforeseen problems encountered in practices related to Child Development.
4
3
To be able to plan and manage activities for the development of employees under his/her responsibility within the framework of a project.
4
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Being able to critically evaluate the advanced knowledge and skills acquired in the field of Child Development.
4
2
Ability to identify learning needs and direct learning
5
3
Developing a positive attitude towards lifelong learning
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To be able to inform relevant persons and institutions on issues related to Child Development; to be able to convey their thoughts and suggestions for solutions to problems verbally and in writing.
4
2
To be able to share with experts and non-experts, by supporting them with quantitative and qualitative data, their thoughts and solutions to problems in the field of Child Development.
3
3
Being able to organize and implement projects and activities for the social environment in which they live with the awareness of social responsibility.
3
4
To be able to follow the information in the field and communicate with colleagues by using a foreign language at least at the European Language Portfolio B1 General Level.
2
5
To be able to use information and communication technologies together with computer software at the Advanced Level of the European Computer Use License required by the Child Development field.
2
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To act in accordance with social, scientific, cultural and ethical values ​​in the stages of collecting, interpreting, applying and announcing the results related to Child Development.
4
2
To have sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality culture and protection of cultural values, environmental protection, occupational health and safety.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 1 14
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 5 1 5
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 6 1 6
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 2 1 2
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 2 1 2
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 45 0 73
Genel Toplam 73
Toplam İş Yükü / 25.5 2,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 3,0