TR EN

SOSYAL YARDIM POLİTİKALARI DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
CGY248 SOSYAL YARDIM POLİTİKALARI 4 2 2 3

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi NURTEN ELKİN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Çocukların sağlıklı bireyler olarak yetişmesini sağlayacak sosyal politikaların ve sosyal yardım modellerinin geliştirilmesinde yakın tarihten bugüne gelen süreci anlayacak, analiz edecek ve geliştirecek bilgilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Sosyal Yardım İhtiyacının Tanımlanması, Sosyal Politikanın Amaç ve İşlevleri, Geçmişten Günümüze Sosyal Politika ve Sosyal Yardım Kavramları, Sosyal Politika Modelleri ve Farklı Yaklaşımlar, Aileye Yönelik Sosyal Yardımın Önemi ve Örnekleri, Çocuklara Yönelik Sosyal Yardımın Önemi ve Örnekleri, Eğitime Yönelik Sosyal Yardım Politikaları ve Örnekleri, Sosyal Politikalar ve Yardım Politikaları Özelinde Sorunlar ve Çözüm Önerileri

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Sosyal yardım politikaları ile ilgili kavramları açıklar.
Sosyal yardım ve destek ihtiyacı olan çocukları tanımlar.
Sosyal politikaları çocuk gelişimci mesleğinde danışmanlık izlem sürecine göre değiştirir.
Geçmişten günümüze refah devletlerinin çocuk, kadın ve aileye bakış açısını boylamsal olarak karşılaştırır.
Sosyal politika ve yardımların organizasyonu ve dağıtımı sürecindeki rolünü ifade eder.
Dünyada ve ülkemizde çocuklara ve ailelere yönelik sosyal politikaları değerlendirir.
Çocuk işçiliği ve kadınların refah düzeyini etkileyen istihdam politikalarını çocuğun refahı ile ilişkilendirir.
Ebeveynlerin ve aile yapısının desteklenmesine yönelik sosyal yardım ve politikalarını çocuk gelişimi perspektifi ile ifade eder.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür tarama, Web Tabanlı Araştırma Dersin Ana Hatları İle İlgili Paylaşım ve Genel Kavramlara Giriş Anlatım, Soru-Cevap
2 Literatür tarama, Bireysel Araştırma Geçmişten Günümüze Sosyal Politika ve Sosyal Yardım Kavramları Anlatım, Beyin Fırtınası
3 Literatür tarama, Web Tabanlı Araştırma Sosyal Yardımlara Yönelik Farklı Yaklaşımlar Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap
4 Literatür tarama, Bireysel Araştırma Aile İle İlgili Sosyal Yardım Politikaları Örnek Olay, Anlatım, Yaratıcı Çalışma Yöntemi
5 Literatür tarama Aile İle İlgili Sosyal Yardım Politikaları, Film Analizi: Wonder Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap
6 Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Çocuklara Yönelik Sosyal Yardım Politikaları Örnek Olay, Tartışma, Anlatım
7 Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Çocuklara Yönelik Sosyal Yardım Politikaları, Film Analizi: I am Sam Anlatım, Yaratıcı Çalışma Yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Bireysel araştırma Çocuklara Yönelik Sosyal Yardım Politikaları (Dezavantajlı ) Örnek Olay, Anlatım
10 Görsel Kaynaklar, Uygulamalar, Bireysel araştırma Çocuklara Yönelik Sosyal Yardım Politikaları, Film Analizi: Yerdeki Yıldızlar Tartışma, Soru Cevap, Proje Çalışması
11 Görsel Kaynaklar, Uygulamalar, Bireysel araştırma Eğitim İle İlgili Sosyal Politikalar Tartışma, Anlatım, Soru Cevap, Proje Çalışması
12 Görsel Kaynaklar, Uygulamalar, Bireysel araştırma Farklı Gruplara Yönelik Sosyal Yardım Politika Örneği Hazırlama ve Sunma Tartışma, Soru Cevap, Proje Çalışması
13 Literatür tarama, Web Tabanlı Araştırma Farklı Gruplara Yönelik Sosyal Yardım Politika Örneği Hazırlama ve Sunma Tartışma, Anlatım, Beyin Fırtınası
14 Görsel Kaynaklar, Uygulamalar, Bireysel araştırma Farklı Gruplara Yönelik Sosyal Yardım Politika Örneği Hazırlama ve Sunma Tartışma, Soru Cevap, Proje Çalışması
15 Literatür tarama Sosyal Politikalar ve Yardım Politikaları Özelinde Sorunlar ve Çözüm Önerileri Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Autsch, DB, Chowdhury, F, Sameeksha D (2017) Corruption, Entrepreneurship, and Social Welfare: A Global Perspective. Springer Science and Business Media : Springer
Christopher P, Glatzer M (2019) Faith-Based Organizations and Social Welfare Springer International Publishing;Palgrave Macmillan
Essex J (2013) Development, Security, and Aid: Geopolitics and Geoeconomics at the U.S. Agency for International Development. Athens: University of Georgia Press
Nascimbene B, Di Pascale A (2018) The Modernisation of State Aid for Economic and Social Development New York: Springer International Publishing
Sen, A (2019) Collective choice and social welfare Cambridge: Harvard University Press
Shore J (2019). The Welfare State and the Democratic Citizen: How Social Policies Shape Political Equality Springer International Publishing;Palgrave Macmillan

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The foundation of professional theoretical knowledge of child development science is child, family, development, forms the concepts of evaluation, identification, support, intervention, education and follow-up. It Ensuring that the Child Development profession is learned on a scientific basis by considering the concepts with a holistic approach.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To have advanced theoretical and applied knowledge supported by textbooks, application tools and other resources containing up-to-date information in the field of Child Development.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To be able to interpret and evaluate data, to define and analyze problems, to develop solutions based on research and evidence by using the advanced knowledge and skills acquired in the field of Child Development.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To be able to use advanced theoretical and applied knowledge gained in the field of Child Development.
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Being able to independently carry out an advanced study in the field of Child Development.
4
2
To be able to take responsibility individually and as a team member to solve complex unforeseen problems encountered in practices related to Child Development.
5
3
To be able to plan and manage activities for the development of employees under his/her responsibility within the framework of a project.
4
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Being able to critically evaluate the advanced knowledge and skills acquired in the field of Child Development.
4
2
Ability to identify learning needs and direct learning
5
3
Developing a positive attitude towards lifelong learning
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To be able to inform relevant persons and institutions on issues related to Child Development; to be able to convey their thoughts and suggestions for solutions to problems verbally and in writing.
4
2
To be able to share with experts and non-experts, by supporting them with quantitative and qualitative data, their thoughts and solutions to problems in the field of Child Development.
3
3
Being able to organize and implement projects and activities for the social environment in which they live with the awareness of social responsibility.
4
4
To be able to follow the information in the field and communicate with colleagues by using a foreign language at least at the European Language Portfolio B1 General Level.
2
5
To be able to use information and communication technologies together with computer software at the Advanced Level of the European Computer Use License required by the Child Development field.
2
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To act in accordance with social, scientific, cultural and ethical values ​​in the stages of collecting, interpreting, applying and announcing the results related to Child Development.
5
2
To have sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality culture and protection of cultural values, environmental protection, occupational health and safety.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 1 14
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 2 28
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 2 1 2
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 46 0 74
Genel Toplam 74
Toplam İş Yükü / 25.5 2,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 3,0