Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
CGY341 |
NÖROLOJİK GELİŞİM |
5 |
2 |
2 |
3 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi NURTEN ELKİN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Dr.Öğr.Üyesi DENİZ YILDIZ |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Sinir sisteminin yapısal ve işlevsel özellikleri, bilişsel ve ruhsal gelişim basamakları, motor ve zihinsel gelişim geriliklerinin klinik özellikleri ve tanı kriterleri, çocukluk çağı nörogelişimsel ve nörolojik hastalıklarına ilişkin bilgilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: |
Sinir sistemi ve gelişimi, çocuğun beyin ve bilişsel gelişim basamakları, beyin hasarları, gelişimsel tarama testleri ve psikometrik değerlendirme testleri, gelişimsel ve nörolojik bozukluklar ve tedavi yaklaşımları, nörolojik bozukluklarla ilgili ruh sağlığı sorunları. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Çocuğun bilişsel gelişim evrelerini açıklar. |
Beyin gelişimini açıklar. |
Beyin hasarları sonucu oluşan gelişimsel ve nörolojik bozuklukları ayırır. |
Nörolojik bozukluklarının özelliklerini ayırır. |
Nörolojik bozuklukların tedavi yaklaşımlarını örnek verir. |
Nörolojik bozukluklar nedeniyle oluşan ruh sağlığı sorunlarını dikkate alarak ailelere yönelik rehberlik hizmetlerini organize eder. |
Psikometrik testleri ayırır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Literatür Tarama |
Sinir Sisteminin Gelişimi ve Yapısı |
Anlatım |
2 |
Literatür tarama, |
Nörolojik Değerlendirme: Öykü ve Muayene |
Anlatım, Örnek Olay |
3 |
Literatür tarama, Bireysel araştırma |
Mental ve Motor Gelişim Basamakları |
Anlatım, Tartışma |
4 |
Bireysel araştırma |
Risk Altındaki Bebek Kavramı: Riskli Bebeklerde Nörolojik Muayene |
Anlatım, Örnek Olay |
5 |
Literatür tarama |
Gelişimsel Değerlendirme: Gelişimsel Tarama Testleri ve Psikometrik Değerlendirme |
Anlatım |
6 |
Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma |
Motor ve Mental Gelişme Geriliği: Tanım ve Yaklaşım I |
Anlatım, Tartışma |
7 |
Literatür tarama |
Motor ve Mental Gelişme Geriliği: Tanım ve Yaklaşım II |
Anlatım, Tartışma |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Literatür tarama |
Serebral Palsi |
Anlatım |
10 |
Literatür tarama |
Nöbet Epilepsi |
Anlatım, Örnek Olay |
11 |
Bireysel araştırma |
Nörometobolik / Nörodejeneratif Hastalık Gruplarına Örnek ile Yaklaşım |
Anlatım, Örnek Olay, Tartışma |
12 |
Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma |
Nöromüsküler Hastalıklar |
Anlatım |
13 |
Bireysel araştırma |
Çocuklarda Ruhsal ve Nöropsikolojik Sorunlar: Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu, Otizm Spektrum Bozukluğu |
Anlatım |
14 |
Literatür tarama, Web tabanlı araştırma |
Çocuklarda Ruhsal ve Nöropsikolojik Sorunlar: Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu, Otizm Spektrum Bozukluğu |
Anlatım |
15 |
Bireysel araştırma |
Çocuk Örseleme, İhmal ve İstismarı |
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Yalaz, K. (2018). Temel Gelişimsel Çocuk Nörolojisi. Hipokrat Kitabevi |
Piña-Garza, JE. ve Fenichel, GM. (2013). Klinik Çocuk Nörolojisi. Adana Nobel Kitabevi. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The foundation of professional theoretical knowledge of child development science is child, family, development,
forms the concepts of evaluation, identification, support, intervention, education and follow-up. It
Ensuring that the Child Development profession is learned on a scientific basis by considering the concepts with a holistic approach.
|
|
|
|
|
|
5 |
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
To have advanced theoretical and applied knowledge supported by textbooks, application tools and other resources containing up-to-date information in the field of Child Development.
|
|
|
|
|
|
5 |
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
To be able to interpret and evaluate data, to define and analyze problems, to develop solutions based on research and evidence by using the advanced knowledge and skills acquired in the field of Child Development.
|
|
|
|
|
4 |
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
To be able to use advanced theoretical and applied knowledge gained in the field of Child Development.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Being able to independently carry out an advanced study in the field of Child Development.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
To be able to take responsibility individually and as a team member to solve complex unforeseen problems encountered in practices related to Child Development.
|
|
|
|
3 |
|
|
3 |
To be able to plan and manage activities for the development of employees under his/her responsibility within the framework of a project.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Being able to critically evaluate the advanced knowledge and skills acquired in the field of Child Development.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Ability to identify learning needs and direct learning
|
|
|
|
|
|
5 |
3 |
Developing a positive attitude towards lifelong learning
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
To be able to inform relevant persons and institutions on issues related to Child Development; to be able to convey their thoughts and suggestions for solutions to problems verbally and in writing.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
To be able to share with experts and non-experts, by supporting them with quantitative and qualitative data, their thoughts and solutions to problems in the field of Child Development.
|
|
|
|
3 |
|
|
3 |
Being able to organize and implement projects and activities for the social environment in which they live with the awareness of social responsibility.
|
|
|
|
3 |
|
|
4 |
To be able to follow the information in the field and communicate with colleagues by using a foreign language at least at the European Language Portfolio B1 General Level.
|
|
|
2 |
|
|
|
5 |
To be able to use information and communication technologies together with computer software at the Advanced Level of the European Computer Use License required by the Child Development field.
|
|
|
2 |
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
To act in accordance with social, scientific, cultural and ethical values in the stages of collecting, interpreting, applying and announcing the results related to Child Development.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
To have sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality culture and protection of cultural values, environmental protection, occupational health and safety.
|
|
|
|
|
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
1 |
14 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
14 |
2 |
28 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
2 |
2 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
2 |
2 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
46 |
0 |
76 |
|
Genel Toplam |
76 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
3 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
3,0 |
|