TR EN

OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE ALAN ÇALIŞMASI I DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
CGY343 OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE ALAN ÇALIŞMASI I 5 8 4 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi NURTEN ELKİN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. BUSE KERİGAN
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Okul öncesi eğitim kurumlarında gözlem, değerlendirme ve eğitim programlarını doğru uygulamaya yönelik ilişkin bilgi, beceri ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Eğitim planına uygun gözlem yapma, eğitim ortamı, eğitimci, öğrenci, eğitim planını gözlemleme, raporlaştırma

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Çocuğun gereksinimlerine göre gözlem yapacağı yeri keşfeder.
Gözlem tekniğini/tekniklerini ve uygun gözlem formunu/formlarını açıklar.
Gözlem kriterlerine uygun uygulamaya koyar.
Gözlem bilgilerini uyarlar.
Gözlem bilgilerini sentezler.
Çocuğu yaşı ve gelişim özelliklerine uygun karşılaştırır.
Çocuğun gelişim profilini düzenler.
Değerlendirme sonuçlarını düzenler.
MEB Okulöncesi müfredatına uygun günlük eğitim akışı planlar.
Mesleki uygulama dosyasını meslek etiğine uygun şekilde düzenler.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür tarama, Bireysel araştırma, Web Tabanlı Araştırma Alan Çalışmasının Tanıtımı, Okul Öncesi Eğitim Nedir? Okul Öncesi Program Özellikleri, Okul Öncesi Merkezleri Gözlem
2 Literatür tarama, Bireysel araştırma, Web Tabanlı Araştırma Okul Öncesi Program Özellikleri, Etkinlik Çeşitleri Gözlem
3 Literatür tarama, Bireysel araştırma, Web Tabanlı Araştırma Okul Öncesinde Gelişim Alanları, Etkinlik Planları Gözlem
4 Literatür tarama, Bireysel araştırma, Görsel Kaynaklar, Uygulamalar Etkinlik Planları (Sonbahar Teması) Gözlem
5 Literatür tarama, Bireysel araştırma, Görsel Kaynaklar, Uygulamalar Etkinlik Planları (10 Kasım Teması) Gözlem
6 Literatür tarama, Bireysel araştırma, Görsel Kaynaklar, Uygulamalar Etkinlik Planları (Dünya Kitap Haftası Teması) Gözlem
7 Literatür tarama, Bireysel araştırma, Görsel Kaynaklar, Uygulamalar Etkinlik Planları (Temizlik Haftası Teması) Gözlem
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama, Bireysel araştırma, Görsel Kaynaklar, Uygulamalar Etkinlik Planları (İletişim Araçları Teması) Gözlem
10 Literatür tarama, Bireysel araştırma, Görsel Kaynaklar, Uygulamalar Etkinlik Planları (Yerli Malı Haftası Teması) Gözlem
11 Literatür tarama, Bireysel araştırma, Görsel Kaynaklar, Uygulamalar Etkinlik Planları (Kış Mevsimi Teması) Gözlem
12 Literatür tarama, Bireysel araştırma, Görsel Kaynaklar, Uygulamalar Etkinlik Planları (Yeni Yıl teması) Gözlem
13 Literatür tarama, Bireysel araştırma, Görsel Kaynaklar, Uygulamalar Etkinlik Planları (Hayvanlar Teması) Gözlem
14 Literatür tarama, Bireysel araştırma, Görsel Kaynaklar, Uygulamalar Etkinlik Planları (Ulaşım Araçları Teması) Gözlem
15 Literatür tarama, Bireysel araştırma Etkinlik Planları İnceleme Gözlem, Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

MEB (2013). Milli Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitim Programı. Ankara: MEB.
Santrock, John W. (2017). Yaşam Boyu Gelişim. Çev: Galip Yüksel (13. Basımdan Çeviri: Gözden Geçirilmiş Yeni Basım). Ankara: Nobel Akademik.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The foundation of professional theoretical knowledge of child development science is child, family, development, forms the concepts of evaluation, identification, support, intervention, education and follow-up. It Ensuring that the Child Development profession is learned on a scientific basis by considering the concepts with a holistic approach.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To have advanced theoretical and applied knowledge supported by textbooks, application tools and other resources containing up-to-date information in the field of Child Development.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To be able to interpret and evaluate data, to define and analyze problems, to develop solutions based on research and evidence by using the advanced knowledge and skills acquired in the field of Child Development.
4
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To be able to use advanced theoretical and applied knowledge gained in the field of Child Development.
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Being able to independently carry out an advanced study in the field of Child Development.
3
2
To be able to take responsibility individually and as a team member to solve complex unforeseen problems encountered in practices related to Child Development.
4
3
To be able to plan and manage activities for the development of employees under his/her responsibility within the framework of a project.
4
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Being able to critically evaluate the advanced knowledge and skills acquired in the field of Child Development.
3
2
Ability to identify learning needs and direct learning
4
3
Developing a positive attitude towards lifelong learning
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To be able to inform relevant persons and institutions on issues related to Child Development; to be able to convey their thoughts and suggestions for solutions to problems verbally and in writing.
5
2
To be able to share with experts and non-experts, by supporting them with quantitative and qualitative data, their thoughts and solutions to problems in the field of Child Development.
3
3
Being able to organize and implement projects and activities for the social environment in which they live with the awareness of social responsibility.
4
4
To be able to follow the information in the field and communicate with colleagues by using a foreign language at least at the European Language Portfolio B1 General Level.
2
5
To be able to use information and communication technologies together with computer software at the Advanced Level of the European Computer Use License required by the Child Development field.
2
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To act in accordance with social, scientific, cultural and ethical values ​​in the stages of collecting, interpreting, applying and announcing the results related to Child Development.
4
2
To have sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality culture and protection of cultural values, environmental protection, occupational health and safety.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 4 4 16
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 12 8 96
Rapor Yazma 11 1 11
Final Sınavı 0 0 0
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 27 0 123
Genel Toplam 123
Toplam İş Yükü / 25.5 4,8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0