TR EN

ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE MÜZİK EĞİTİMİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
CGY345 ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE MÜZİK EĞİTİMİ 5 2 2 2

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi NURTEN ELKİN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. BUSE KERİGAN
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Öğrencilerin ritim duygusunu geliştirerek, çocuklara uygulayacakları etkinliklerde, etkinlik çeşitlerine ve müzik kavramlarına ilişkin bilgilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Müziğin Tanımı, Amaçları, Eğitimdeki Önemi Müzikle ilgili temel kavramlar Çocukluk Döneminde Müzik Müzikle İlgili Yaklaşımlar Müziğin Çocuk Gelişimi Üzerindeki Etkisi Çocukların Müzik Becerilerinin Gelişiminde Etkili Olan Faktörler Çocukluk Döneminde Eğitimde Kullanılan Müzik Teknikleri Eğitimcinin Rolü ve Önemi Ortam ve Çalgılar Çocukların Gelişim Özelliklerine Göre Müzik Etkinliklerinin Uygulanması

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Müzikle ilgili temel kavramları açıklar.
Müziğin çocuğun yaşamındaki yeri ve önemini açıklar.
Müziğin çocuğun farklı alanlardaki gelişimine etkisini özetler.
Farklı müzik etkinliklerine örnek verir.
Çocuklar için müzik etkinlikleri planlar.
Çocuklar için müzik etkinliklerinde kullanılabilecek materyaller tasarlar.
Çocuklara yönelik müzik etkinlikleri üretir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür Tarama Dersin Tanıtımı, İçeriği Hakkında Bilgilendirme, Müzik Eğitimine Giriş Anlatım
2 Literatür Tarama Müzik Eğitimine Giriş Anlatım
3 Literatür Tarama, Tartışma Ses Ayırt etme, Dinleme ve Üretme Çalışmaları Nota, Solfej Bilgisi Anlatım, Tartışma
4 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Çocukluk Döneminde Müziğin Amacı ve Önemi Anlatım, Proje Tabanlı Öğrenme, Soru Cevap
5 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma Müzik Etkinliği Çeşitleri Anlatım, Proje Tabanlı Öğrenme
6 Literatür Tarama, Grup Araştırması Müzik Etkinliği Çeşitleri ve Etkinlik Tasarlama Anlatım, Proje Tabanlı Öğrenme, Soru Cevap
7 Literatür Tarama, Grup Araştırması, Bireysel Araştırma Müzik Etkinliği Çeşitleri ve Etkinlik Tasarlama Anlatım, Proje Tabanlı Öğrenme
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma Müzik Eğitiminde Eğitimcinin Önemi ve Rolleri Anlatım, Beyin Fırtınası, Yaratıcı Çalışma Yöntemi
10 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Çocuk Enstrümanları ve Şarkıları Anlatım, Proje Tabanlı Öğrenme
11 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Çocuk Enstrümanları ve Şarkıları Anlatım, Proje Tabanlı Öğrenme
12 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma, Grup Araştırması Özel Gereksinimli Çocuklar İçin Müzik Anlatım, Soru Cevap, Beyin Fırtınası, Proje Çalışması
13 Grup Araştırması, Bireysel Araştırma Yaratıcı Hareket ve Dans Uygulamaları Proje Tabanlı Öğrenme, Yaratıcı Çalışma Yöntemi
14 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Müziğin Çocuklarda Uygulanması Anlatım, Soru Cevap
15 Görsel Kaynaklar, Uygulamalar Artık Materyallerden Müzik Aleti Yapım Atölyesi Uygulama, Yaratıcı Çalışma Yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Özgül,İ. (2014). Müzik Eğitimi ve Öğretimi. Ankara:Pegem Akademi
Yener, S. (2010). Mesleki Müzik Eğitiminde Müzik Teorisi Eğitimi. Ankara: Pegem Akademi
Bayraktar, Ö. (2018). 140 Müzik Aktivitesi. İstanbul: Kitapdostu Yayınları
Artan, İ. (2018). Okul Öncesi Dönemde Müzik Eğitimi. Ankara: Hedef Yayıncılık

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The foundation of professional theoretical knowledge of child development science is child, family, development, forms the concepts of evaluation, identification, support, intervention, education and follow-up. It Ensuring that the Child Development profession is learned on a scientific basis by considering the concepts with a holistic approach.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To have advanced theoretical and applied knowledge supported by textbooks, application tools and other resources containing up-to-date information in the field of Child Development.
4
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To be able to interpret and evaluate data, to define and analyze problems, to develop solutions based on research and evidence by using the advanced knowledge and skills acquired in the field of Child Development.
4
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To be able to use advanced theoretical and applied knowledge gained in the field of Child Development.
2
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Being able to independently carry out an advanced study in the field of Child Development.
3
2
To be able to take responsibility individually and as a team member to solve complex unforeseen problems encountered in practices related to Child Development.
3
3
To be able to plan and manage activities for the development of employees under his/her responsibility within the framework of a project.
4
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Being able to critically evaluate the advanced knowledge and skills acquired in the field of Child Development.
3
2
Ability to identify learning needs and direct learning
4
3
Developing a positive attitude towards lifelong learning
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To be able to inform relevant persons and institutions on issues related to Child Development; to be able to convey their thoughts and suggestions for solutions to problems verbally and in writing.
4
2
To be able to share with experts and non-experts, by supporting them with quantitative and qualitative data, their thoughts and solutions to problems in the field of Child Development.
2
3
Being able to organize and implement projects and activities for the social environment in which they live with the awareness of social responsibility.
4
4
To be able to follow the information in the field and communicate with colleagues by using a foreign language at least at the European Language Portfolio B1 General Level.
2
5
To be able to use information and communication technologies together with computer software at the Advanced Level of the European Computer Use License required by the Child Development field.
2
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To act in accordance with social, scientific, cultural and ethical values ​​in the stages of collecting, interpreting, applying and announcing the results related to Child Development.
4
2
To have sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality culture and protection of cultural values, environmental protection, occupational health and safety.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 8 1 8
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 4 1 4
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 4 1 4
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 4 1 4
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 1 1
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 1 1
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 38 0 52
Genel Toplam 52
Toplam İş Yükü / 25.5 2
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 2,0