Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
CGY443 | ENGELLİ ÇOCUKLARIN GELİŞİMİ, EĞİTİMİ VE AİLELERİNE DANIŞMANLIK | 7 | 3 | 3 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi NURTEN ELKİN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. BERK EFE ALTINAL |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Engelli çocuklara sahip ailelere danışmanlık yapabilecek mesleki donanıma sahip olmaya ilişkin bilgi ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Özel gereksinimli çocuğun aileye katılımı ve ailenin yaşadığı psikolojik süreçler, aileleri desteklemek için geliştirilen programlar, özel gereksinimli çocuğa sahip ailelerle yapılan görüşmelerde dikkat edilmesi gereken noktalar, çocuk odaklı aile danışmanlığında görüşme süreci. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Özel gereksinimli çocukların aileleri ile ilgili yapılan çalışma kaynaklarını kullanır. |
Özel gereksinimli çocukların aileye katılım süreci ve ailelerin yaşadığı psikolojik süreçleri açıklar. |
Ailelerin gösterdikleri tepkileri anlatan modelleri karşılaştırır. |
Özel gereksinimli çocuğa sahip aileleri destekelemek için uygun destek programını seçer. |
Özel gereksinimli çocuğa sahip aileleri desteklemek için hazırlanan programları destekler. |
Aile danışmalık kuramlarını ve danışmanlık sürecini ilişkilendirir. |
Çocuk odaklı aile görüşme süreçlerinin içeriğini düzenler. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür Tarama | Özel Gereksinimi Olan Çocukların Aileleri İle Yapılan Çalışmalar Giriş | Anlatım, Soru Cevap, Gözlem, Vaka Tartışması |
2 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma | Özel Gereksinimli Çocuğa Sahip Ailelerin Gösterdikleri Tepkileri Açıklayan Modeller | Anlatım, Soru Cevap |
3 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma | Sürekli Üzüntü Modeli, Kişisel Yapılanma Modeli, Güçsüzlük ve Anlamsızlık Modeli | Anlatım, Gözlem, Beyin Fırtınası |
4 | Literatür Tarama | Özel Gereksinimli Çocuğa Sahip Ailelerde Yaşanan Stres, Ailelerin Gereksinimleri | Anlatım, Soru Cevap, Gözlem, Örnek olay, Tartışma, Beyin Fırtınası |
5 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Ebeveynlerin ve Kardeşlerin tepkileri | Soru Cevap, Beyin Fırtınası |
6 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Engelli çocuğa sahip aile tutumları | Anlatım, Soru Cevap, Gözlem, |
7 | Web Tabanlı Araştırma | Ailelere destek hizmetler | Anlatım, Soru Cevap, Gözlem, Örnek Olay, Tartışma, Beyin Fırtınası |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma | Özel Gereksinimli Çocuğa Sahip Aileler İçin Eğitim Programı Hazırlarken Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar | Anlatım, Soru Cevap, Gözlem, Vaka Tartışması, Beyin Fırtınası |
10 | Literatür Tarama, Grup araştırması | Ailelerle Yapılan Görüşmeler | Anlatım, Gözlem, Tartışma, Örnek Olay |
11 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma | Bilgi edinme ve Bilgi Verme Görüşmeleri | Anlatım |
12 | Bireysel Araştırma | Duyguların Tanımlanması ve İfadesi Görüşmeleri | Soru Cevap, Beyin Fırtınası |
13 | Grup Araştırması | Problemleri Çözümleme Görüşmeleri, Gelecekteki Etkinlikleri Planlama Görüşmeleri | Anlatım, Gözlem, Vaka Tartışması, Beyin Fırtınası |
14 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma | Özel Gereksinimli Çocuğa Sahip Ailelerle Yapılan Görüşmelerde Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar | Anlatım, Soru Cevap, Gözlem, Beyin Fırtınası |
15 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma | Kaynaştırma Programlarında Aile Katılımı, BEP Aile Katılımı | Anlatım, Beyin Fırtınası |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Özsoy, Y., Özyürek, M. ve Eripek, S. (1997). Özel Eğitime Giriş. Ankara: Karatepe. |
Nazlı, S. (2018). Aile Danışmanlığı. Ankara: An. |
Baykoç, N. (2017). Özel Eğitim. Ankara: Eğiten. |
Küçükali, R. (2018). Çocuk ve Aile. Ankara: Anı. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The foundation of professional theoretical knowledge of child development science is child, family, development,
forms the concepts of evaluation, identification, support, intervention, education and follow-up. It
Ensuring that the Child Development profession is learned on a scientific basis by considering the concepts with a holistic approach.
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To have advanced theoretical and applied knowledge supported by textbooks, application tools and other resources containing up-to-date information in the field of Child Development.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To be able to interpret and evaluate data, to define and analyze problems, to develop solutions based on research and evidence by using the advanced knowledge and skills acquired in the field of Child Development.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To be able to use advanced theoretical and applied knowledge gained in the field of Child Development.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Being able to independently carry out an advanced study in the field of Child Development.
|
5 | |||||
2 |
To be able to take responsibility individually and as a team member to solve complex unforeseen problems encountered in practices related to Child Development.
|
4 | |||||
3 |
To be able to plan and manage activities for the development of employees under his/her responsibility within the framework of a project.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Being able to critically evaluate the advanced knowledge and skills acquired in the field of Child Development.
|
4 | |||||
2 |
Ability to identify learning needs and direct learning
|
5 | |||||
3 |
Developing a positive attitude towards lifelong learning
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To be able to inform relevant persons and institutions on issues related to Child Development; to be able to convey their thoughts and suggestions for solutions to problems verbally and in writing.
|
4 | |||||
2 |
To be able to share with experts and non-experts, by supporting them with quantitative and qualitative data, their thoughts and solutions to problems in the field of Child Development.
|
4 | |||||
3 |
Being able to organize and implement projects and activities for the social environment in which they live with the awareness of social responsibility.
|
5 | |||||
4 |
To be able to follow the information in the field and communicate with colleagues by using a foreign language at least at the European Language Portfolio B1 General Level.
|
2 | |||||
5 |
To be able to use information and communication technologies together with computer software at the Advanced Level of the European Computer Use License required by the Child Development field.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To act in accordance with social, scientific, cultural and ethical values in the stages of collecting, interpreting, applying and announcing the results related to Child Development.
|
4 | |||||
2 |
To have sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality culture and protection of cultural values, environmental protection, occupational health and safety.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 12 | 2 | 24 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 44 | 0 | 98 |
Genel Toplam | 98 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 3,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |