TR EN

ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
CGY445 ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI 7 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi NURTEN ELKİN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. EMEL ÇAKAR
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Çocuk sağlığı ve hastalıkları, bağışıklık sistemi, sağlıklı ve hasta çocukların özelliklerinin açıklanması, çocuklarda sık görülen enfeksiyon hastalıklarını ve genel belirtilerini sınıflandırılması, çocuk sağlığını koruyucu, okul ve çevresine ilişkin tedbirleri düzenlenmesi ile ilgili bilgilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları dersi; Sağlık ve hastalıkla ilgili temel kavramlar, Dünya' da ve Türkiye'de Çocuk Sağlığı, Kadın Anatomi ve Fizyolojisi, Kadın Sağlığı-Gebelik-Doğum-Yenidoğan, Aile Planlaması ve Önemi, Çocuk Sağlığının Değerlendirilmesi-Çocukta büyüme Gelişmeyi Etkileyen Faktörler, Çocuk sağlığının değerlendirilmesinde kullanılan ölçütler ve sağlıklı çocuğun değerlendirilmesi, izlenmesi, Çocuklarda Sık Görülen Hastalık Bulguları, 0-12 yaş grubu çocuklarda görülen solunum yolu enfeksiyonları, 0-12 yaş grubu çocuklarda görülen gastrointestinal enfeksiyonlar, 0-12 yaş grubu çocuklarda görülen viral döküntülü bulaşıcı hastalıklar,0-12 yaş grubu çocuklarda görülen bakteriyel döküntülü-döküntülü olmayan bulaşıcı hastalıklar, Aşı Takvimi-Bağışıklama, Kazalarda İlkyardım konularını içermektedir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Sağlık-Hastalık tanımlarını açıklar.
Çocuklarda hastalık belirtilerini tanır.
Çocuk sağlığını koruyucu, okul ve çevresine ilişkin tedbirleri düzenler.
Hasta çocuğun özelliklerini tanımlar.
Çocuklarda bulaşıcı hastalıklara karşı koruyucu önlemleri alır.
Çocuklarda yaralanmalarda ilkyardım müdahalesi uygular.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma Sağlık ve hastalıkla ilgili temel kavramlar Anlatım, Tartışma, Soru-cevap
2 Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Dünya' da ve Türkiye'de Çocuk Sağlığı Anlatım, Tartışma
3 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Kadın Anatomi ve Fizyolojisi Tartışma, Soru-cevap, Beyin Fırtınası
4 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Kadın Sağlığı-Gebelik-Doğum-Yenidoğan Anlatım, Soru-Cevap
5 Web Tabanlı Araştırma Aile Planlaması ve Önemi Anlatım, Soru-cevap, Beyin Fırtınası
6 İşbirlikli grup çalışması, Web Tabanlı Araştırma Çocuk Sağlığının Değerlendirilmesi-Çocukta büyüme Gelişmeyi Etkileyen Faktörler Anlatım, Soru-cevap, Beyin Fırtınası
7 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Çocuk sağlığının değerlendirilmesinde kullanılan ölçütler ve sağlıklı çocuğun değerlendirilmesi, izlenmesi Anlatım, Tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Web Tabanlı Araştırma, Literatür Tarama Çocuklarda Sık Görülen Hastalık Bulguları Yaratıcı Çalışma Yöntemi, Anlatım, Tartışma
10 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma 0-12 yaş grubu çocuklarda görülen solunum yolu enfeksiyonları Tartışma, Anlatım, Örnek Olay
11 Bireysel Araştırma, Literatür Tarama 0-12 yaş grubu çocuklarda görülen gastrointestinal enfeksiyonlar Anlatım, Örnek Olay, Soru-cevap
12 Literatür Tarama 0-12 yaş grubu çocuklarda görülen viral döküntülü bulaşıcı hastalıklar Anlatım, Tartışma, Yaratıcı Çalışma Yöntemi
13 Bireysel Araştırma, Web Tabanlı Araştırma 0-12 yaş grubu çocuklarda görülen bakteriyel döküntülü-döküntülü olmayan bulaşıcı hastalıklar Tartışma, Anlatım, Beyin Fırtınası
14 Görsel Kaynaklar, Web Tabanlı Araştırma Aşı Takvimi-Bağışıklama Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Görsel Kaynaklar, Web Tabanlı Araştırma Kazalarda İlkyardım Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Erdem Y. (2011). Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Çocuk Hastalıkları. Ankara: Vize Yayıncılık
Acar A. (2017). Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları. Ankara: Eğiten Kitap
WHO recommendations on maternal health: guidelines approved by the WHO Guidelines Review Committee (2017)

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The foundation of professional theoretical knowledge of child development science is child, family, development, forms the concepts of evaluation, identification, support, intervention, education and follow-up. It Ensuring that the Child Development profession is learned on a scientific basis by considering the concepts with a holistic approach.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To have advanced theoretical and applied knowledge supported by textbooks, application tools and other resources containing up-to-date information in the field of Child Development.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To be able to interpret and evaluate data, to define and analyze problems, to develop solutions based on research and evidence by using the advanced knowledge and skills acquired in the field of Child Development.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To be able to use advanced theoretical and applied knowledge gained in the field of Child Development.
3
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Being able to independently carry out an advanced study in the field of Child Development.
4
2
To be able to take responsibility individually and as a team member to solve complex unforeseen problems encountered in practices related to Child Development.
4
3
To be able to plan and manage activities for the development of employees under his/her responsibility within the framework of a project.
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Being able to critically evaluate the advanced knowledge and skills acquired in the field of Child Development.
5
2
Ability to identify learning needs and direct learning
4
3
Developing a positive attitude towards lifelong learning
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To be able to inform relevant persons and institutions on issues related to Child Development; to be able to convey their thoughts and suggestions for solutions to problems verbally and in writing.
5
2
To be able to share with experts and non-experts, by supporting them with quantitative and qualitative data, their thoughts and solutions to problems in the field of Child Development.
4
3
Being able to organize and implement projects and activities for the social environment in which they live with the awareness of social responsibility.
4
4
To be able to follow the information in the field and communicate with colleagues by using a foreign language at least at the European Language Portfolio B1 General Level.
2
5
To be able to use information and communication technologies together with computer software at the Advanced Level of the European Computer Use License required by the Child Development field.
2
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To act in accordance with social, scientific, cultural and ethical values ​​in the stages of collecting, interpreting, applying and announcing the results related to Child Development.
3
2
To have sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality culture and protection of cultural values, environmental protection, occupational health and safety.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 3 42
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 44 0 128
Genel Toplam 128
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0