Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
CGY445 | ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI | 7 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi NURTEN ELKİN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. EMEL ÇAKAR |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Çocuk sağlığı ve hastalıkları, bağışıklık sistemi, sağlıklı ve hasta çocukların özelliklerinin açıklanması, çocuklarda sık görülen enfeksiyon hastalıklarını ve genel belirtilerini sınıflandırılması, çocuk sağlığını koruyucu, okul ve çevresine ilişkin tedbirleri düzenlenmesi ile ilgili bilgilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları dersi; Sağlık ve hastalıkla ilgili temel kavramlar, Dünya' da ve Türkiye'de Çocuk Sağlığı, Kadın Anatomi ve Fizyolojisi, Kadın Sağlığı-Gebelik-Doğum-Yenidoğan, Aile Planlaması ve Önemi, Çocuk Sağlığının Değerlendirilmesi-Çocukta büyüme Gelişmeyi Etkileyen Faktörler, Çocuk sağlığının değerlendirilmesinde kullanılan ölçütler ve sağlıklı çocuğun değerlendirilmesi, izlenmesi, Çocuklarda Sık Görülen Hastalık Bulguları, 0-12 yaş grubu çocuklarda görülen solunum yolu enfeksiyonları, 0-12 yaş grubu çocuklarda görülen gastrointestinal enfeksiyonlar, 0-12 yaş grubu çocuklarda görülen viral döküntülü bulaşıcı hastalıklar,0-12 yaş grubu çocuklarda görülen bakteriyel döküntülü-döküntülü olmayan bulaşıcı hastalıklar, Aşı Takvimi-Bağışıklama, Kazalarda İlkyardım konularını içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Sağlık-Hastalık tanımlarını açıklar. |
Çocuklarda hastalık belirtilerini tanır. |
Çocuk sağlığını koruyucu, okul ve çevresine ilişkin tedbirleri düzenler. |
Hasta çocuğun özelliklerini tanımlar. |
Çocuklarda bulaşıcı hastalıklara karşı koruyucu önlemleri alır. |
Çocuklarda yaralanmalarda ilkyardım müdahalesi uygular. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma | Sağlık ve hastalıkla ilgili temel kavramlar | Anlatım, Tartışma, Soru-cevap |
2 | Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Dünya' da ve Türkiye'de Çocuk Sağlığı | Anlatım, Tartışma |
3 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, | Kadın Anatomi ve Fizyolojisi | Tartışma, Soru-cevap, Beyin Fırtınası |
4 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, | Kadın Sağlığı-Gebelik-Doğum-Yenidoğan | Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Web Tabanlı Araştırma | Aile Planlaması ve Önemi | Anlatım, Soru-cevap, Beyin Fırtınası |
6 | İşbirlikli grup çalışması, Web Tabanlı Araştırma | Çocuk Sağlığının Değerlendirilmesi-Çocukta büyüme Gelişmeyi Etkileyen Faktörler | Anlatım, Soru-cevap, Beyin Fırtınası |
7 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, | Çocuk sağlığının değerlendirilmesinde kullanılan ölçütler ve sağlıklı çocuğun değerlendirilmesi, izlenmesi | Anlatım, Tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Web Tabanlı Araştırma, Literatür Tarama | Çocuklarda Sık Görülen Hastalık Bulguları | Yaratıcı Çalışma Yöntemi, Anlatım, Tartışma |
10 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | 0-12 yaş grubu çocuklarda görülen solunum yolu enfeksiyonları | Tartışma, Anlatım, Örnek Olay |
11 | Bireysel Araştırma, Literatür Tarama | 0-12 yaş grubu çocuklarda görülen gastrointestinal enfeksiyonlar | Anlatım, Örnek Olay, Soru-cevap |
12 | Literatür Tarama | 0-12 yaş grubu çocuklarda görülen viral döküntülü bulaşıcı hastalıklar | Anlatım, Tartışma, Yaratıcı Çalışma Yöntemi |
13 | Bireysel Araştırma, Web Tabanlı Araştırma | 0-12 yaş grubu çocuklarda görülen bakteriyel döküntülü-döküntülü olmayan bulaşıcı hastalıklar | Tartışma, Anlatım, Beyin Fırtınası |
14 | Görsel Kaynaklar, Web Tabanlı Araştırma | Aşı Takvimi-Bağışıklama | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Görsel Kaynaklar, Web Tabanlı Araştırma | Kazalarda İlkyardım | Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Erdem Y. (2011). Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Çocuk Hastalıkları. Ankara: Vize Yayıncılık |
Acar A. (2017). Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları. Ankara: Eğiten Kitap |
WHO recommendations on maternal health: guidelines approved by the WHO Guidelines Review Committee (2017) |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The foundation of professional theoretical knowledge of child development science is child, family, development,
forms the concepts of evaluation, identification, support, intervention, education and follow-up. It
Ensuring that the Child Development profession is learned on a scientific basis by considering the concepts with a holistic approach.
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To have advanced theoretical and applied knowledge supported by textbooks, application tools and other resources containing up-to-date information in the field of Child Development.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To be able to interpret and evaluate data, to define and analyze problems, to develop solutions based on research and evidence by using the advanced knowledge and skills acquired in the field of Child Development.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To be able to use advanced theoretical and applied knowledge gained in the field of Child Development.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Being able to independently carry out an advanced study in the field of Child Development.
|
4 | |||||
2 |
To be able to take responsibility individually and as a team member to solve complex unforeseen problems encountered in practices related to Child Development.
|
4 | |||||
3 |
To be able to plan and manage activities for the development of employees under his/her responsibility within the framework of a project.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Being able to critically evaluate the advanced knowledge and skills acquired in the field of Child Development.
|
5 | |||||
2 |
Ability to identify learning needs and direct learning
|
4 | |||||
3 |
Developing a positive attitude towards lifelong learning
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To be able to inform relevant persons and institutions on issues related to Child Development; to be able to convey their thoughts and suggestions for solutions to problems verbally and in writing.
|
5 | |||||
2 |
To be able to share with experts and non-experts, by supporting them with quantitative and qualitative data, their thoughts and solutions to problems in the field of Child Development.
|
4 | |||||
3 |
Being able to organize and implement projects and activities for the social environment in which they live with the awareness of social responsibility.
|
4 | |||||
4 |
To be able to follow the information in the field and communicate with colleagues by using a foreign language at least at the European Language Portfolio B1 General Level.
|
2 | |||||
5 |
To be able to use information and communication technologies together with computer software at the Advanced Level of the European Computer Use License required by the Child Development field.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To act in accordance with social, scientific, cultural and ethical values in the stages of collecting, interpreting, applying and announcing the results related to Child Development.
|
3 | |||||
2 |
To have sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality culture and protection of cultural values, environmental protection, occupational health and safety.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 44 | 0 | 128 |
Genel Toplam | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |