Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
CGY418 | ERGENLİK DÖNEMİNDE GELİŞİM | 8 | 2 | 2 | 3 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi NURTEN ELKİN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. BUSE BULAT |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Ergenlik dönemindeki biyolojik, psikolojik ve sosyal değişimleri; ergenlik dönemindeki sorunları ve çözümünde aileye yapılacak danışmanlığa ilişkin bilgi ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Ergenlik döneminde çocuğun fiziksel, zihinsel, sosyal ve duygusal gelişimi ile bu dönemlerde görülebilecek sorunlar, riskli davranışlar ve bağımlılıklar ve bağımlılıklardan korunma ve çözüm önerileri. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Kavram olarak ergenlik dönemini açıklar. |
Ergenlik döneminde fiziksel gelişimi açıklar. |
Ergenlik döneminde zihinsel gelişimi açıklar. |
Ergenlik döneminde duygusal ve sosyal gelişimi açıklar. |
Ergenlikteki sorunları ve çözüm ilişkilendirir. |
Ergenlikte sağlık sorunları ve çözümlerine örnek verir. |
Ergenlik döneminde okul, akran ve meslek ilişkilerini ilişkilendirir. |
Ergenlik dönemi ve aile ilişkileri hakkında örneklendirmeler yaparak ilişkilendirir. |
Ergenlik dönemi riskli davranışları ve bağımlılıkları açıklar. |
Bağımlılıkları tanımlar, sınıflandırır ve çözüm önerilerini açıklar |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür tarama, Web Tabanlı Araştırma, | Dersin Tanıtımı, Ergenlik İle İlgili Temel Kavramlar, Ergenlik Döneminin Tanımı ve Önemi | Sözlü- görsel Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma |
2 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Ergenlik Dönemi Kuramları | Sözlü- görsel anlatım |
3 | Bireysel araştırma | Ergenlik Döneminde Fizyolojik Gelişim | Sözlü- görsel anlatım, tartışma |
4 | Grup araştırması, Web Tabanlı Araştırma, | Ergenlik Döneminde Bilişsel Gelişim | Grup çalışması, Vaka Analizi |
5 | Grup araştırması | Ergenlik Döneminde Psikososyal Gelişim | Grup çalışması, Anlatım |
6 | Literatür tarama, Web Tabanlı Araştırma, | Ergenlik Döneminde Cinsel Gelişim | Sözlü- görsel Anlatım, Beyin Fırtınası |
7 | Literatür tarama | Ergenlik Döneminde Kişilik ve Ahlak Gelişimi | Sözlü- görsel anlatım, tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Grup araştırması, Web Tabanlı Araştırma | Ergenlik Döneminde Aile ve Akran İletişimi | Anlatım, Grup çalışması, Soru-cevap |
10 | Literatür tarama | Ergenlik Döneminde Bağımlılık ve Ergenlik Döneminde Beslenme- Öğrenci Sunumu | Örnek Olay, Tartışma, Anlatım |
11 | Grup araştırması | Ergenlik Döneminde Teknoloji Kullanımı ve Ergenlik Döneminde Akran Zorbalığı- Öğrenci Sunumu | Örnek Olay, Tartışma, Grup çalışması |
12 | Bireysel araştırma | Ergenlik Döneminde Aile İlişkileri ve Ergenlik Döneminde Akademik Stres- Öğrenci Sunumu | Anlatım, Bireysel çalışma |
13 | Literatür tarama, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel araştırma | Ergenlik Döneminde Çocuk Gelinler ve Ergenlik Döneminde Sosyal İlişkiler- Öğrenci Sunumu | Tartışma,Bireysel çalışma |
14 | Grup araştırması, Web Tabanlı Araştırma, | Ergenlik Dönemlinde Bağımlılıklar | Örnek Olay, Tartışma, Grup çalışması |
15 | Web Tabanlı Araştırma | Final öncesi tekrar ve değerlendirme | Anlatım, Soru-cevap, Beyin Fırtınası |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Siyez , D. M.,(Edt). (2012). Ergenlik. ANKARA: Nobel Akademik. |
Santrock J.W. (2011). Yaşam Boyu Gelişim. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. |
Üstündağ, A. (2021). Gelişimsel Açıdan Ergenlik. Ankara: Eğiten Kitap. |
Çivilidağ, A. (2020). Gelişim Süreci Odağında Ergenlik Psikolojisi. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. |
Aydın, B. (2021). Ergenlikten Yetişkinliğe Grup Çalışmaları. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. |
Elkin, N, Kütük H. (2023). Bağımlılıklardan Korunma ve Sağlıklı Yaşam: Kısa Bir Giriş. İGÜ Yayınları |
Şahin C, Günüç S. (2020). Teknoloji Bağımlıkları. Nobel Yayınları |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
---|---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
Ara Sınav (Vize) | 1 | 40 | Klasik Sınav | |
Ara Sınav (Vize) | 1 | 40 | Klasik Sınav | |
Ödev Değerlendirme | 1 | 10 | ||
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) | 1 | 50 | Optik(Test) Sınav | |
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) | 1 | 50 | Optik(Test) Sınav | |
TOPLAM | 5 | 190 |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The foundation of professional theoretical knowledge of child development science is child, family, development,
forms the concepts of evaluation, identification, support, intervention, education and follow-up. It
Ensuring that the Child Development profession is learned on a scientific basis by considering the concepts with a holistic approach.
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To have advanced theoretical and applied knowledge supported by textbooks, application tools and other resources containing up-to-date information in the field of Child Development.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To be able to interpret and evaluate data, to define and analyze problems, to develop solutions based on research and evidence by using the advanced knowledge and skills acquired in the field of Child Development.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To be able to use advanced theoretical and applied knowledge gained in the field of Child Development.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Being able to independently carry out an advanced study in the field of Child Development.
|
4 | |||||
2 |
To be able to take responsibility individually and as a team member to solve complex unforeseen problems encountered in practices related to Child Development.
|
4 | |||||
3 |
To be able to plan and manage activities for the development of employees under his/her responsibility within the framework of a project.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Being able to critically evaluate the advanced knowledge and skills acquired in the field of Child Development.
|
4 | |||||
2 |
Ability to identify learning needs and direct learning
|
5 | |||||
3 |
Developing a positive attitude towards lifelong learning
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To be able to inform relevant persons and institutions on issues related to Child Development; to be able to convey their thoughts and suggestions for solutions to problems verbally and in writing.
|
4 | |||||
2 |
To be able to share with experts and non-experts, by supporting them with quantitative and qualitative data, their thoughts and solutions to problems in the field of Child Development.
|
3 | |||||
3 |
Being able to organize and implement projects and activities for the social environment in which they live with the awareness of social responsibility.
|
5 | |||||
4 |
To be able to follow the information in the field and communicate with colleagues by using a foreign language at least at the European Language Portfolio B1 General Level.
|
3 | |||||
5 |
To be able to use information and communication technologies together with computer software at the Advanced Level of the European Computer Use License required by the Child Development field.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To act in accordance with social, scientific, cultural and ethical values in the stages of collecting, interpreting, applying and announcing the results related to Child Development.
|
4 | |||||
2 |
To have sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality culture and protection of cultural values, environmental protection, occupational health and safety.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 2 | 4 | 8 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Ödev | 2 | 4 | 8 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
TOPLAM | 52 | 0 | 78 |
Genel Toplam | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 3,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 3,0 |