Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
CGY417 |
HASTA ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ |
7 |
3 |
3 |
4 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi NURTEN ELKİN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Öğr.Gör. BEDRİYE ÇELİK KANCA |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Hasta çocuk gelişimi ve eğitimi ile ilgili bilgi, edindikleri teorik bilgilerin pratiğe aktarabilmelerine ilişkin bilgi ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: |
Hasta Çocukla İlgili Tanımlar, Hasta Çocuğa Yaklaşım, Hasta Çocukla İletişim, Hastaneye Hazırlayıcı Programlar, Hasta Çocuğun Tıbbi Girişimlere Hazırlanması, Hasta Çocuğa Yönelik Eğitim Uygulamaları, Hastanede Oyun, Hasta Çocuğun Hastalık ve Hastaneye Karşı Tepkileri, Gelişimsel Dönemlere Göre Hasta Çocukların İhtiyaçları ve Hastane Ortamının Düzenlenmesi, Hasta Çocuk Hakları, Hasta Dosyası Okuma, Hastanede Yatan Çocukların Gelişimsel Değerlendirmesi, Hasta Çocukların Gelişimsel Özelliklerine ve Hastalıklarına Göre Eğitim Materyali, Program Hazırlama, Uygulama ve Değerlendirme. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Hasta çocukla ilgili tanımları açıklar. |
Hastanede yatan çocukları gelişimsel olarak ifade eder. |
Hastanede yatan çocukların ruhsal durumlarını açıklar. |
Ailelere hasta çocuklarının gelişimleri ve eğitimlerini destekleme konusunda yardım eder. |
Hastanede çocuk-aile-sağlık personeli ilişkisinin önemini açıklar. |
Hasta çocuğa uygun yaklaşımlara bağlı kalır. |
Disiplinler arası çalışma felsefesinin önemini savunur. |
Hasta çocuklara yönelik hazırladığı eğitim programlarını uygular. |
Gerekli durumlarda diğer meslek elemanlarına yardım eder. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Literatür Tarama |
Yaş gruplarına göre hastanede yatan çocuklar |
Anlatım |
2 |
Bireysel Araştırma |
Yaş gruplarına göre hastanede yatan çocuklar |
Anlatım |
3 |
Literatür Tarama |
Hastanede yatan çocukların ruh sağlığı |
Anlatım, Örnek Olay |
4 |
Bireysel Araştırma |
Hastanede yatan çocukların ruh sağlığı |
Anlatım, Örnek Olay |
5 |
Literatür Tarama, Bireysel Araştırma |
Çocuk, aile, personel etkileşimi |
Anlatım |
6 |
Bireysel Araştırma |
Çocukların hastane yaşantısına hazırlanması ve hastaneye hazırlayıcı eğitim |
Anlatım, Tartışma |
7 |
Bireysel Araştırma |
Genel Tekrar |
Anlatım |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Bireysel Araştırma |
Çocukların hastane yaşantısına hazırlanması ve hastaneye hazırlayıcı eğitim |
Anlatım |
10 |
Bireysel Araştırma |
Çocuk ve aileleri teşhis, tedavi ve ameliyata hazırlama |
Anlatım, Tartışma |
11 |
Literatür Tarama, Bireysel Araştırma |
Hastanede oyun |
Anlatım, Örnek Olay |
12 |
Grup Araştırması |
Ölümcül hastalığı olan çocuklar, aileleri ve personel |
Anlatım, Örnek Olay, Grup çalışması |
13 |
Grup Araştırması |
Ölümcül hastalığı olan çocuklar, aileleri ve personel |
Anlatım, Grup çalışması |
14 |
Bireysel Araştırma |
Eve dönüş, öneriler, hastanede yatan çocukların hakları |
Anlatım, Örnek Olay |
15 |
Bireysel Araştırma |
Genel Tekrar |
Anlatım, Örnek Olay |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Baykoç, N (2006). Hastanede Çocuk ve Genç. Ankara: Gazi Kitabevi |
Bolat, E. Y. (2018). Süreğen Hastalığı Olan Çocuklar ve Hastane Okulları. Milli Eğitim Dergisi, 47(218), 163-186. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The foundation of professional theoretical knowledge of child development science is child, family, development,
forms the concepts of evaluation, identification, support, intervention, education and follow-up. It
Ensuring that the Child Development profession is learned on a scientific basis by considering the concepts with a holistic approach.
|
|
|
|
|
|
5 |
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
To have advanced theoretical and applied knowledge supported by textbooks, application tools and other resources containing up-to-date information in the field of Child Development.
|
|
|
|
|
|
5 |
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
To be able to interpret and evaluate data, to define and analyze problems, to develop solutions based on research and evidence by using the advanced knowledge and skills acquired in the field of Child Development.
|
|
|
|
|
4 |
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
To be able to use advanced theoretical and applied knowledge gained in the field of Child Development.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Being able to independently carry out an advanced study in the field of Child Development.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
To be able to take responsibility individually and as a team member to solve complex unforeseen problems encountered in practices related to Child Development.
|
|
|
|
|
4 |
|
3 |
To be able to plan and manage activities for the development of employees under his/her responsibility within the framework of a project.
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Being able to critically evaluate the advanced knowledge and skills acquired in the field of Child Development.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Ability to identify learning needs and direct learning
|
|
|
|
|
|
5 |
3 |
Developing a positive attitude towards lifelong learning
|
0 |
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
To be able to inform relevant persons and institutions on issues related to Child Development; to be able to convey their thoughts and suggestions for solutions to problems verbally and in writing.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
To be able to share with experts and non-experts, by supporting them with quantitative and qualitative data, their thoughts and solutions to problems in the field of Child Development.
|
|
|
|
3 |
|
|
3 |
Being able to organize and implement projects and activities for the social environment in which they live with the awareness of social responsibility.
|
|
|
|
|
4 |
|
4 |
To be able to follow the information in the field and communicate with colleagues by using a foreign language at least at the European Language Portfolio B1 General Level.
|
|
|
2 |
|
|
|
5 |
To be able to use information and communication technologies together with computer software at the Advanced Level of the European Computer Use License required by the Child Development field.
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
To act in accordance with social, scientific, cultural and ethical values in the stages of collecting, interpreting, applying and announcing the results related to Child Development.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
To have sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality culture and protection of cultural values, environmental protection, occupational health and safety.
|
|
|
|
|
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
1 |
14 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
3 |
1 |
3 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
2 |
15 |
30 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
15 |
15 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
36 |
0 |
106 |
|
Genel Toplam |
106 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
4,2 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
4,0 |
|