Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
CGY247E | DEVELOPMENTAL EVALUATION AND MONITORING | 3 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi NURTEN ELKİN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. ÜNAL ERDEM ELLİ |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Gelişimsel Tanımlamanın Tanımı ve Önemi,Gelişimsel Değerlendirme İle İlgili Tanım ve Kavramlar,Gelişimsel Değerlendirme ve Tanımlamada İlkeler,Değerlendirme ve Tanımlamada Etkili Olan Etmenler Gelişimsel Tarama,Gelişimsel İzlem ve önemine ilişkin bilgi, beceri ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Gelişimsel Tanımlamanın Tanımı ve Önemi - Gelişimsel Değerlendirme İle İlgili Tanım ve Kavramlar - Gelişimsel Değerlendirme ve Tanımlamada İlkeler - Değerlendirme ve Tanımlamada Etkili Olan Etmenler Gelişimsel Tarama - Gelişimsel İzlem ve Önemi - Formal ve informal Değerlendirme - Gözlem Yöntemleri - Kesin Kayıt ve Yaklaşık Kayıt - Kontrol Listeleri - Portfolyo Değerlendirme - Oran Skalaları - Gelişimsel Değerlendirme Etik - Gelişimsel Değerlendirmede Yapılan Hatalar - Gelişimsel tanımlama süreci ve kullanılan formlar - Dünyada Yaygın Olarak kullanılan Standart Gelişimsel Değerlendirme Araçları - Türkiye’de Yaygın Olarak kullanılan Standart Gelişimsel Değerlendirme Araçları - Çocukların Gelişimsel Özelliklerine Standart Olmayan Tekniklerle Gelişimsel Değerlendirme - Gelişim Raporu Hazırlama |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Gelişimsel tanımlamanın tanımı ve önemi açıklar. |
Gelişimsel değerlendirme ve tanımlama ile ilgili kavramları söyler. |
Farklı özelliklerdeki çocuklar için tanıma ve değerlendirmenin önemini açıklar. |
Çocukları tanıma ve değerlendirmenin ilkelerini sıralar. |
Çocuğu tanıma ve gelişimsel değerlendirme yöntemleri ve tekniklerini açıklar. |
Çocuğun yaşına, özelliklerine ve gereksinimlerine uygun olarak yöntem, teknik ve değerlendirme aracı seçer. |
Gelişimsel değerlendirme araçlarını etkili bir şekilde kullanabilme becerileri gösterir. |
Çocukların gelişimsel özelliklerine uygun, standart olmayan tekniklerle gelişimsel değerlendirme yapar. |
Değerlendirme sonuçlarını yorumlayarak gelişimsel/eğitsel tanımlama yapar. |
Değerlendirme sonuçlarına, raporlara ve yönlendirmelere yönelik uygulamalar gerçekleştirir. |
Değerlendirme sonuçlarına uygun gerekli yönlendirmeleri seçer. |
Gelişimsel değerlendirme ve tanımlama sonucu izlem planlar. |
Dünyada ve Türkiye’de yaygın olarak kullanılan gelişimsel değerlendirme araçlarının özelliklerini karşılaştırır |
Çeşitli vakaları analiz ederek yorumlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | literatür tarama, grup araştırması, web tabanlı araştırma | Gelişimsel Tanımlamanın Tanımı ve Önemi | Anlatım, tartışma, grup çalışması |
2 | literatür tarama, grup araştırması, web tabanlı araştırma | Gelişimsel Değerlendirme İle İlgili Tanım ve Kavramlar | Anlatım, tartışma, grup çalışması |
3 | literatür tarama, grup araştırması, web tabanlı araştırma | Gelişimsel Değerlendirme ve Tanımlamada İlkeler | Anlatım, tartışma, grup çalışması |
4 | literatür tarama, grup araştırması, web tabanlı araştırma | Değerlendirme ve Tanımlamada Etkili Olan Etmenler Gelişimsel Tarama | Anlatım, tartışma, grup çalışması |
5 | literatür tarama, grup araştırması, web tabanlı araştırma | Gelişimsel İzlem ve Önemi- Formal ve informal Değerlendirme | Anlatım, tartışma, grup çalışması |
6 | literatür tarama, grup araştırması, web tabanlı araştırma | Gözlem Yöntemleri | Anlatım, tartışma, grup çalışması |
7 | literatür tarama, grup araştırması, web tabanlı araştırma | Kesin Kayıt ve Yaklaşık Kayıt | Anlatım, tartışma, grup çalışması |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | literatür tarama, grup araştırması, web tabanlı araştırma | Kontrol Listeleri - Portfolyo Değerlendirme - Oran Skalaları | Anlatım, tartışma, grup çalışması |
10 | literatür tarama, grup araştırması, web tabanlı araştırma | Gelişimsel Değerlendirme Etik- Gelişimsel Değerlendirmede Yapılan Hatalar | Anlatım, tartışma, grup çalışması |
11 | literatür tarama, grup araştırması, web tabanlı araştırma | Gelişimsel tanımlama süreci ve kullanılan formlar | Anlatım, tartışma, grup çalışması |
12 | literatür tarama, grup araştırması, web tabanlı araştırma | Dünyada Yaygın Olarak kullanılan Standart Gelişimsel Değerlendirme Araçları | Anlatım, tartışma, grup çalışması |
13 | literatür tarama, grup araştırması, web tabanlı araştırma | Türkiye’de Yaygın Olarak kullanılan Standart Gelişimsel Değerlendirme Araçları | Anlatım, tartışma, grup çalışması |
14 | literatür tarama, grup araştırması, web tabanlı araştırma | Çocukların Gelişimsel Özelliklerine Standart Olmayan Tekniklerle Gelişimsel Değerlendirme | Anlatım, tartışma, grup çalışması |
15 | literatür tarama, grup araştırması, web tabanlı araştırma | Gelişim Raporu Hazırlama | Anlatım, tartışma, grup çalışması |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Bayhan, P. (2017). Erken Çocukluk Döneminde Değerlendirme. Ankara: Hedef Yayıncılık. |
Bayhan, P. Gelişimsel Değerlendirme. Ankara: Hedef Yayıncılık. |
Stein MT. Standart Gelişimsel Değerlendirme ve İzlem Araçları. Rudolph Pediatri (Orijinal Adı: Rudolph’s Pediatrics, McGraw-Hill - Çeviri Editörü: M. Yurdakök - 22. Baskı) Ankara: Güneş Tıp Kitabevleri 2013; 313-318. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To have advanced theoretical and applied knowledge supported by textbooks, application tools and other resources containing up-to-date information in the field of Child Development.
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To have advanced theoretical and applied knowledge supported by textbooks, application tools and other resources containing up-to-date information in the field of Child Development.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To be able to use advanced theoretical and applied knowledge gained in the field of Child Development.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To be able to interpret and evaluate data, to define and analyze problems, to develop solutions based on research and evidence by using the advanced knowledge and skills acquired in the field of Child Development.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Being able to independently carry out an advanced study in the field of Child Development.
|
4 | |||||
2 |
To be able to take responsibility individually and as a team member to solve complex unforeseen problems encountered in practices related to Child Development.
|
4 | |||||
3 |
To be able to understand and manage the activities for the development of the employees under his/her responsibility within the framework of a project.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Being able to critically evaluate the advanced knowledge and skills acquired in the field of Child Development.
|
4 | |||||
2 |
Ability to identify learning needs and direct learning.
|
0 | |||||
3 |
Developing a positive attitude towards lifelong learning
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To be able to inform relevant persons and institutions on issues related to Child Development; to be able to convey their thoughts and solutions to the problems verbally and in writing.
|
5 | |||||
2 |
To be able to share with experts and non-experts, by supporting them with quantitative and qualitative data, their thoughts and solutions to problems in the field of Child Development.
|
4 | |||||
3 |
Being able to organize and implement projects and activities for the social environment in which they live with the awareness of social responsibility.
|
4 | |||||
4 |
To be able to follow the information in the field and communicate with colleagues by using a foreign language at least at the European Language Portfolio B1 General Level.
|
4 | |||||
5 |
To be able to use information and communication technologies together with computer software at the Advanced Level of the European Computer Use License required by the Child Development field.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To act in accordance with social, scientific, cultural and ethical values in the stages of collecting, interpreting, applying and announcing the results related to Child Development.
|
4 | |||||
2 |
To have sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality culture and protection of cultural values, environmental protection, occupational health and safety.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Ödev | 14 | 1 | 14 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 14 | 1 | 14 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 86 | 0 | 128 |
Genel Toplam | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |