TR EN

PATIENT CHILD DEVELOPMENT AND EDUCATION DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
CGY417E PATIENT CHILD DEVELOPMENT AND EDUCATION 7 3 3 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi NURTEN ELKİN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Prof.Dr. WILLIAM MOSIER
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Hasta çocuk gelişimi ve eğitimi ile ilgili bilgi, edindikleri teorik bilgilerin pratiğe aktarabilmelerine ilişkin bilgilerin ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Hasta Çocukla İlgili Tanımlar, Hasta Çocuğa Yaklaşım, Hasta Çocukla İletişim, Hastaneye Hazırlayıcı Programlar, Hasta Çocuğun Tıbbi Girişimlere Hazırlanması, Hasta Çocuğa Yönelik Eğitim Uygulamaları, Hastanede Oyun, Hasta Çocuğun Hastalık ve Hastaneye Karşı Tepkileri, Gelişimsel Dönemlere Göre Hasta Çocukların İhtiyaçları ve Hastane Ortamının Düzenlenmesi, Hasta Çocuk Hakları, Hasta Dosyası Okuma, Hastanede Yatan Çocukların Gelişimsel Değerlendirmesi, Hasta Çocukların Gelişimsel Özelliklerine ve Hastalıklarına Göre Eğitim Materyali, Program Hazırlama, Uygulama ve Değerlendirme.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Hasta çocukla ilgili tanımları açıklar.
Hastanede yatan çocukları gelişimsel olarak ifade eder
Hastanede yatan çocukların ruhsal durumlarını açıklar
Ailelere hasta çocuklarının gelişimleri ve eğitimlerini destekleme konusunda destekler.
Hastanede çocuk-aile-sağlık personeli ilişkisinin önemini açıklar.
Hasta çocuğa uygun yaklaşımları bağlı kalır.
Disiplinler arası çalışma felsefesinin önemini savunur
Hasta çocuklara yönelik hazırladığı eğitim programlarını uygular.
Gerekli durumlarda diğer meslek elemanlarıyla yardım eder.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Bireysel Araştırma Yaş gruplarına göre hastanede yatan çocuklar Anlatım
2 Bireysel Araştırma Yaş gruplarına göre hastanede yatan çocuklar Anlatım
3 Bireysel Araştırma Hastanede yatan çocukların ruh sağlığı Anlatım, Örnek Olay
4 Bireysel Araştırma Hastanede yatan çocukların ruh sağlığı Anlatım, Örnek Olay
5 Bireysel Araştırma Çocuk, aile, personel etkileşimi Anlatım
6 Bireysel Araştırma Çocukların hastane yaşantısına hazırlanması ve hastaneye hazırlayıcı eğitim Anlatım
7 Bireysel Araştırma Genel Tekrar Anlatım
8 - ARA SINAV -
9 Bireysel Araştırma Çocukların hastane yaşantısına hazırlanması ve hastaneye hazırlayıcı eğitim Anlatım
10 Bireysel Araştırma Çocuk ve aileleri teşhis, tedavi ve ameliyata hazırlama Anlatım
11 Bireysel Araştırma Hastanede oyun Anlatım, Örnek Olay
12 Bireysel Araştırma Ölümcül hastalığı olan çocuklar, aileleri ve personel Anlatım, Örnek Olay
13 Bireysel Araştırma Ölümcül hastalığı olan çocuklar, aileleri ve personel Anlatım
14 Bireysel Araştırma Eve dönüş, öneriler, hastanede yatan çocukların hakları Anlatım, Örnek Olay
15 Bireysel Araştırma Genel Tekrar Anlatım, Örnek Olay
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Baykoç, N (2006). Hastanede Çocuk ve Genç. Ankara: Gazi Kitabevi
Bolat, E. Y. (2018). Süreğen Hastalığı Olan Çocuklar ve Hastane Okulları. Milli Eğitim Dergisi, 47(218), 163-186.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To have advanced theoretical and applied knowledge supported by textbooks, application tools and other resources containing up-to-date information in the field of Child Development.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To have advanced theoretical and applied knowledge supported by textbooks, application tools and other resources containing up-to-date information in the field of Child Development.
4
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To be able to use advanced theoretical and applied knowledge gained in the field of Child Development.
4
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To be able to interpret and evaluate data, to define and analyze problems, to develop solutions based on research and evidence by using the advanced knowledge and skills acquired in the field of Child Development.
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Being able to independently carry out an advanced study in the field of Child Development.
3
2
To be able to take responsibility individually and as a team member to solve complex unforeseen problems encountered in practices related to Child Development.
3
3
To be able to understand and manage the activities for the development of the employees under his/her responsibility within the framework of a project.
4
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Being able to critically evaluate the advanced knowledge and skills acquired in the field of Child Development.
4
2
Ability to identify learning needs and direct learning.
5
3
Developing a positive attitude towards lifelong learning
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To be able to inform relevant persons and institutions on issues related to Child Development; to be able to convey their thoughts and solutions to the problems verbally and in writing.
4
2
To be able to share with experts and non-experts, by supporting them with quantitative and qualitative data, their thoughts and solutions to problems in the field of Child Development.
3
3
Being able to organize and implement projects and activities for the social environment in which they live with the awareness of social responsibility.
3
4
To be able to follow the information in the field and communicate with colleagues by using a foreign language at least at the European Language Portfolio B1 General Level.
4
5
To be able to use information and communication technologies together with computer software at the Advanced Level of the European Computer Use License required by the Child Development field.
3
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To act in accordance with social, scientific, cultural and ethical values in the stages of collecting, interpreting, applying and announcing the results related to Child Development.
4
2
To have sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality culture and protection of cultural values, environmental protection, occupational health and safety.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 10 1 10
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 5 2 10
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 10 2 20
Ödev 3 5 15
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 44 0 99
Genel Toplam 99
Toplam İş Yükü / 25.5 3,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0