Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
ELT203 |
WEB TASARIM |
3 |
6 |
3 |
6 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Doç.Dr. MUSTAFA ÇANAKÇIOĞLU |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Dr.Öğr.Üyesi ONUR TÜRKER |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Öğrencilere web tasarımına ilişkin teknik, görsel ve sanatsal bilgiler öğretmek, iş yaşamında web ile ilgili aldığı projeleri tasarlama ve uygulama becerisi kazandırmaktır. |
İçerik: |
Temel bilgisayar tanıtımı, teknik ve tasarım açısından proje tabanlı öğrenmeyi destekleyen web sayfası tasarlanması, HTML ve CSS dillerini öğretmek, web sayfası oluşumu için temel etiket bilgilerini vermektir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Web tasarımının temel ilke ve elemanlarını tanımlar. |
Temel HTML etiketlerini ve CSS stilini öğrenir. |
Alandaki güncel yaklaşımları takip eder. |
Bireysel olarak web sayfası hazırlar ve web tasarımı ile ilgili temel bilgileri uygulamalar içinde kullanır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Kitap-Ders Notu Okuma |
Web tasarımı temel kavramları. |
Anlatım-Uygulama |
2 |
Kitap-Ders Notu Okuma |
Web sitesi mimarisi: Web tasarım ilkeleri. |
Anlatım-Uygulama |
3 |
Kitap-Ders Notu Okuma |
Web tasarım tarayıcıları, Web geliştirme yardımcı araçları. |
Anlatım-Uygulama |
4 |
Kitap-Ders Notu Okuma |
HTML temel yazım kuralları. |
Anlatım-Uygulama |
5 |
Kitap-Ders Notu Okuma |
HTML ile sayfa yapılandırma. |
Anlatım-Uygulama |
6 |
Kitap-Ders Notu Okuma |
Tablo ve çerçevelerle çalışma. |
Anlatım-Uygulama |
7 |
Kitap-Ders Notu Okuma |
Formlarla çalışma. |
Anlatım-Uygulama |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Kitap-Ders Notu Okuma |
CSS yapısı ve programlama. |
Anlatım-Uygulama |
10 |
Kitap-Ders Notu Okuma |
CSS programlama. |
Anlatım-Uygulama |
11 |
Kitap-Ders Notu Okuma |
CSS ile sayfa yapılandırma. |
Anlatım-Uygulama |
12 |
Kitap-Ders Notu Okuma |
Örneklerle HTML ve CSS kullanan web sayfaları hazırlama. |
Anlatım-Uygulama |
13 |
Kitap-Ders Notu Okuma |
Örneklerle HTML ve CSS kullanan web sayfaları hazırlama. |
Anlatım-Uygulama |
14 |
Kitap-Ders Notu Okuma |
Genel tekrar. |
Anlatım-Uygulama |
15 |
Kitap-Ders Notu Okuma |
Genel tekrar. |
Anlatım-Uygulama |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Web tasarımı / Yasemin Gülbahar. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Learns the basic information about electronic commerce.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Gains awareness about project and risk management skills and the importance of entrepreneurship, innovation and sustainable development.
|
0 |
|
|
|
|
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Follows new generation marketing strategies by learning digital marketing.
|
|
|
2 |
|
|
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Correctly relates the relationship between electronic commerce and information and communication technologies.
|
|
|
|
|
|
5 |
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Applies the knowledge and skills related to the field, taking into account its social and ethical responsibilities.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Researches developments in science and technology and understands the importance of constantly renewing themselves adopting lifelong learning as a principle.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Gains skills in web and graphic design.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Has the ability to produce innovative works by learning to use digital tools effectively.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Evaluates the developments in the world from an intellectual perspective in the light of the joint faculty courses taken.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Analyzes the current e-commerce environment.
|
|
1 |
|
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
13 |
3 |
39 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
7 |
4 |
28 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
7 |
6 |
42 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
43 |
0 |
153 |
|
Genel Toplam |
153 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
6 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
6,0 |
|