Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ELT208 | GRAFİK TASARIMI | 4 | 6 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MUSTAFA ÇANAKÇIOĞLU |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı öğrencilere, görsel iletişim sanatı olan grafik tasarımın tarihinden günümüze teorik ve uygulamalı olarak tanıtmaktır. Grafik tasarım ürünlerinin vektör ve piksel tabanlı programlarda eskizden, tasarıma ve baskı aşamasına kadar uygulamalarını yaparak sektördeki güncel ve teknolojik bilgiyi aktarmaktır. |
İçerik: | Bu ders, grafik tasarım ürünlerinin tasarlanma süreçlerinin temel basamaklarını, güncel cihaz ve yöntemler kullanılarak uygulamalı olarak işlenmesini kapsar. Proje çalışmaları ve öğrencilerin derste aldıkları pratik bilgilerin laboratuvar ortamında yazılımlar aracılığıyla oluşturulması, dersin somut çıktılarıdır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Geçmişten günümüze grafik tasarım tarihi hakkında bilgi sahibi olabilecek |
Sektörden kullanılan en yaygın ve popüler programları kullanabilecek |
Grafik tasarımı hakkında bilgi sahibi olabilecek |
Grafik Tasarım Ürünlerinin eskizden tasarıma ve baskıya kadar olan tasarım sürecini, vektör tabanlı programlarla beraber kullanabilecektir. |
Grafik Tasarım Ürünlerinin eskizden tasarıma ve baskıya kadar olan tasarım sürecini, piksel tabanlı programlarla beraber kullanabilecek. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Grafik Tasarımın Temelleri Yazar: Paul Harris , Gavin Ambrose Bölüm:1 | Tanışma, ders programının anlatılması / Tasarım nedir? Grafik tasarım nedir? Grafik tasarımcısı kimdir? Ne yapar. | ANLATIM-UYGULAMA |
2 | Grafik Tasarımın Temelleri Yazar: Paul Harris , Gavin Ambrose Bölüm:1 | Renk nedir? Rengin psikolojik etkileri, tasarımda rengin önemi. Örneklerle anlatılması / Tasarım prensipleri ve sanatın öğeleri? Örneklerle tanımlamaları | ANLATIM-UYGULAMA |
3 | Uygulama - ILLUSTRATOR CS6 & CC Yavuz GÜMÜŞTEPE Bölüm:1 | Adobe Illustrator Giriş (küçük uygulama)/ Adobe Illustrator Giriş küçük uygulama devam | ANLATIM-UYGULAMA |
4 | Uygulama - ILLUSTRATOR CS6 & CC Yavuz GÜMÜŞTEPE Bölüm:2 | Ai giriş. (Küçük uygulama)/ Ai. Küçük uygulama teslim (%5) | ANLATIM-UYGULAMA |
5 | uygulama Grafik Tasarımın Temelleri Yazar: Paul Harris , Gavin Ambrose Bölüm:2 | Bireysel uygulama (ai) / | ANLATIM-UYGULAMA |
6 | Sınıf içi uygulama | Bireysel uygulama (ai) / Bireysel uygulama (ai) Teslim | ANLATIM-UYGULAMA |
7 | Uygulama - Photoshop CC Yazar: M. Hikmet Aydıngüler Bölüm:1 | Ps.giriş Küçük uygulama / Ps. Küçük uygulama devam | ANLATIM-UYGULAMA |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Uygulama - Photoshop CC Yazar: M. Hikmet Aydıngüler Bölüm:3 | Bireysel uygulama: fotomanipülasyon (ps) / Bireysel uygulama: fotomanipülasyon (ps) | ANLATIM-UYGULAMA |
10 | Uygulama, ödev | Ps+ai Proje (Soyutlama) / Ps+ai Proje (Soyutlama) el eskizleri | ANLATIM-UYGULAMA |
11 | Uygulama | Ps+ai Proje (kompozisyon hazırlama, bilgisayar uygulaması. (ai) / Ps+ai Proje (kompozisyon hazırlama, bilgisayar uygulaması. (ai) | ANLATIM-UYGULAMA |
12 | Kompozisyon hazırlama devam (ai) / Kompozisyonlar için renk dengesi ve doku oluşturma (ps) | Uygulama - Uygulama - Photoshop CC Yazar: M. Hikmet Aydıngüler Bölüm:4 | ANLATIM-UYGULAMA |
13 | Uygulama - Uygulama - Photoshop CC Yazar: M. Hikmet Aydıngüler Bölüm:5 | Bu kompozisyonların kullanımıyla takvim hazırlanacak (ai)/ Bu kompozisyonların kullanımıyla takvim hazırlanacak (ai) | ANLATIM-UYGULAMA |
14 | Uygulama - Uygulama - Photoshop CC Yazar: M. Hikmet Aydıngüler Bölüm:6 | Mockup uygulama (ps) / Mockup uygulama (ps) | ANLATIM-UYGULAMA |
15 | Uygulama - Uygulama - Photoshop CC Yazar: M. Hikmet Aydıngüler Bölüm:6 | Dönem sonu değerlendirmesi | ANLATIM-UYGULAMA |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
İletişim ve Grafik Tasarım Yazar: Emre Becer ISBN: 9789757501091 |
ILLUSTRATOR CS6 & CC Yavuz GÜMÜŞTEPE ISBN: 978-605-5201-036 |
Grafik Tasarımın Temelleri Yazar: Paul Harris , Gavin Ambrose Çevirmen: Mehmet Emir Uslu ISBN: 9789750406157 |
Photoshop CC Yazar: M. Hikmet Aydıngüler Yayınevi : Abaküs Kitap ISBN: 9786059129787 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Learns the basic information about electronic commerce.
|
0 | |||||
2 |
Gains awareness about project and risk management skills and the importance of entrepreneurship, innovation and sustainable development.
|
1 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Follows new generation marketing strategies by learning digital marketing.
|
1 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Correctly relates the relationship between electronic commerce and information and communication technologies.
|
1 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Applies the knowledge and skills related to the field, taking into account its social and ethical responsibilities.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Researches developments in science and technology and understands the importance of constantly renewing themselves adopting lifelong learning as a principle.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Gains skills in web and graphic design.
|
3 | |||||
2 |
Has the ability to produce innovative works by learning to use digital tools effectively.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evaluates the developments in the world from an intellectual perspective in the light of the joint faculty courses taken.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Analyzes the current e-commerce environment.
|
1 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 7 | 7 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 58 | 0 | 153 |
Genel Toplam | 153 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |