TR EN

GRAFİK TASARIMI DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ELT208 GRAFİK TASARIMI 4 6 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MUSTAFA ÇANAKÇIOĞLU
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı öğrencilere, görsel iletişim sanatı olan grafik tasarımın tarihinden günümüze teorik ve uygulamalı olarak tanıtmaktır. Grafik tasarım ürünlerinin vektör ve piksel tabanlı programlarda eskizden, tasarıma ve baskı aşamasına kadar uygulamalarını yaparak sektördeki güncel ve teknolojik bilgiyi aktarmaktır.
İçerik: Bu ders, grafik tasarım ürünlerinin tasarlanma süreçlerinin temel basamaklarını, güncel cihaz ve yöntemler kullanılarak uygulamalı olarak işlenmesini kapsar. Proje çalışmaları ve öğrencilerin derste aldıkları pratik bilgilerin laboratuvar ortamında yazılımlar aracılığıyla oluşturulması, dersin somut çıktılarıdır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Geçmişten günümüze grafik tasarım tarihi hakkında bilgi sahibi olabilecek
Sektörden kullanılan en yaygın ve popüler programları kullanabilecek
Grafik tasarımı hakkında bilgi sahibi olabilecek
Grafik Tasarım Ürünlerinin eskizden tasarıma ve baskıya kadar olan tasarım sürecini, vektör tabanlı programlarla beraber kullanabilecektir.
Grafik Tasarım Ürünlerinin eskizden tasarıma ve baskıya kadar olan tasarım sürecini, piksel tabanlı programlarla beraber kullanabilecek.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Grafik Tasarımın Temelleri Yazar: Paul Harris , Gavin Ambrose Bölüm:1 Tanışma, ders programının anlatılması / Tasarım nedir? Grafik tasarım nedir? Grafik tasarımcısı kimdir? Ne yapar. ANLATIM-UYGULAMA
2 Grafik Tasarımın Temelleri Yazar: Paul Harris , Gavin Ambrose Bölüm:1 Renk nedir? Rengin psikolojik etkileri, tasarımda rengin önemi. Örneklerle anlatılması / Tasarım prensipleri ve sanatın öğeleri? Örneklerle tanımlamaları ANLATIM-UYGULAMA
3 Uygulama - ILLUSTRATOR CS6 & CC Yavuz GÜMÜŞTEPE Bölüm:1 Adobe Illustrator Giriş (küçük uygulama)/ Adobe Illustrator Giriş küçük uygulama devam ANLATIM-UYGULAMA
4 Uygulama - ILLUSTRATOR CS6 & CC Yavuz GÜMÜŞTEPE Bölüm:2 Ai giriş. (Küçük uygulama)/ Ai. Küçük uygulama teslim (%5) ANLATIM-UYGULAMA
5 uygulama Grafik Tasarımın Temelleri Yazar: Paul Harris , Gavin Ambrose Bölüm:2 Bireysel uygulama (ai) / ANLATIM-UYGULAMA
6 Sınıf içi uygulama Bireysel uygulama (ai) / Bireysel uygulama (ai) Teslim ANLATIM-UYGULAMA
7 Uygulama - Photoshop CC Yazar: M. Hikmet Aydıngüler Bölüm:1 Ps.giriş Küçük uygulama / Ps. Küçük uygulama devam ANLATIM-UYGULAMA
8 - ARA SINAV -
9 Uygulama - Photoshop CC Yazar: M. Hikmet Aydıngüler Bölüm:3 Bireysel uygulama: fotomanipülasyon (ps) / Bireysel uygulama: fotomanipülasyon (ps) ANLATIM-UYGULAMA
10 Uygulama, ödev Ps+ai Proje (Soyutlama) / Ps+ai Proje (Soyutlama) el eskizleri ANLATIM-UYGULAMA
11 Uygulama Ps+ai Proje (kompozisyon hazırlama, bilgisayar uygulaması. (ai) / Ps+ai Proje (kompozisyon hazırlama, bilgisayar uygulaması. (ai) ANLATIM-UYGULAMA
12 Kompozisyon hazırlama devam (ai) / Kompozisyonlar için renk dengesi ve doku oluşturma (ps) Uygulama - Uygulama - Photoshop CC Yazar: M. Hikmet Aydıngüler Bölüm:4 ANLATIM-UYGULAMA
13 Uygulama - Uygulama - Photoshop CC Yazar: M. Hikmet Aydıngüler Bölüm:5 Bu kompozisyonların kullanımıyla takvim hazırlanacak (ai)/ Bu kompozisyonların kullanımıyla takvim hazırlanacak (ai) ANLATIM-UYGULAMA
14 Uygulama - Uygulama - Photoshop CC Yazar: M. Hikmet Aydıngüler Bölüm:6 Mockup uygulama (ps) / Mockup uygulama (ps) ANLATIM-UYGULAMA
15 Uygulama - Uygulama - Photoshop CC Yazar: M. Hikmet Aydıngüler Bölüm:6 Dönem sonu değerlendirmesi ANLATIM-UYGULAMA
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

İletişim ve Grafik Tasarım Yazar: Emre Becer ISBN: 9789757501091
ILLUSTRATOR CS6 & CC Yavuz GÜMÜŞTEPE ISBN: 978-605-5201-036
Grafik Tasarımın Temelleri Yazar: Paul Harris , Gavin Ambrose Çevirmen: Mehmet Emir Uslu ISBN: 9789750406157
Photoshop CC Yazar: M. Hikmet Aydıngüler Yayınevi : Abaküs Kitap ISBN: 9786059129787

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Learns the basic information about electronic commerce.
0
2
Gains awareness about project and risk management skills and the importance of entrepreneurship, innovation and sustainable development.
1
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Follows new generation marketing strategies by learning digital marketing.
1
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Correctly relates the relationship between electronic commerce and information and communication technologies.
1
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Applies the knowledge and skills related to the field, taking into account its social and ethical responsibilities.
0
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Researches developments in science and technology and understands the importance of constantly renewing themselves adopting lifelong learning as a principle.
1
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Gains skills in web and graphic design.
3
2
Has the ability to produce innovative works by learning to use digital tools effectively.
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Evaluates the developments in the world from an intellectual perspective in the light of the joint faculty courses taken.
1
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Analyzes the current e-commerce environment.
1

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 1 14
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 7 7
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 6 6
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 58 0 153
Genel Toplam 153
Toplam İş Yükü / 25.5 6
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0