TR EN

E-MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ELT303 E-MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MUSTAFA ÇANAKÇIOĞLU
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi PINAR BACAKSIZ
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin temel amacı, dijital ortamda müşteri ilişkileri yönetimini gerçekleştirebilmeyi sağlamaktır.
İçerik: Müşteri odaklılık, müşteri memnuniyeti, E-CRM, Müşteri sadakati

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Dijital ortamlarda müşteri ilişkilerini yönetebilme
Dijital ortamlarda müşteri şikâyetlerini giderebilme, müşteri memnuniyeti sağlayabilme
Kişisel iletişimin geliştirilmesi
Problem çözme becerilerinin arttırılması
Analitik düşünebilme becerisi kazandırılması

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Ders notlarını okumak CRM- Müşteri İlişkileri Kavramı ve Özellikleri Ders Anlatımı, Sunum, Soru Cevap
2 Ders notlarını okumak E-CRM Kavramı ve geleneksel CRM arasındaki farklılıklar Ders Anlatımı, Sunum, Soru Cevap
3 Ders notlarını okumak İletişim kavramı ve pazarlamada iletişimin önemi Ders Anlatımı, Sunum, Soru Cevap
4 Ders notlarını okumak Müşteri değeri, Müşteri sadakati ve Müşteri odaklılık kavramları Ders Anlatımı, Sunum, Soru Cevap
5 Ders notlarını okumak Dijital Tüketici davranışı (tüketici algı, tutum, davranış şekilleri) Ders Anlatımı, Sunum, Soru Cevap
6 Ders notlarını okumak Dijital Tüketici davranışı (satın alma davranışı modelleri) Ders Anlatımı, Sunum, Soru Cevap
7 Ders notlarını okumak Dijital platformlarda ilişkisel pazarlama Ders Anlatımı, Sunum, Soru Cevap
8 - ARA SINAV -
9 Ders notlarını okumak Stratejik CRM yönetimi Ders Anlatımı, Sunum, Soru Cevap
10 Ders notlarını okumak E-CRM planlama Ders Anlatımı, Sunum, Soru Cevap
11 Ders notlarını okumak Dijital Müşteri Şikayet Yönetimi Ders Anlatımı, Sunum, Soru Cevap
12 Ders notlarını okumak CRM programları ve uygulamaları Ders Anlatımı, Sunum, Soru Cevap
13 Ders notlarını okumak Müşteri Memnuniyeti Araştırmaları Ders Anlatımı, Sunum, Soru Cevap
14 Ders notlarını okumak Hizmet Kavramı ve Müşteri ilişkileri ilişkilerinde Önemi Ders Anlatımı, Sunum, Soru Cevap
15 Ders notlarını okumak Genel tekrar ve proje çalışmaları değerlendirmesi Ders Anlatımı, Sunum, Soru Cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Müşteri ilişkileri eğitimi / Erdoğan, Taşkın.
Turizm işletmelerinde elektronik müşteri ilişkileri : (E-Miy) / Evrim Çeltek ; ed. Meryem Kozak Akoğlan.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Learns the basic information about electronic commerce.
5
2
Gains awareness about project and risk management skills and the importance of entrepreneurship, innovation and sustainable development.
2
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Follows new generation marketing strategies by learning digital marketing.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Correctly relates the relationship between electronic commerce and information and communication technologies.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Applies the knowledge and skills related to the field, taking into account its social and ethical responsibilities.
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Researches developments in science and technology and understands the importance of constantly renewing themselves adopting lifelong learning as a principle.
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Gains skills in web and graphic design.
0
2
Has the ability to produce innovative works by learning to use digital tools effectively.
3
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Evaluates the developments in the world from an intellectual perspective in the light of the joint faculty courses taken.
4
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Analyzes the current e-commerce environment.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 5 65
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 9 5 45
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 6 4 24
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 44 0 178
Genel Toplam 178
Toplam İş Yükü / 25.5 7
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 7,0