Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ELT103 | İŞLETMEYE GİRİŞ | 1 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MUSTAFA ÇANAKÇIOĞLU |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi PINAR BACAKSIZ |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | İşletme Biliminin temel kavramları ve ilkeleri irdelenerek, işletme fonksiyonlarına genel bir bakış açısı sunulması |
İçerik: | İşletme Kavramları, İşletmenin Fonksiyonları, İşletmenin Çevresi |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Öğrenciler genel işletmecilik mantığını benimsemesi, ticaret hayatına uygulanabilir hale getirmesi |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Tanışma | İşletme Bilimi İle İlgili Temel Kavramlar | Slayt Kullanımı |
2 | Ders Notlarının önceden okunması ve işlenecek konulara yönelik araştırma yapılması | İşletme Biliminin Diğer Bilim Dalları İle İlişkisi, Amaçları ve Sorumlulukları | Slayt Kullanımı |
3 | Ders Notlarının önceden okunması ve işlenecek konulara yönelik araştırma yapılması | İşletmelerin Sınıflandırılması | Slayt Kullanımı |
4 | Ders Notlarının önceden okunması ve işlenecek konulara yönelik araştırma yapılması | İşletmelerin Sınıflandırılması | Slayt Kullanımı |
5 | Ders Notlarının önceden okunması ve işlenecek konulara yönelik araştırma yapılması | İşletmelerin Kuruluşu | Slayt Kullanımı |
6 | Ders Notlarının önceden okunması ve işlenecek konulara yönelik araştırma yapılması | İşletme Fonksiyonları (Yönetim Fonksiyonu-Yönetim Kavramı ve Gelişimi) | Slayt Kullanımı |
7 | Ders Notlarının önceden okunması ve işlenecek konulara yönelik araştırma yapılması | İşletme Fonksiyonları (Yönetim Fonksiyonu-Planlama ve Organizasyon) | Slayt Kullanımı |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Ders Notlarının önceden okunması ve işlenecek konulara yönelik araştırma yapılması | İşletme Fonksiyonları (Yönetim Fonksiyonu-Yürütme, Koordinasyon,Denetim, Karar Verme) | Slayt Kullanımı |
10 | Ders Notlarının önceden okunması ve işlenecek konulara yönelik araştırma yapılması | İşletme Fonksiyonları( Üretim Fonksiyonu) | Slayt Kullanımı |
11 | Ders Notlarının önceden okunması ve işlenecek konulara yönelik araştırma yapılması | İşletme Fonksiyonları ( Pazarlama Fonksiyonu) | Slayt Kullanımı |
12 | Ders Notlarının önceden okunması ve işlenecek konulara yönelik araştırma yapılması | İşletme Fonksiyonları (İnsan Kaynakları Fonksiyonu) | Slayt Kullanımı |
13 | Ders Notlarının önceden okunması ve işlenecek konulara yönelik araştırma yapılması | İşletme Fonksiyonları (Finans Fonksiyonu-Muhasebe Fonksiyonu) | Slayt Kullanımı |
14 | Ders Notlarının önceden okunması ve işlenecek konulara yönelik araştırma yapılması | İşletme Fonksiyonları ( AR-GE Fonksiyonu- Halkla İlişkiler Fonksiyonu) | Slayt Kullanımı |
15 | Ders Notlarının önceden okunması ve işlenecek konulara yönelik araştırma yapılması | Dönem sonu genel tekrar | Slayt Kullanımı |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
İşletme Biliminin Temel İlkeleri/ Prof. Dr. Mümin ERTÜRK |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Learns the basic information about electronic commerce.
|
5 | |||||
2 |
Gains awareness about project and risk management skills and the importance of entrepreneurship, innovation and sustainable development.
|
4 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Follows new generation marketing strategies by learning digital marketing.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Correctly relates the relationship between electronic commerce and information and communication technologies.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Applies the knowledge and skills related to the field, taking into account its social and ethical responsibilities.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Researches developments in science and technology and understands the importance of constantly renewing themselves adopting lifelong learning as a principle.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Gains skills in web and graphic design.
|
0 | |||||
2 |
Has the ability to produce innovative works by learning to use digital tools effectively.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evaluates the developments in the world from an intellectual perspective in the light of the joint faculty courses taken.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Analyzes the current e-commerce environment.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 12 | 2 | 24 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 5 | 2 | 10 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 6 | 2 | 12 |
Ödev | 11 | 2 | 22 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 23 | 23 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 52 | 0 | 150 |
Genel Toplam | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |