TR EN

PAZARLAMA İLKELERİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ELT213 PAZARLAMA İLKELERİ 3 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MUSTAFA ÇANAKÇIOĞLU
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi PINAR BACAKSIZ
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Temel pazarlama bilgisinin iyi analiz edilerek, iş yaşamında uygulanmasını sağlamak
İçerik: Temel pazarlama kavramları, pazarlama karması, pazarlama yönetimi

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Genel pazarlama bilgisine hakim olarak iş hayatında bu bilgilerin uygulanması konusunda yetkin olmak

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Temel Pazarlama Kavramları Yüzyüze, interaktif ve slayt gösterimli ders anlatımı
2 Ders Notlarının Okunması, İlgili Kaynakların Taranması Pazarlamanın Tarihsel Gelişimi Yüzyüze, interaktif ve slayt gösterimli ders anlatımı
3 Ders Notlarının Okunması, İlgili Kaynakların Taranması Pazarlama Anlayışları Yüzyüze, interaktif ve slayt gösterimli ders anlatımı
4 Ders Notlarının Okunması, İlgili Kaynakların Taranması Pazar ve Pazarlama Çevresi Yüzyüze, interaktif ve slayt gösterimli ders anlatımı
5 Ders Notlarının Okunması, İlgili Kaynakların Taranması Pazarlama Bilgi Sistemi, Pazarlama Araştırması ve Pazar Araştırma Süreci. Yüzyüze, interaktif ve slayt gösterimli ders anlatımı
6 Ders Notlarının Okunması, İlgili Kaynakların Taranması Pazar Bölümlendirme Yüzyüze, interaktif ve slayt gösterimli ders anlatımı
7 Ders Notlarının Okunması, İlgili Kaynakların Taranması Konumlandırma ve Hedef Pazar Seçimi Yüzyüze, interaktif ve slayt gösterimli ders anlatımı
8 - ARA SINAV -
9 Ders Notlarının Okunması, İlgili Kaynakların Taranması Tüketici Davranışı Yüzyüze, interaktif ve slayt gösterimli ders anlatımı
10 Ders Notlarının Okunması, İlgili Kaynakların Taranması Pazarlama Karması (Ürün) Yüzyüze, interaktif ve slayt gösterimli ders anlatımı
11 Ders Notlarının Okunması, İlgili Kaynakların Taranması Pazarlama Karması (Fiyat) Yüzyüze, interaktif ve slayt gösterimli ders anlatımı
12 Ders Notlarının Okunması, İlgili Kaynakların Taranması Pazarlama Karması (Pazarlama İletişimi) Yüzyüze, interaktif ve slayt gösterimli ders anlatımı
13 Ders Notlarının Okunması, İlgili Kaynakların Taranması Pazarlama Karması (Dağıtım) Yüzyüze, interaktif ve slayt gösterimli ders anlatımı
14 Ders Notlarının Okunması, İlgili Kaynakların Taranması Dijital Pazarlama Yüzyüze, interaktif ve slayt gösterimli ders anlatımı
15 Ders Notlarının Okunması, İlgili Kaynakların Taranması Uluslararası Pazarlama Yüzyüze, interaktif ve slayt gösterimli ders anlatımı
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Pazarlama : ilkeler ve uygulamalar / Ömer Baybars Tek.
Pazarlama 3.0 : yeni çağın pazarlama yaklaşımı / Güventürk Görgülü ; Nesteren Şencan Görgülü.
Pazarlama yönetimi / Tuncer Tokol.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Learns the basic information about electronic commerce.
3
2
Gains awareness about project and risk management skills and the importance of entrepreneurship, innovation and sustainable development.
3
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Follows new generation marketing strategies by learning digital marketing.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Correctly relates the relationship between electronic commerce and information and communication technologies.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Applies the knowledge and skills related to the field, taking into account its social and ethical responsibilities.
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Researches developments in science and technology and understands the importance of constantly renewing themselves adopting lifelong learning as a principle.
4
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Gains skills in web and graphic design.
0
2
Has the ability to produce innovative works by learning to use digital tools effectively.
0
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Evaluates the developments in the world from an intellectual perspective in the light of the joint faculty courses taken.
3
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Analyzes the current e-commerce environment.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 12 2 24
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 5 2 10
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 6 2 12
Ödev 11 2 22
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 23 23
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 15 15
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 52 0 150
Genel Toplam 150
Toplam İş Yükü / 25.5 5,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0