TR EN

ULUSLARARASI PAZARLAMA DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ELT406 ULUSLARARASI PAZARLAMA 8 3 3 7

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MUSTAFA ÇANAKÇIOĞLU
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin temel amacı; öğrencilerin küreselleşme kavramını benimseyerek, pazarı anlaması ve doğru pazarlama stratejilerini kurgulayarak, iş hayatında uygulayabilme becerisi kazanmasıdır.
İçerik: Uluslararası Pazarlama Kavramı, Uluslararası Pazarlama Çevresi, Uluslararası Pazarlama Karması

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Uluslararası pazarlamada güncel yaklaşımları benimser.
Mezuniyet sonrası stratejilerle iş hayatına uygulama becerisi kazanır.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Ders Notlarının Okunması, İlgili Kaynakların Taranması Küreselleşme ve Uluslararası Pazarlamaya Giriş Anlatım, Soru-Cevap
2 Ders Notlarının Okunması, İlgili Kaynakların Taranması Uluslararasılaşma süreci ve ilgili teoriler Anlatım, Soru-Cevap
3 Ders Notlarının Okunması, İlgili Kaynakların Taranması Uluslararası Pazarlama Kavramı Anlatım, Soru-Cevap
4 Ders Notlarının Okunması, İlgili Kaynakların Taranması Uluslararası Pazarlama Çevresi Anlatım, Soru-Cevap
5 Ders Notlarının Okunması, İlgili Kaynakların Taranması Uluslararası Pazar Bölümlendirme - Hedefleme – Konumlandırma Anlatım, Soru-Cevap
6 Ders Notlarının Okunması, İlgili Kaynakların Taranması Uluslararası pazarlamada kültür ve etnosentrizim Anlatım, Soru-Cevap
7 Ders Notlarının Okunması, İlgili Kaynakların Taranması Uluslararası Pazarlara Giriş Yöntemleri Anlatım, Soru-Cevap
8 - ARA SINAV -
9 Ders Notlarının Okunması, İlgili Kaynakların Taranması Uluslararası Pazarlama Karması (Ürün Stratejileri) Anlatım, Soru-Cevap
10 Ders Notlarının Okunması, İlgili Kaynakların Taranması Uluslararası Pazarlama Karması (Fiyat Stratejileri) Anlatım, Soru-Cevap
11 Ders Notlarının Okunması, İlgili Kaynakların Taranması Uluslararası Pazarlama Karması (Pazarlama İletişimi-Tutundurma Stratejileri) Anlatım, Soru-Cevap
12 Ders Notlarının Okunması, İlgili Kaynakların Taranması Uluslararası Pazarlama Karması (Dağıtım Stratejileri) Anlatım, Soru-Cevap
13 Ders Notlarının Okunması, İlgili Kaynakların Taranması Uluslararası Pazarlamada Marka Stratejileri Anlatım, Soru-Cevap
14 Ders Notlarının Okunması, İlgili Kaynakların Taranması Uluslararası Pazarlarda Doğrudan ve Dolaylı Yatırım Kararları Anlatım, Soru-Cevap
15 Ders Notlarının Okunması, İlgili Kaynakların Taranması Genel Tekrar Anlatım, Soru-Cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Uluslararası pazarlama : güncel, örnek uygulamalar, yaklaşımlar / Erdoğan Taşkın.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Learns the basic information about electronic commerce.
3
2
Gains awareness about project and risk management skills and the importance of entrepreneurship, innovation and sustainable development.
3
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Follows new generation marketing strategies by learning digital marketing.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Correctly relates the relationship between electronic commerce and information and communication technologies.
3
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Applies the knowledge and skills related to the field, taking into account its social and ethical responsibilities.
2
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Researches developments in science and technology and understands the importance of constantly renewing themselves adopting lifelong learning as a principle.
2
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Gains skills in web and graphic design.
0
2
Has the ability to produce innovative works by learning to use digital tools effectively.
0
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Evaluates the developments in the world from an intellectual perspective in the light of the joint faculty courses taken.
1
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Analyzes the current e-commerce environment.
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 2 3 6
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 2 28
Ödev 14 3 42
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 14 1 14
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 12 12
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 12 12
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 75 0 184
Genel Toplam 184
Toplam İş Yükü / 25.5 7,2
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 7,0