Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
GAS225 | MENU PLANNING AND COST CONTROL | 3 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi NEVRUZ BERNA TATLISU |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi REHAB AHMED MOHAMED ELGAMIL |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı öğrencilerin işletme, yiyecek içecek işletmesi, maliyet, maliyet kontrolü tanımı ve depolama, teslim alma, satın alma, fiyatlandırma hakkında temel olarak fikir sahibi olmalarını sağlamaktır. |
İçerik: | Bu dersin içeriği yiyecek içecek işletmesi tanımı, işletmenin temel kavramları ve stratejileri, satın alma, teslim alma, depolama, fiyatlandırma iş akışını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Yiyecek-içecek işletme maliyeti ile ilgili terimleri tanımlar. |
Menü çeşitlerine göre maliyeti hesaplar. |
İşletmelerin maliyetleri hakkında rapor hazırlar. |
Satın alma, teslim alma, depolama prensiplerini açıklar. |
Mutfakta kayıp, kaçak, fireleri ve usulsüzlükleri, etik ihlallerini listeleyerek aktarır. |
Mutfakta maliyet kontrolüne yönelik iş akışı takibi uygular. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür incelemesi, Kitaplardan, dergilerden ve web tabanlı materyallerden araştırma | Derse giriş, amaçlar ve içerik, Modern Yemek Servis Endüstrisi, Maliyet Etkin Girişimler | Sunum Soru cevap Sınıf İçi Tartışma |
2 | Literatür incelemesi, Kitaplardan, dergilerden ve web tabanlı materyallerden araştırma | Menü Geliştirme, Menü Planlama, Menü Çeşitleri, Menü ve Beslenme | Sunum Soru cevap Sınıf İçi Tartışma |
3 | Literatür incelemesi, Kitaplardan, dergilerden ve web tabanlı materyallerden araştırma | Menü Mekaniği, Menü Sunumu, Menü Tasarımı | Sunum Soru cevap Sınıf İçi Tartışma |
4 | Literatür incelemesi, Kitaplardan, dergilerden ve web tabanlı materyallerden araştırma | Menülerde Doğruluk, Miktar, Kalite, Fiyat, Marka İsimlerinin Temsil Edilmesi… | Sunum Soru cevap Sınıf İçi Tartışma |
5 | Literatür incelemesi, Kitaplardan, dergilerden ve web tabanlı materyallerden araştırma | Menü Fiyatlandırması, Menü Fiyatlandırmasını Etkileyen Faktörler, Menü Fiyatlandırma Stratejileri | Sunum Soru cevap Sınıf İçi Tartışma |
6 | Literatür incelemesi, Kitaplardan, dergilerden ve web tabanlı materyallerden araştırma | Satın Alma ve Teslim Alma, Satın Alma Özellikleri, Satın Alma Kontrollerine Giriş | Sunum Soru cevap Sınıf İçi Tartışma |
7 | Literatür incelemesi, Kitaplardan, dergilerden ve web tabanlı materyallerden araştırma | Genel tekrar | Sunum Soru cevap Sınıf İçi Tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür incelemesi, Kitaplardan, dergilerden ve web tabanlı materyallerden araştırma | Satın Alma ve Teslim Alma, Envanter Takibi | Sunum Soru cevap Sınıf İçi Tartışma |
10 | Literatür incelemesi, Kitaplardan, dergilerden ve web tabanlı materyallerden araştırma | Maliyet Kontrol Standartları, Yiyecek ve İçecek Ürün Maliyetlerinin İzlenmesi | Sunum Soru cevap Sınıf İçi Tartışma |
11 | Literatür incelemesi, Kitaplardan, dergilerden ve web tabanlı materyallerden araştırma | Maliyet Kontrol Standartları, Personel Planlaması ve İşçilik Maliyeti | Sunum Soru cevap Sınıf İçi Tartışma |
12 | Literatür incelemesi, Kitaplardan, dergilerden ve web tabanlı materyallerden araştırma | Kar Planlaması, Menü Analizi | Sunum Soru cevap Sınıf İçi Tartışma |
13 | Literatür incelemesi, Kitaplardan, dergilerden ve web tabanlı materyallerden araştırma | Kar Planlaması, Maliyet/Hacim/Kar Analizi | Sunum Soru cevap Sınıf İçi Tartışma |
14 | Literatür incelemesi, Kitaplardan, dergilerden ve web tabanlı materyallerden araştırma | Kâr Planlaması, Bütçenin Geliştirilmesi ve İzlenmesi | Sunum Soru cevap Sınıf İçi Tartışma |
15 | Literatür incelemesi, Kitaplardan, dergilerden ve web tabanlı materyallerden araştırma | Genel tekrar | Sunum Soru cevap Sınıf İçi Tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Mehmet Sarıışık (2017). Yiyecek İçecek İşletmelerinde Maliyet Kontrolü Kavramlar, Uygulamalar ve Örnekler, Detay Yayıncılık. |
Food In Life, Food Time Dergi, Food and Travel (Süreli Yayın). |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Define basic concepts about gastronomy.
|
3 | |||||
2 |
Interpret the basic concepts, areas and approaches related to the field.
|
2 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Relate the information and facts about the field to the fields of social sciences such as Law, Sociology, Philosophy and Economy.
|
3 | |||||
2 |
Compare national and international cuisines in terms of similarities and differences.
|
1 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Categorize food hygiene and safety into accepted standards and practices.
|
4 | |||||
2 |
Prepare the technical infrastructure and contents of kitchen activities.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Apply theoretical knowledge about food science into the field of gastronomy.
|
2 | |||||
2 |
Collaborate with shareholders in the field to bring new ideas, products to the market.
|
1 | |||||
3 |
Integrate basic kitchen techniques and product preparation principles into today's technology.
|
2 | |||||
4 |
Plan the work schedule and workflow in food and beverage enterprises.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
They calculate costs in the food and beverage field.
|
5 | |||||
2 |
They carry out management theories, recruitment and evaluation processes effectively in food and beverage business.
|
4 | |||||
3 |
They organizes participation to national and international competitions and fairs in its field.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Examine developments, changes and innovations in the field by accepting the lifelong learning as a principle.
|
3 | |||||
2 |
Find planning, executioning and editing mistakes systematicly related to his field.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
They express their ideas using presentation and communication techniques in deliberate and verbal ways.
|
1 | |||||
2 |
They organize activities related to the field.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
They interpret ethical values and legal regulations related to their profession in the direction of the substances in the legislation.
|
3 | |||||
2 |
Design social and social projects in his / her field using historical, cultural and geographical riches.
|
2 | |||||
3 |
Perform scientific researches using knowledge and skills related to his field.
|
2 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 6 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 6 | 6 | 36 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 43 | 0 | 150 |
Genel Toplam | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |