TR EN

FOOD AND BEVERAGE MANAGEMENT DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
GAS230 FOOD AND BEVERAGE MANAGEMENT 4 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi NEVRUZ BERNA TATLISU
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı, öğrencileri Yiyecek-İçecek işletmelerinin iş akışını ve işletme yönetiminin fonksiyonlarını açıklayabilir hale getirmektir.
İçerik: Bu dersin içeriği Yiyecek-İçecek işletmeleri ve temel kavramlar ile Yiyecek-İçecek işletmelerindeki yönetim, üretim, servis, güvenlik ve pazarlama fonksiyonlarıdır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Öğrenciler yiyecek-içecek endüstrisi hakkında açıklama yapar.
Öğrenciler yiyecek-içecek işletmelerindeki iş akışlarını tanımlar.
Öğrenciler yiyecek-içecek işletmelerinin yönetim fonksiyonlarını sınıflandırır.
Yiyecek-içecek endüstrisi ile ilgili gelişmeleri değerlendirir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Kitap okuma Yiyecek-İçecek endüstrisi Ders anlatım, Tartışma, Soru-cevap
2 Kitap okuma Yiyecek-İçecek işletmelerinde yönetim Ders anlatım, Tartışma, Soru-cevap
3 Kitap okuma Beslenme Ders anlatım, Tartışma, Soru-cevap
4 Öğrenci ödev hazırlama Mönü planlama Ders anlatım, Tartışma, Soru-cevap
5 Kitap okuma Satın alma, depolama Ders anlatım, Tartışma, Soru-cevap
6 Literatür taraması Yiyecek-İçecek işletmelerinde üretim Ders anlatım, Tartışma, Soru-cevap
7 Literatür taraması Yiyecek-İçecek işletmelerinde organizasyon yapısı Ders anlatım, Tartışma, Soru-cevap
8 - ARA SINAV -
9 Kitap okuma Ders tekrarı Ders anlatım, Tartışma, Soru-cevap
10 Kitap okuma Servis Ders anlatım, Tartışma, Soru-cevap
11 Kitap okuma Maliyet hesaplamaları Ders anlatım, Tartışma, Soru-cevap
12 Öğrenci ödev hazırlama Sanitasyon ve güvenlik Ders anlatım, Tartışma, Soru-cevap
13 Öğrenci ödev hazırlama Yiyecek-İçecek hizmetlerinin pazarlanması Ders anlatım, Tartışma, Soru-cevap
14 Öğrenci ödev hazırlama İnsan kaynakları yönetimi Ders anlatım, Tartışma, Soru-cevap
15 Kitap okuma Ders tekrarı Ders anlatım, Tartışma, Soru-cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Türksoy, A., (2015). Yiyecek-İçecek Hizmetleri Yönetimi, Detay, Ankara.
BC Cook Articulation Committee and The BC Cook Articulation Committee, Basic Kitchen and Food Service Management. BCCampus.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Define basic concepts about gastronomy.
3
2
Interpret the basic concepts, areas and approaches related to the field.
2
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Relate the information and facts about the field to the fields of social sciences such as Law, Sociology, Philosophy and Economy.
3
2
Compare national and international cuisines in terms of similarities and differences.
1
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Categorize food hygiene and safety into accepted standards and practices.
5
2
Prepare the technical infrastructure and contents of kitchen activities.
4
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Apply theoretical knowledge about food science into the field of gastronomy.
2
2
Collaborate with shareholders in the field to bring new ideas, products to the market.
1
3
Integrate basic kitchen techniques and product preparation principles into today's technology.
2
4
Plan the work schedule and workflow in food and beverage enterprises.
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They calculate costs in the food and beverage field.
5
2
They carry out management theories, recruitment and evaluation processes effectively in food and beverage business.
5
3
They organizes participation to national and international competitions and fairs in its field.
1
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Examine developments, changes and innovations in the field by accepting the lifelong learning as a principle.
3
2
Find planning, executioning and editing mistakes systematicly related to his field.
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They express their ideas using presentation and communication techniques in deliberate and verbal ways.
1
2
They organize activities related to the field.
3
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They interpret ethical values and legal regulations related to their profession in the direction of the substances in the legislation.
3
2
Design social and social projects in his / her field using historical, cultural and geographical riches.
2
3
Perform scientific researches using knowledge and skills related to his field.
2

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 7 6 42
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 6 6 36
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 43 0 150
Genel Toplam 150
Toplam İş Yükü / 25.5 5,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0