Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
GAS321 | TURKISH CUISINE AND APPLICATIONS | 5 | 4 | 2 | 7 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi NEVRUZ BERNA TATLISU |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi CEYHUN UÇUK |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı tarih boyunca farklı kültürlerden etkilenen Türk yöre mutfaklarının teorik ve uygulamalı olarak çalışılması ile geleneksel Türk Mutfağı reçetelerinin günümüzün modern şartlarında uygulanması amaçlanmıştır. |
İçerik: | Bu dersin içeriği; Marmara, İç Anadolu, Doğu Anadolu, Güneydoğu Anadolu, Karadeniz, Ege, Akdeniz bölgelerinde yöresel Türk mutfak kültürü ve uygulamaları işlenecektir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Türk mutfağının kültürel temellerini uygulamasına entegre eder. |
Türk beslenme alışkanlıklarına ilişkin rapor oluşturur. |
Türk yöresel mutfaklarına ait reçeteleri yeniden düzenler. |
Bölge bazında yöresel mutfaklara ait ürünleri hazırlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kitap okuma | Derse Giriş, Genel Oryantasyon ve Tanıtım Süreci, Hijyen ve Sanitasyon Eğitimi, Ekipman Tanıtımı, Türk Mutfağının Tarihsel Gelişimi | Uygulama, Soru-cevap, Tartışma |
2 | Kitap okuma | Reçel ve Marmelatların Yapımı, Türk Mutfağında Yer Alan Meyve ve Çiçeklerden Reçel veya Marmelat Yapımı. Komposto ve hoşaf yapımı | Uygulama, Soru-cevap, Tartışma |
3 | Kitap okuma | Selçuklu ve Beylikler Döneminde Türk Mutfağı, Turşu ve salçalar, Türk Mutfağında Yer Alan Turşuların ve Salçaların Yapımı, Temel Turşu Yapım Teknikleri | Uygulama, Soru-cevap, Tartışma |
4 | Öğrenci ödev hazırlama | Osmanlı Dönemi Türk Mutfak Kültürü, Çorbalar, Çorba Yapımı, Türk Mutfağının İmza Çorbalarının Yapımı | Uygulama, Soru-cevap, Tartışma |
5 | Kitap okuma | Osmanlı'dan günümüze gelen önemli işletmeler, Pilavlar, Pilav Yapım Yöntemlerinin Aktarılması, Türk Mutfağında Yer Alan Farklı Pilavların YapımıPilavlar, Pilav Yapım Yöntemlerinin Aktarılması, Türk Mutfağında Yer Alan Farklı Pilavların Yapımı | Uygulama, Soru-cevap, Tartışma |
6 | Literatür taraması | Türk Mutfağı'ndan Yemek Örnekleri, Mezeler, Türk Mutfağına Ait veya Türk Mutfağında Yer Edinmiş Diğer Mezelerin Yapımı, Meze Yapım Teknikleri | Uygulama, Soru-cevap, Tartışma |
7 | Literatür taraması | Türk Mutfağı'ndan Yemek Örnekleri, Güveçler, Güveç Yapım Tekniği, Güvecin Kullanım Alanları, Türk Mutfağında Yer Alan Bazı Güveç Yemeklerinin Yapımı | Uygulama, Soru-cevap, Tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kitap okuma | Cumhuriyet Dönemi'nde Türk Mutfak Kültürü, Sarmalar Ve Dolmalar, Sarma ve Dolma Yapım Teknikleri, Türk Mutfağında Bilinen Sarma ve Dolmaların Yapımı | Uygulama, Soru-cevap, Tartışma |
10 | Kitap okuma | Cumhuriyet Döneminde Anadolu Mutfak Kültürü, Et Yemekleri, Sebzeli Et Yemekleri, Türk Mutfağında Yer Alan Bazı Et Yemeklerinin Yapımı | Uygulama, Soru-cevap, Tartışma |
11 | Kitap okuma | Türk Mutfağı'ndan Yemek Örnekleri, Sebze Yemekleri, Sebze Yemeklerinin Yapımı, Sebzelerin Mevsime Göre Seçilmesi, Türk Mutfağında Yer Alan Bazı Sebze Yemeklerinin Yapımı | Uygulama, Soru-cevap, Tartışma |
12 | Öğrenci ödev hazırlama | Türk Mutfağı'ndan Yemek Örnekleri, Zeytinyağlılar, Zeytinyağlı Yemeklerin Yapımı, Zeytinyağının Genel Özellikleri ve Kullanım Alanları | Uygulama, Soru-cevap, Tartışma |
13 | Öğrenci ödev hazırlama | Türk Mutfak kültürü ile diğer mutfak kültürlerinin etkileşimi | Uygulama, Soru-cevap, Tartışma |
14 | Öğrenci ödev hazırlama | Örnek Menü Yapımı ve Uygulamalar | Uygulama, Soru-cevap, Tartışma |
15 | Kitap okuma | Örnek Menü Yapımı ve Uygulamalar | Uygulama, Soru-cevap, Tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Bassan, G. (2006). Turkish Cooking: Traditions, Ingredients, Tastes, Techniques, 75 Classic Recipes, Aquamarine. |
Bassasn, G. (2013). The Complete Book of Turkish Cooking: All the Ingredients, Techniques, Aquamarine. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Define basic concepts about gastronomy.
|
3 | |||||
2 |
Interpret the basic concepts, areas and approaches related to the field.
|
3 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Relate the information and facts about the field to the fields of social sciences such as Law, Sociology, Philosophy and Economy.
|
2 | |||||
2 |
Compare national and international cuisines in terms of similarities and differences.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Categorize food hygiene and safety into accepted standards and practices.
|
4 | |||||
2 |
Prepare the technical infrastructure and contents of kitchen activities.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Apply theoretical knowledge about food science into the field of gastronomy.
|
4 | |||||
2 |
Collaborate with shareholders in the field to bring new ideas, products to the market.
|
4 | |||||
3 |
Integrate basic kitchen techniques and product preparation principles into today's technology.
|
4 | |||||
4 |
Plan the work schedule and workflow in food and beverage enterprises.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
They calculate costs in the food and beverage field.
|
4 | |||||
2 |
They carry out management theories, recruitment and evaluation processes effectively in food and beverage business.
|
3 | |||||
3 |
They organizes participation to national and international competitions and fairs in its field.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Examine developments, changes and innovations in the field by accepting the lifelong learning as a principle.
|
4 | |||||
2 |
Find planning, executioning and editing mistakes systematicly related to his field.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
They express their ideas using presentation and communication techniques in deliberate and verbal ways.
|
4 | |||||
2 |
They organize activities related to the field.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
They interpret ethical values and legal regulations related to their profession in the direction of the substances in the legislation.
|
4 | |||||
2 |
Design social and social projects in his / her field using historical, cultural and geographical riches.
|
3 | |||||
3 |
Perform scientific researches using knowledge and skills related to his field.
|
3 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 8 | 6 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 6 | 5 | 30 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 44 | 0 | 178 |
Genel Toplam | 178 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 7 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 7,0 |