TR EN

TURKISH CUISINE AND APPLICATIONS DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
GAS321 TURKISH CUISINE AND APPLICATIONS 5 4 2 7

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi NEVRUZ BERNA TATLISU
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi CEYHUN UÇUK
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı tarih boyunca farklı kültürlerden etkilenen Türk yöre mutfaklarının teorik ve uygulamalı olarak çalışılması ile geleneksel Türk Mutfağı reçetelerinin günümüzün modern şartlarında uygulanması amaçlanmıştır.
İçerik: Bu dersin içeriği; Marmara, İç Anadolu, Doğu Anadolu, Güneydoğu Anadolu, Karadeniz, Ege, Akdeniz bölgelerinde yöresel Türk mutfak kültürü ve uygulamaları işlenecektir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Türk mutfağının kültürel temellerini uygulamasına entegre eder.
Türk beslenme alışkanlıklarına ilişkin rapor oluşturur.
Türk yöresel mutfaklarına ait reçeteleri yeniden düzenler.
Bölge bazında yöresel mutfaklara ait ürünleri hazırlar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Kitap okuma Derse Giriş, Genel Oryantasyon ve Tanıtım Süreci, Hijyen ve Sanitasyon Eğitimi, Ekipman Tanıtımı, Türk Mutfağının Tarihsel Gelişimi Uygulama, Soru-cevap, Tartışma
2 Kitap okuma Reçel ve Marmelatların Yapımı, Türk Mutfağında Yer Alan Meyve ve Çiçeklerden Reçel veya Marmelat Yapımı. Komposto ve hoşaf yapımı Uygulama, Soru-cevap, Tartışma
3 Kitap okuma Selçuklu ve Beylikler Döneminde Türk Mutfağı, Turşu ve salçalar, Türk Mutfağında Yer Alan Turşuların ve Salçaların Yapımı, Temel Turşu Yapım Teknikleri Uygulama, Soru-cevap, Tartışma
4 Öğrenci ödev hazırlama Osmanlı Dönemi Türk Mutfak Kültürü, Çorbalar, Çorba Yapımı, Türk Mutfağının İmza Çorbalarının Yapımı Uygulama, Soru-cevap, Tartışma
5 Kitap okuma Osmanlı'dan günümüze gelen önemli işletmeler, Pilavlar, Pilav Yapım Yöntemlerinin Aktarılması, Türk Mutfağında Yer Alan Farklı Pilavların YapımıPilavlar, Pilav Yapım Yöntemlerinin Aktarılması, Türk Mutfağında Yer Alan Farklı Pilavların Yapımı Uygulama, Soru-cevap, Tartışma
6 Literatür taraması Türk Mutfağı'ndan Yemek Örnekleri, Mezeler, Türk Mutfağına Ait veya Türk Mutfağında Yer Edinmiş Diğer Mezelerin Yapımı, Meze Yapım Teknikleri Uygulama, Soru-cevap, Tartışma
7 Literatür taraması Türk Mutfağı'ndan Yemek Örnekleri, Güveçler, Güveç Yapım Tekniği, Güvecin Kullanım Alanları, Türk Mutfağında Yer Alan Bazı Güveç Yemeklerinin Yapımı Uygulama, Soru-cevap, Tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Kitap okuma Cumhuriyet Dönemi'nde Türk Mutfak Kültürü, Sarmalar Ve Dolmalar, Sarma ve Dolma Yapım Teknikleri, Türk Mutfağında Bilinen Sarma ve Dolmaların Yapımı Uygulama, Soru-cevap, Tartışma
10 Kitap okuma Cumhuriyet Döneminde Anadolu Mutfak Kültürü, Et Yemekleri, Sebzeli Et Yemekleri, Türk Mutfağında Yer Alan Bazı Et Yemeklerinin Yapımı Uygulama, Soru-cevap, Tartışma
11 Kitap okuma Türk Mutfağı'ndan Yemek Örnekleri, Sebze Yemekleri, Sebze Yemeklerinin Yapımı, Sebzelerin Mevsime Göre Seçilmesi, Türk Mutfağında Yer Alan Bazı Sebze Yemeklerinin Yapımı Uygulama, Soru-cevap, Tartışma
12 Öğrenci ödev hazırlama Türk Mutfağı'ndan Yemek Örnekleri, Zeytinyağlılar, Zeytinyağlı Yemeklerin Yapımı, Zeytinyağının Genel Özellikleri ve Kullanım Alanları Uygulama, Soru-cevap, Tartışma
13 Öğrenci ödev hazırlama Türk Mutfak kültürü ile diğer mutfak kültürlerinin etkileşimi Uygulama, Soru-cevap, Tartışma
14 Öğrenci ödev hazırlama Örnek Menü Yapımı ve Uygulamalar Uygulama, Soru-cevap, Tartışma
15 Kitap okuma Örnek Menü Yapımı ve Uygulamalar Uygulama, Soru-cevap, Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Bassan, G. (2006). Turkish Cooking: Traditions, Ingredients, Tastes, Techniques, 75 Classic Recipes, Aquamarine.
Bassasn, G. (2013). The Complete Book of Turkish Cooking: All the Ingredients, Techniques, Aquamarine.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Define basic concepts about gastronomy.
3
2
Interpret the basic concepts, areas and approaches related to the field.
3
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Relate the information and facts about the field to the fields of social sciences such as Law, Sociology, Philosophy and Economy.
2
2
Compare national and international cuisines in terms of similarities and differences.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Categorize food hygiene and safety into accepted standards and practices.
4
2
Prepare the technical infrastructure and contents of kitchen activities.
4
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Apply theoretical knowledge about food science into the field of gastronomy.
4
2
Collaborate with shareholders in the field to bring new ideas, products to the market.
4
3
Integrate basic kitchen techniques and product preparation principles into today's technology.
4
4
Plan the work schedule and workflow in food and beverage enterprises.
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They calculate costs in the food and beverage field.
4
2
They carry out management theories, recruitment and evaluation processes effectively in food and beverage business.
3
3
They organizes participation to national and international competitions and fairs in its field.
3
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Examine developments, changes and innovations in the field by accepting the lifelong learning as a principle.
4
2
Find planning, executioning and editing mistakes systematicly related to his field.
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They express their ideas using presentation and communication techniques in deliberate and verbal ways.
4
2
They organize activities related to the field.
3
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They interpret ethical values and legal regulations related to their profession in the direction of the substances in the legislation.
4
2
Design social and social projects in his / her field using historical, cultural and geographical riches.
3
3
Perform scientific researches using knowledge and skills related to his field.
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 8 6 48
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 6 5 30
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 44 0 178
Genel Toplam 178
Toplam İş Yükü / 25.5 7
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 7,0