TR EN

ULUSLARARASI HALKLA İLİŞKİLER DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
HRY419 ULUSLARARASI HALKLA İLİŞKİLER 7 3 3 7

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ZEYNEP BURCU ŞAHİN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi NEVRA ÜÇLER
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; öğrencilere, küreselleşme, ülke imajı, ülke markası, kamu diplomasisi, lobicilik, kültür kavramlarını Uluslararası Halkla İlişkiler alanı ile ilişkilendirmelerini sağlayacak teorik bilginin kazandırılması ve kampanya süreçlerini ve medya kullanımını dikkate alarak uluslararası halkla ilişkiler kampanyası hazırlama bilgi ve becerisi kazandırmaktır.
İçerik: Dersin içeriği; Uluslararası Halkla İlişkiler alanı ile ilgili temel kavramlar ve Küreselleşme, Kamu Diplomasisi, Lobicilik, Ülke İmajı, Yeni İletişim Teknolojileri, Medya-Yeni Medya kavramlarının Halkla İlişkiler alanındaki önemi konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Uluslararası Halkla İlişkiler ile ilişkili kavramları tanımlar.
Halkla İlişkiler alanı için küreselleşmenin önemini açıklar.
Uluslararası Halkla ilişkiler alanında medya ve yeni medyanın rolünü tartışır.
Kamu diplomasisi, Lobicilik kavramlarını Uluslararası Halkla İlişkiler alanı ile ilişkilendirir.
Uluslararası Halkla İlişkiler alanında edindiği teorik bilgiyi uluslar arası halkla ilişkiler kampanya aşamalarına entegre eder.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Kitap Okuma Dersin amacı ve içeriği hakkında bilgilendirme. Ders kapsamında kullanılacak ana ve yardımcı kaynaklar, ölçme ve değerlendirme sistemi, hakkında bilgilendirme. Uluslararası Halkla İlişkiler ile ilgili genel Değerlendirme Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi
2 Kitap Okuma Uluslar arası Halkla İlişkiler Nedir? Önemi Nedir? Alan ile ilişkili kavramlar nelerdir? Sunu/Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi
3 Kitap Okuma Uluslar arası Halkla İlişkiler’i Etkileyen Faktörler- I Kültür, Ülke Profili vb. örneklerle açıklanması Sunu/Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi
4 Kitap Okuma Uluslar arası Halkla İlişkiler’i Etkileyen Faktörler- II Medya-Yeni Medya Sunu/Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi
5 Kitap Okuma Kamu Diplomasisi, Kamu Yönetimi ve Lobicilik Sunu/Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi
6 Kitap Okuma Ülke İmajı ve Uluslar arası Halkla İlişkiler için önemi Sunu/Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi
7 Kitap Okuma Uluslar arası Halkla İlişkiler açısından ülke markası ve örnekler Sunu/Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Kitap Okuma, Genel Değerlendirme Genel Tekrar Sunu/Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi
10 Kitap Okuma Ara Sınav Soruları Cevaplarının Tartışılması, sunum ödevleri hakkında bilgilendirme Sunu/Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi
11 Kitap Okuma Öğrenci Sunumları Sunu/Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi
12 Kitap Okuma Öğrenci Sunumları Sunu/Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi
13 Kitap Okuma Yeni İletişim Teknolojilerinin Uluslar arası Halkla İlişkiler alanında kullanımı örnekler Sunu/Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi
14 Kitap Okuma IPRA –TUHİD uluslar arası halkla ilişkiler kampanya örnekleri ( Türkiye-Dünya) Sunu/Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi
15 Genel Değerlendirme Genel Tekrar Sunu/Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Becerikli, S. (2007). Uluslararası Halkla İlişkiler, Nobel Akademik Yayıncılık
Curtin, P., A., Gaither T., K. (2007). International Public Relations: Negotiating Cultere, Identity and Power, SAGE Publications
Tanyeri Mazıcı, E. İlhan, V.( 2016). Uluslararası Halkla İlişkiler,Almanya: Alim Kitapları

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Explain the basic concepts in the field and the basic disciplines arising from these concepts.
3
2
Compare current theories in the field and communication theories.
2
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Solve problems related to the field by identifying problems related to the field.
3
2
Compares the information and facts in the field with the fields of social sciences such as Sociology, Journalism, Television and Media.
3
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
By graduating from this department, conduct analysis in fields like public relations, advertisement and marketing.
3
2
Using field knowledge, identify and solve problems related to field.
3
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Apply the projects in line with the field of campaign analysis, in line with the communication plan to be prepared.
4
2
By using theoretical and practical knowledge gained in his field, solve the problems of public relations and advertising industry.
2
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Taking part in public relations campaigns and advertising projects, implements the duties assigned to them within the team.
3
2
Create original and innovative strategies by approaching the field dynamics creatively and critically with an integrated viewpoint.
3
3
Designs a communication plan by taking responsibility in case of problems related to the field.
3
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Describe creative production, presentation and persuasion techniques to support the professional expertise.
4
2
Analyze the developments, changes and innovations in his field and gices an example.
2
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Effectively explain his/her opinion in the context of advertising, public relations, marketing, etc. to related persons and institutions in writing and verbal.
3
2
Designs projects and activities for the social environment in which they live with the consciousness of social responsibility.
3
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Determine career goals by establishing cooperation with the sector in line with the information he/she has.
2
2
Analyze and interpret the social and global impacts of issues related with communication.
4
3
Design new knowledge and techniques using technical and theoretical knowledge and skills related to his / her field.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 5 65
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 10 5 50
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 4 20
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 44 0 179
Genel Toplam 179
Toplam İş Yükü / 25.5 7
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 7,0