Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
HEE110 | DİJİTAL SİSTEMLER I | 2 | 6 | 6 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi BEDİA MERİH ÖZÇETİN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; öğrencilerin Elektronik Alet Sistemlerini öğrenmesi, Temel Bilgisayar Yapısını ve Elektrostatik Hassas Cihazlar konularını kavraması amaçlanmıştır. |
İçerik: | Dersin içeriği; Elektronik Alet Sistemleri, Temel Bilgisayar Yapısı ve Elektrostatik Hassas Cihazlar konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Elektronik Alet Sistemlerini açıklar. Temel Bilgisayar Yapısını analiz eder. Elektrostatik Hassas Cihazlar konusunu açıklar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Elektronik Alet Sistemleri | Elektronik alet sistemlerini tipik sistem düzenlemeleri ve kokpit yerleşimi. | - |
2 | Numaralandırma Sistemleri | Numaralandırma sistemleri: İkili, sekizli ve onaltılı; Onlu ve ikili, sekizli ve on altılı sistemler ve tersi arasındaki dönüşümlerin sergilenmesi. | - |
3 | Numaralandırma Sistemleri | Numaralandırma sistemleri: İkili, sekizli ve onaltılı; Onlu ve ikili, sekizli ve on altılı sistemler ve tersi arasındaki dönüşümlerin sergilenmesi. | - |
4 | Numaralandırma Sistemleri | Numaralandırma sistemleri: İkili, sekizli ve onaltılı; Onlu ve ikili, sekizli ve on altılı sistemler ve tersi arasındaki dönüşümlerin sergilenmesi. | - |
5 | Numaralandırma Sistemleri | Numaralandırma sistemleri: İkili, sekizli ve onaltılı; Onlu ve ikili, sekizli ve on altılı sistemler ve tersi arasındaki dönüşümlerin sergilenmesi. | - |
6 | Veri Dönüştürme | Analog Veriler, Dijital Veriler; Muhtelif türlerden dönüştürücülerin, giriş ve çıkışların, sınırlamaların analogtan dijitale ve dijitalden analoga işleyişi ve tatbiki. | - |
7 | Veri Dönüştürme Veri Yolları Mantık Devreleri | Analog Veriler, Dijital Veriler; Muhtelif türlerden dönüştürücülerin, giriş ve çıkışların, sınırlamaların analogtan dijitale ve dijitalden analoga işleyişi ve tatbiki. ARINC ve diğer spesifikasyonlara ilişkin bilgi dahil olmak üzere, hava aracı sistemlerindeki veri yollarının çalışması. Hava Aracı Ağı/Eternet. Ortak mantık geçici sembollerinin, tablolarının ve muadil devrelerin tanımlanması; Hava aracı sistemleri için kullanılan uygulamalar, şematik diyagramlar. | - |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Mantık Devreleri | Ortak mantık geçici sembollerinin, tablolarının ve muadil devrelerin tanımlanması; Hava aracı sistemleri için kullanılan uygulamalar, şematik diyagramlar. | - |
10 | Mantık Devreleri | Ortak mantık geçici sembollerinin, tablolarının ve muadil devrelerin tanımlanması; Hava aracı sistemleri için kullanılan uygulamalar, şematik diyagramlar. Mantık diyagramlarının yorumlanması. | - |
11 | Mantık Devreleri | Ortak mantık geçici sembollerinin, tablolarının ve muadil devrelerin tanımlanması; Hava aracı sistemleri için kullanılan uygulamalar, şematik diyagramlar. | - |
12 | Temel Bilgisayar Yapısı | Bilgisayar ile ilgili terminoloji; İlişkili veri yolu sistemleri dahil olmak üzere, mikro bilgisayardaki önemli bileşenlerin çalışması, yerleşimi ve ara yüzü; Tek ve çok adresli komut sözcüklerinde yer alan bilgiler; Hafıza ile ilgili terimler; Tipik hafıza aygıtlarının çalışması; Çeşitli veri depolama sistemlerinin çalışması, avantajları ve dezavantajları. | - |
13 | Temel Bilgisayar Yapısı | Bilgisayar ile ilgili terminoloji; İlişkili veri yolu sistemleri dahil olmak üzere, mikro bilgisayardaki önemli bileşenlerin çalışması, yerleşimi ve ara yüzü; Tek ve çok adresli komut sözcüklerinde yer alan bilgiler; Hafıza ile ilgili terimler; Tipik hafıza aygıtlarının çalışması; Çeşitli veri depolama sistemlerinin çalışması, avantajları ve dezavantajları. | - |
14 | Temel Bilgisayar Yapısı | Bilgisayar ile ilgili terminoloji; İlişkili veri yolu sistemleri dahil olmak üzere, mikro bilgisayardaki önemli bileşenlerin çalışması, yerleşimi ve ara yüzü; Tek ve çok adresli komut sözcüklerinde yer alan bilgiler; Hafıza ile ilgili terimler; Tipik hafıza aygıtlarının çalışması; Çeşitli veri depolama sistemlerinin çalışması, avantajları ve dezavantajları. | - |
15 | - | FİNAL | - |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü İzlenceleri Sayısal Tasarım, Morris MANO, MEB Yayınları. Lojik Devreler, Prof. Dr. Emin ÜNALAN, İTÜ Yayınları. Lojik Devreler, Prof. Dr. Emre HARMANCI, İTÜ Yayınları. Lojik Devreler, Prof. Dr. Ahmet DERVİŞOĞLU, İTÜ yayınları Lojik Devre Tasarımı, Dr. Taner ARSAN, Dr. Rıfat ÇÖLKESEN, Papatya Yayınları. Lojik Devre Tasarımın Temelleri ve Uygulamaları, Prof. Dr. Şirzat Kahramanlı. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Applies the knowledge and skills related to the field by considering the legal dimension of occupational health and safety.
|
3 | |||||
2 |
Can make applications related to aviation electricity.
|
4 | |||||
3 |
Can make applications related to aviation electronics.
|
4 | |||||
4 |
Learns the aviation applications of Electrical-Electronics subjects.
|
4 | |||||
5 |
Relates the concepts of entrepreneurship and innovation to the field.
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Uses theoretical and applied knowledge about the field in business life by choosing appropriate analytical methods and modeling techniques.
|
4 | |||||
2 |
Adapts to the environment in which works as a team member.(dişil)
|
4 | |||||
3 |
Develops a suitable solution method when faced with a problem
|
5 | |||||
4 |
Prepares written agreements with relevant institutions in accordance with the legislation.
|
3 | |||||
5 |
As a team member, manages all stages from planning to implementation of aviation activities
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Since has technical dexterity in a negative situation in her field, she can take the necessary precautions and intervene in the situation.(dişil)
|
4 | |||||
2 |
Makes the problem encountered in a study in the field appropriate within the team.
|
2 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Uses computer software, information and communication technologies at the level required by the field (use) Bloom 3
|
3 | |||||
2 |
A sketch, diagram, graph, etc., describing the subject. reading and interpreting documents (interprent). (Bloom 2)
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Since will graduate with a certificate from the recognized school, she has the necessary knowledge and dexterity in the fields of aviation electricity and electronics.
|
5 | |||||
2 |
Develops solutions for unforeseen problems encountered in practice. (develop) (Bloom 6)
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Determines the learning requirements related to the field (determine) (Bloom 3)
|
5 | |||||
2 |
Uses lifelong learning principles in professional development (Bloom 3)
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Apply technical drawing knowledge effectively in business life (Bloom 3)
|
5 | |||||
2 |
By informing the relevant people and institutions on the issues related to the field; states his thoughts and suggestions for solutions to problems in written and verbal form (state) (Bloom 1)
|
4 | |||||
3 |
Discusses with experts (debate) by supporting their thoughts and solutions to problems with quantitative and qualitative data (Bloom 2)
|
3 | |||||
4 |
Participates in training at international level (participate) (Bloom 3)
|
3 | |||||
5 |
Organizes activities for the professional development of employees under his/her responsibility. (organized) (Bloom 6)
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Graduates with a school certificate recognized by SHGM and the need for qualified electrical-electronic personnel in the aviation sector is met.
|
4 | |||||
2 |
He uses the knowledge and skills he gained during his undergraduate education in business life. (Bloom 3)
|
3 | |||||
3 |
Solves the problems encountered in the field. (solve) (Bloom 3)
|
5 | |||||
4 |
Applies the necessary behavior culture on quality management and processes, environmental protection and occupational safety to the team (apply) (Bloom 3)
|
4 | |||||
5 |
He places the safety factor awareness in himself and his team. (locate) Bloom 1)
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 6 | 84 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 3 | 6 | 18 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 4 | 6 | 24 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 2 | 6 | 12 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 27 | 0 | 152 |
Genel Toplam | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |