Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
HEE306 | HAVACILIK KURALLARI II | 6 | 3 | 3 | 3 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi BEDİA MERİH ÖZÇETİN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Öğrencilere havalimanı yönetimi ve işletmeciliği, yer hizmetleri, ramp faaliyetleri, hava trafiği ve ticari hava taşımacılığı kuralları hakkında bilgi vermek; havacılık alanında ulusal ve uluslararası düzeyde kurallar koyan ve/veya uygulayan otoriteleri öğrencilere tanıtmak; Havacılık tarihinin gelişimi sırasında ortaya çıkan sözleşmeler, sözleşmeler ve ulusal düzenlemelerin ortaya çıkış nedenleri ve başlıca uygulama alanları hakkında beceri kazandırmak. |
İçerik: | Sivil hava taşımacılığı sektörünün gerek hava tarafında gerekse kara tarafında sağlıklı bir şekilde işlemesi için uluslararası ve ulusal havacılık kurallarını ve bu kuralları belirleyen ve/veya uygulayan uluslararası ve ulusal kuruluşları incelemekten oluşmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) Havacılıkla ilgili uluslararası ve ulusal mevzuatı açıklar, mevzuat uygulamaları hakkında farkındalık oluşturur. Havacılık mevzuatıyla ilgili ulusal ve uluslararası uygulamaları karşılaştırarak analiz eder. Ulusal ve uluslararası havacılık örgütlerini tanımlar, bu örgütlerin havacılık endüstrisi ile ilişkilerine açıklık getirir. Havacılıkla ilgili uluslararası sözleşmeler ve konvansiyonları ana hatlarıyla açıklar ve sivil havacılık sektörüne etkilerini değerlendirir. Uluslararası sivil havacılık sözleşmesi eklerini (Annex) açıklar, ekleri havacılık endüstrisi ile ilişkilendirir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Hava aracı, parça ve cihaz sertifikasyonu | Genel Part-21'in ve EASA CS-23, 25, 27, 29 sertifikasyon spesifikasyonlarının genel olarak idrak edilmesi. | - |
2 | Hava aracı, parça ve cihaz sertifikasyonu | Dokümanlar Uçuşa Elverişlilik Sertifikası; kısıtlı uçuşa elverişlilik sertifikaları ve uçuş izni; Tescil Sertifikası; Gürültü Sertifikası; Ağırlık Tablosu; Telsiz İstasyonu Lisansı ve Onayı. | - |
3 | Hava aracı, parça ve cihaz sertifikasyonu | Dokümanlar Uçuşa Elverişlilik Sertifikası; kısıtlı uçuşa elverişlilik sertifikaları ve uçuş izni; Tescil Sertifikası; Gürültü Sertifikası; Ağırlık Tablosu; Telsiz İstasyonu Lisansı ve Onayı. | - |
4 | Sürekli Uçuşa Elverişlilik | Sürekli uçuşa elverişlilik ile ilgili Part-21 hükümlerinin detaylı bir şekilde idrak edilmesi. Part-M'in detaylı bir şekilde idrak edilmesi. | - |
5 | Sürekli Uçuşa Elverişlilik | Sürekli uçuşa elverişlilik ile ilgili Part-21 hükümlerinin detaylı bir şekilde idrak edilmesi. Part-M'in detaylı bir şekilde idrak edilmesi. | - |
6 | Aşağıdakiler için Geçerli Ulusal ve Uluslararası Gereklilikler (AB gereklileri bunların yerini almamış ise) | ) Bakım Programları, Bakım kontrolleri ve muayeneleri; Uçuşa Elveriş Direktifleri; Servis Bültenleri, imalatçı servis bilgileri; Modifikasyonlar ve onarımlar; Bakım dokümantasyonu: Bakım el kitapları, yapısal onarım el kitabı, resimli parçalar katalogu, vb.; Sadece A ila B2 lisansları için: Ana Asgari/Minimum Teçhizat/Ekipman Listeleri, Asgari/Minimum Teçhizat/Ekipman Listes, Dispeç Sapma Listeleri; | - |
7 | Aşağıdakiler için Geçerli Ulusal ve Uluslararası Gereklilikler (AB gereklileri bunların yerini almamış ise) | ) Bakım Programları, Bakım kontrolleri ve muayeneleri; Uçuşa Elveriş Direktifleri; Servis Bültenleri, imalatçı servis bilgileri; Modifikasyonlar ve onarımlar; Bakım dokümantasyonu: Bakım el kitapları, yapısal onarım el kitabı, resimli parçalar katalogu, vb.; Sadece A ila B2 lisansları için: Ana Asgari/Minimum Teçhizat/Ekipman Listeleri, Asgari/Minimum Teçhizat/Ekipman Listes, Dispeç Sapma Listeleri; | - |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Aşağıdakiler için Geçerli Ulusal ve Uluslararası Gereklilikler (AB gereklileri bunların yerini almamış ise) | ) Bakım Programları, Bakım kontrolleri ve muayeneleri; Uçuşa Elveriş Direktifleri; Servis Bültenleri, imalatçı servis bilgileri; Modifikasyonlar ve onarımlar; Bakım dokümantasyonu: Bakım el kitapları, yapısal onarım el kitabı, resimli parçalar katalogu, vb.; Sadece A ila B2 lisansları için: Ana Asgari/Minimum Teçhizat/Ekipman Listeleri, Asgari/Minimum Teçhizat/Ekipman Listes, Dispeç Sapma Listeleri; | - |
10 | Aşağıdakiler için Geçerli Ulusal ve Uluslararası Gereklilikler (AB gereklileri bunların yerini almamış ise)Sadece B1 ve B2 lisansları için: | Sürekli uçuşa elverişlilik; Asgari/Minimum ekipman/teçhizat gereklilikleri - Test uçuşları; ETOPS, bakım ve dispeç gereklilikleri; Her Hava Koşulunda İşletim, Kategori 2/3 işletimleri | - |
11 | Aşağıdakiler için Geçerli Ulusal ve Uluslararası Gereklilikler (AB gereklileri bunların yerini almamış ise)Sadece B1 ve B2 lisansları için: | Sürekli uçuşa elverişlilik; Asgari/Minimum ekipman/teçhizat gereklilikleri - Test uçuşları; ETOPS, bakım ve dispeç gereklilikleri; Her Hava Koşulunda İşletim, Kategori 2/3 işletimleri | - |
12 | Aşağıdakiler için Geçerli Ulusal ve Uluslararası Gereklilikler (AB gereklileri bunların yerini almamış ise)Sadece B1 ve B2 lisansları için: | Sürekli uçuşa elverişlilik; Asgari/Minimum ekipman/teçhizat gereklilikleri - Test uçuşları; ETOPS, bakım ve dispeç gereklilikleri; Her Hava Koşulunda İşletim, Kategori 2/3 işletimleri | - |
13 | Aşağıdakiler için Geçerli Ulusal ve Uluslararası Gereklilikler (AB gereklileri bunların yerini almamış ise)Sadece B1 ve B2 lisansları için: | Sürekli uçuşa elverişlilik; Asgari/Minimum ekipman/teçhizat gereklilikleri - Test uçuşları; ETOPS, bakım ve dispeç gereklilikleri; Her Hava Koşulunda İşletim, Kategori 2/3 işletimleri | - |
14 | Aşağıdakiler için Geçerli Ulusal ve Uluslararası Gereklilikler (AB gereklileri bunların yerini almamış ise)Sadece B1 ve B2 lisansları için: | Sürekli uçuşa elverişlilik; Asgari/Minimum ekipman/teçhizat gereklilikleri - Test uçuşları; ETOPS, bakım ve dispeç gereklilikleri; Her Hava Koşulunda İşletim, Kategori 2/3 işletimleri | - |
15 | - | FİNAL | - |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
KAYNAKLAR EASA Part 66 – Modul 10 – Havacılık kuralları Goldair Modül 10 Havacılık kuralları Megep Modülleri EASA Resmi İnternet Sitesi, https://www.easa.europa.eu/ FAA Resmi İnternet Sitesi, https://www.faa.gov/ IATA Resmi İnternet Sitesi http://www.iata.org/Pages/default.aspx ICAO Resmi İnternet Sitesi, https://www.icao.int/Pages/default.aspx SHGM Resmi İnternet Sitesi, http://web.shgm.gov.tr/ T.C. Dış İşleri Bakanlığı Resmi İnternet Sitesi, http://www.mfa.gov.tr/uluslararasi-sivil-havacilik-orgutu-_icao_.tr.mfa |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Applies the knowledge and skills related to the field by considering the legal dimension of occupational health and safety.
|
3 | |||||
2 |
Can make applications related to aviation electricity.
|
3 | |||||
3 |
Can make applications related to aviation electronics.
|
4 | |||||
4 |
Learns the aviation applications of Electrical-Electronics subjects.
|
3 | |||||
5 |
Relates the concepts of entrepreneurship and innovation to the field.
|
4 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Uses theoretical and applied knowledge about the field in business life by choosing appropriate analytical methods and modeling techniques.
|
3 | |||||
2 |
Adapts to the environment in which works as a team member.(dişil)
|
4 | |||||
3 |
Develops a suitable solution method when faced with a problem
|
3 | |||||
4 |
Prepares written agreements with relevant institutions in accordance with the legislation.
|
3 | |||||
5 |
As a team member, manages all stages from planning to implementation of aviation activities
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Since has technical dexterity in a negative situation in her field, she can take the necessary precautions and intervene in the situation.(dişil)
|
3 | |||||
2 |
Makes the problem encountered in a study in the field appropriate within the team.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Uses computer software, information and communication technologies at the level required by the field (use) Bloom 3
|
3 | |||||
2 |
A sketch, diagram, graph, etc., describing the subject. reading and interpreting documents (interprent). (Bloom 2)
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Since will graduate with a certificate from the recognized school, she has the necessary knowledge and dexterity in the fields of aviation electricity and electronics.
|
4 | |||||
2 |
Develops solutions for unforeseen problems encountered in practice. (develop) (Bloom 6)
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Determines the learning requirements related to the field (determine) (Bloom 3)
|
4 | |||||
2 |
Uses lifelong learning principles in professional development (Bloom 3)
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Apply technical drawing knowledge effectively in business life (Bloom 3)
|
4 | |||||
2 |
By informing the relevant people and institutions on the issues related to the field; states his thoughts and suggestions for solutions to problems in written and verbal form (state) (Bloom 1)
|
4 | |||||
3 |
Discusses with experts (debate) by supporting their thoughts and solutions to problems with quantitative and qualitative data (Bloom 2)
|
5 | |||||
4 |
Participates in training at international level (participate) (Bloom 3)
|
4 | |||||
5 |
Organizes activities for the professional development of employees under his/her responsibility. (organized) (Bloom 6)
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Graduates with a school certificate recognized by SHGM and the need for qualified electrical-electronic personnel in the aviation sector is met.
|
4 | |||||
2 |
He uses the knowledge and skills he gained during his undergraduate education in business life. (Bloom 3)
|
4 | |||||
3 |
Solves the problems encountered in the field. (solve) (Bloom 3)
|
5 | |||||
4 |
Applies the necessary behavior culture on quality management and processes, environmental protection and occupational safety to the team (apply) (Bloom 3)
|
4 | |||||
5 |
He places the safety factor awareness in himself and his team. (locate) Bloom 1)
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 3 | 3 | 9 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 4 | 3 | 12 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 2 | 3 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 2 | 3 | 6 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 27 | 0 | 77 |
Genel Toplam | 77 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 3 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 3,0 |