Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
MAT129 | MATEMATİK | 1 | 3 | 3 | 7 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SEZER CİHAN KESKEN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi BEDİA MERİH ÖZÇETİN |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersle öğrencilere matematikle ilgili temel kavramları hakkında bilgi verilmesi ve matematiğin öneminin ve analitik düşünce kavramının öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Bu ders, doğal sayılar kümesi, tamsayılar kümesi, rasyonel sayılar kümesi, gerçel sayılar kümesi ve özellikleri. İkinci dereceden denklem ve eşitsizlikler, doğrunun analitik incelenmesi, çemberin analitik incelenmesi ve ilgili uygulamalar, fonksiyon kavramı, polinomlar, rasyonel fonksiyonlar, trigonometrik fonksiyonlar, hiperbolik fonksiyonlar, üstel ve logaritmik fonksiyonlar ve bunların terslerinden oluşan elemanter fonksiyonlar, fonksiyonların grafikleri. Tümevarım ilkesi, toplam ve çarpım sembolü özellikleri, dizi ve serilerle ilgili temel kavramlar, karmaşık sayılar ve özellikleri konularını içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Öğrenciler ekonomik problemlerin matematiksel modellerini kurar. |
Öğrenciler matematiksel kullanım ve iktisadi çözümleme arasındaki bağlantıyı değerlendirir. |
Öğrenciler matematik teknikleri iktisadi problemlere uygular. |
Öğrenciler iktisat uygulamaları için gerekli değişkenleri analiz eder. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kitap okuma | Kümeler ve Küme İşlemleri,Sayı Kümeleri. | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
2 | Kitap okuma | Aralık Kavramı, Mutlak Değer, Matrisler | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
3 | Kitap okuma | Matrisler ve Matris Üzerinde Yapılan İşlemler. | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
4 | Kitap okuma | Polinom Fonksiyonunun Tanımı, Birinci Dereceden Polinom Fonksiyonlarının İncelenmesi, Doğru Denklemi, Arz ve Talep Denklemleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
5 | Kitap okuma | İkinci Dereceden Polinomlar, Parabol | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
6 | Kitap okuma | Eşitsizlik, Çözüm Kümesinin Grafik Gösterimi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
7 | Kitap okuma | Üstel ve Logaritmik Fonksiyonlar ve Uygulamaları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kitap okuma | Limit ve Süreklilik. | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
10 | Kitap okuma | Limit Kavramı ve Süreklilik İşletme Uygulamaları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
11 | Kitap okuma | Türevin Limit yardımıyla tanımı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
12 | Kitap okuma | Türev Alma Kuralları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
13 | Kitap okuma | Türevin Geometrik Yorumu | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
14 | Kitap okuma | Türev Piyasa Dengesi, Başabaş Analizi. | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
15 | Kitap okuma | Marjinal Analiz ve Esneklik. | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Mehmet PEKKAYA, İşletme ve İktisat için Genel Matematik ve Matematiksel Yöntemler, Ekin Basım Yayın, İstanbul 2014. |
Keith DEVLIN, Introduction to Mathematical Thinking, First Published, CA July 2012. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Explain the historical development process of Aviation Management.
|
0 | |||||
2 |
Use computer programs related to Aviation Transportation.
|
0 | |||||
3 |
Define basic concepts related with aviation management.
|
0 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Relate the information and facts in the field with other social sciences such as law, sociology, philosophy and history.
|
0 | |||||
2 |
Classify the relationship between the basic functions of the business and the interactions between these functions.
|
0 | |||||
3 |
Apply knowledge and skills related to his / her field by considering the legal aspect of occupational health and safety.
|
0 | |||||
4 |
Explain the concepts of entrepreneurship and innovation with the field.
|
0 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Manage operational activities related to the airline.
|
1 | |||||
2 |
Gain lifelong learning skills and use knowledge of the field in the business life with the awareness of social responsibility.
|
1 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Prepare written agreements with relevant institutions in accordance with the legislation.
|
3 | |||||
2 |
Perform the theoretical and practical knowledge related to the field with appropriate analytical methods and modeling techniques in business life.
|
3 | |||||
3 |
Manage all phases from planning to implementation of aviation operations as a member of a team.
|
1 | |||||
4 |
Cooperate with stakeholders related to air transport.
|
0 | |||||
5 |
Develop the modern techniques and tools necessary for applications related to the field.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Execute a study in his/her field independently.
|
1 | |||||
2 |
Decide as an individual or a team member to solve the problems encountered in applications related to the field.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evaluate advanced knowledge and skills in his/her field with a critical approach.
|
0 | |||||
2 |
Apply activities to improve his/her performance and his / her responsibility in line with the learning objectives by determining the learning needs.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Communicate with people and institutions related to the field in writing and verbally.
|
0 | |||||
2 |
Explain his/her thoughts on the issues related to the field and suggestions for solutions to the problems by the related departments by using supporting quantitative and qualitative data.
|
3 | |||||
3 |
Organize projects and activities for the social environment with social responsibility consciousness and to be able to apply those.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Manage airports and terminal operations efficiently using aviation and business information.
|
0 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 7 | 49 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 6 | 7 | 42 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 43 | 0 | 177 |
Genel Toplam | 177 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 7,0 |