TR EN

TELEVİZYON PROGRAMI YAPIMI VE YÖNETİMİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
THY413 TELEVİZYON PROGRAMI YAPIMI VE YÖNETİMİ 7 4 2 8

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. UĞUR BALOĞLU
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi CİHAN EMRE TANÇ
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı; öğrencilere ileri düzeyde televizyon yapımı tekniğiyle ilgili bilgi ve beceriler kazandırmaktır.
İçerik: Dersin içeriğini; pre-prodüksiyon (program önerisi, program formatı, senaryo yazımı), prodüksiyon( ileri düzey kamera, ses, ışık, çekim, dekor, kostüm, hazırlık, prova) ve post- prodüksiyon (kurgu teknikleri) süreçlerinin bireysel/grup çalışması biçiminde uygulamaları oluşturmaktadır. Öğrenciler her bir dersin ya da proje ödevinin yapım sürecinde farklı bir pozisyonunda yer alır; bu sayede bir yapım sürecine çok yönlü hakim olur.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Tek kameralı televizyon yapım tekniğini geliştirir.
İleri düzeyde çekim malzemelerini kullanır.
Medya metini yazar.
Dış ve iç çekimler yaparak çeşitli program türleri tasarlar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Derse giriş Televizyon Yapım Tekniklerine giriş. Anlatma, Tartışma Yöntemi
2 Kitap okuma & Görsel ve yazılı kaynak tarama Televizyon yapımı ve yönetimiyle ilgili temel kavramlar. Anlatma, Tartışma Yöntemi
3 Kitap okuma & Görsel ve yazılı kaynak tarama Televizyon yapımı ve yönetiminde yer alan görevler hakkında detaylı bilgilendirme. Anlatma, Tartışma Yöntemi
4 Kitap okuma & Görsel ve yazılı kaynak tarama Televizyon program konusu araştırma (Hedef kitle, Yaratıcı yaklaşım) Anlatma, Gösterip Yaptırma Yöntemi, Grup Çalışması
5 Kitap okuma & Görsel ve yazılı kaynak tarama Televizyon program türleri hakkında bilgi verilmesi. (Belgesel, Eğlence, Spor, Eğitim, Müzik, Aktüalite Programları) Anlatma, Gösterip Yaptırma Yöntemi, Grup Çalışması
6 Kitap okuma & Görsel ve yazılı kaynak tarama İleri düzey kamera tekniklerine giriş Uygulamalı çalışma Yapım süreci- Metod, öneri, araştırma, planlama Çekim öncesi planlama. Anlatma, Gösterip Yaptırma Yöntemi, Grup Çalışması
7 Kitap okuma & Görsel ve yazılı kaynak tarama İleri düzey kamera tekniklerine giriş Uygulamalı çalışma Yapım süreci- Metod, öneri, araştırma, planlama Çekim öncesi planlama Anlatma, Gösterip Yaptırma Yöntemi, Grup Çalışması
8 - ARA SINAV -
9 Kitap okuma & Görsel ve yazılı kaynak tarama Çekim öncesi planlama Final projelerinin organize edilmesi Final projeleri önerilerinin teslimi. Bireysel Çalışma
10 Kitap okuma & Görsel ve yazılı kaynak tarama İleri düzey kamera tekniklerine giriş Uygulamalı çalışma Yapım süreci- Metod, öneri, araştırma, planlama Çekim öncesi planlama Anlatma, Gösterip Yaptırma Yöntemi, Grup Çalışması
11 Kitap okuma & Görsel ve yazılı kaynak tarama İleri düzey kamera tekniklerine giriş Uygulamalı çalışma Yapım süreci- Metod, öneri, araştırma, planlama Çekim öncesi planlama Anlatma, Gösterip Yaptırma Yöntemi, Grup Çalışması
12 Kitap okuma & Görsel ve yazılı kaynak tarama İleri düzey tek-kamera yapım atölyesi Uygulamalı çalışma Metin yazımı Röportaj teknikleri Final projeleri önerileri ve Çok kameralı stüdyo projeleri Anlatma, Gösterip Yaptırma Yöntemi, Grup Çalışması
13 Kitap okuma & Görsel ve yazılı kaynak tarama Final projeleri araştırma ve geliştirme Bireysel Çalışma
14 Kitap okuma & Görsel ve yazılı kaynak tarama Final projeleri çekim Bireysel Çalışma
15 Kitap okuma & Görsel ve yazılı kaynak tarama Projelerin izlenmesi Anlatma ve Tartışma Yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Mutlu, E. (1995). Televizyonda Yapım ve Yönetim. Ankara Üniversitesi İletişim Fakültesi Yayınları.
Colin, H. (2008). Televizyon Program Yapımcılığı. İstanbul: Es Yayınları.
Millerson, G. (2009). Televizyonda Yapım ve Yönetim. İstanbul: Turgen Yayıncılık.
Gökçe, B. (1997). Tv Program Yapımcılığı ve Yönetmenliği, İstanbul: Der Yayınları.
Hampe, B. (1997). Making Documentary Films and Videos, New York: Holt Paperbacks.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Interpret basic concepts, fields of study, theories and approaches in media.
0
2
Describe current information in the field by relating them with communication theories.
0
3
Explain basic concepts regarding communication sciences.
0
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Interpret current events, political, cultural and economic developments by using the theoretical knowledge gained in the field within a critical context.
0
2
Associate knowledge and facts in the field with Law, Sociology, Advertisement, Cinema and Economy.
0
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Identify new strategy and methods for the technical infrastructure and content of the types of television news and programs.
5
2
Assemble theoretical knowledge gained in the field to the technology in present day.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Create creative contents in the field.
5
2
Interpret theoretical and applied knowledge gained in the field.
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Create TV Programs for several audiences by sharing the knowledge and experiences on it.
5
2
Perform as a leader or a team member in teamwork from the news production to presentation stage by fulfilling assigned tasks.
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Identify basic knowledge regarding the production stages of media and technical infrastructure and creative approaches.
5
2
Research for developments, changes and innovations in the field by taking the lifelong learning as a principle.
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Create new ideas and new products in collaboration with the stakeholders in the field of programming and journalism.
5
2
Organize projects and activities for the social environment with the awareness of social responsibility following the national and international cases.
4
3
Explain written, verbal and visual studies in the field by following the agenda.
4
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Apply knowledge and skills gained in the field by taking legal, social and ethical responsibilities into consideration.
4
2
Show skills as in using camera, editorial process control, team leadership and producing creative content that are features of a professional.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 6 78
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 7 6 42
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 8 40
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 41 0 204
Genel Toplam 204
Toplam İş Yükü / 25.5 8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 8,0