TR EN

BİTİRME PROJESİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
THY418 BİTİRME PROJESİ 8 2 1 8

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. UĞUR BALOĞLU
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı, öğrencilere uzmanlaşmak istediği alanda bir proje üretebilmesi için temel bilgi ve beceriler kazandırmaktır.
İçerik: Dersin içeriğini; proje/tez planlaması aşamaları, tez yazım kuralları, proje tasarımı, araştırma yöntem ve teknikleri, sinopsis, çekim planı, pre-prodüksiyon, prodüksiyon ve post-prodüksiyon, bütçelendirme gibi konular oluşturmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

İletişim alanında akademik düzeyde bir araştırma/proje planlar.
İletişim alanında görsel ya da yazılı bir proje üretir.
İletişim alanında önerdiği proje konusunu analiz eder.
İletişim alanında edindiği kuramsal bilgiyi uygulamada kullanır.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Proje konusunun belirlenmesi için genel literatür taraması ve tartışma (Tez&Program&Film) Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma
2 Kitap okuma & Görsel kaynak izleme Proje konusunun belirlenmesi ve proje teklif raporunun sunulması (Tez&Program&Film) Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma
3 Kitap okuma & Görsel kaynak izleme Sunulan rapora göre proje konusunun kesinleştirilmesi (Tez&Program&Film) Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma
4 Kitap okuma & Görsel kaynak izleme İlgili konuda literatür taraması ve örnek projelerin incelenmesi Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma
5 Kitap okuma & Görsel kaynak izleme İlgili konuda literatür taraması ve proje tasarımının belirlenmesi Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma
6 Kitap okuma & Görsel kaynak izleme Çalışma verilerinin oluşturulması (İçindekiler, tezin bölümleri, sinopsis, treatman, çekim planı, bütçe, çekim ekibi) Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma
7 Kitap okuma & Görsel kaynak izleme Çalışma verilerin değerlendirilmesi Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma
8 - ARA SINAV -
9 Kitap okuma & Görsel kaynak izleme Proje ilerleme raporu, ara değerlendirme Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma
10 Kitap okuma & Görsel kaynak izleme Projede oluşabilecek eksiklerin saptanması ve olası önlemlerin belirlenmesi, veriler ışığında yeni tasarımların yapılması Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma
11 Kitap okuma & Görsel kaynak izleme Projede oluşabilecek eksiklere dair problem çözümlerinin olgunlaştırılması Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma
12 Kitap okuma & Görsel kaynak izleme Projede oluşabilecek eksiklere dair problem çözümlerinin olgunlaştırılması Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma
13 Kitap okuma & Görsel kaynak izleme Proje ile ilgili teknik rapor yazımı Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma
14 Kitap okuma & Görsel kaynak izleme Proje kavramsal tasarım raporu ve sunumu Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma
15 Kitap okuma & Görsel kaynak izleme Proje kavramsal tasarım raporu ve sunumu Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

İstanbul Gelişim Üniversitesi, UBYO, Televizyon Haberciliği ve Programcılığı Bölümü Bitirme Projesi Kuralları.
İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Tez Yazım Kılavuzu.
Yazım Kuralları (APA 6. Sürüm), Bilgi Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Interpret basic concepts, fields of study, theories and approaches in media.
0
2
Describe current information in the field by relating them with communication theories.
0
3
Explain basic concepts regarding communication sciences.
0
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Interpret current events, political, cultural and economic developments by using the theoretical knowledge gained in the field within a critical context.
0
2
Associate knowledge and facts in the field with Law, Sociology, Advertisement, Cinema and Economy.
0
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Identify new strategy and methods for the technical infrastructure and content of the types of television news and programs.
0
2
Assemble theoretical knowledge gained in the field to the technology in present day.
4
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Create creative contents in the field.
0
2
Interpret theoretical and applied knowledge gained in the field.
0
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Create TV Programs for several audiences by sharing the knowledge and experiences on it.
0
2
Perform as a leader or a team member in teamwork from the news production to presentation stage by fulfilling assigned tasks.
0
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Identify basic knowledge regarding the production stages of media and technical infrastructure and creative approaches.
5
2
Research for developments, changes and innovations in the field by taking the lifelong learning as a principle.
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Create new ideas and new products in collaboration with the stakeholders in the field of programming and journalism.
4
2
Organize projects and activities for the social environment with the awareness of social responsibility following the national and international cases.
0
3
Explain written, verbal and visual studies in the field by following the agenda.
0
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Apply knowledge and skills gained in the field by taking legal, social and ethical responsibilities into consideration.
0
2
Show skills as in using camera, editorial process control, team leadership and producing creative content that are features of a professional.
0

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 5 65
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 7 5 35
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 8 40
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 41 0 198
Genel Toplam 198
Toplam İş Yükü / 25.5 7,8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 8,0