TR EN

İLETİŞİME GİRİŞ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
THY107 İLETİŞİME GİRİŞ 1 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. UĞUR BALOĞLU
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi İPEK GÜRKAN
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: İletişim Bilimlerinde kullanılan temel kavramları öğrenmelerini sağlamaktır.
İçerik: İletişimin temel kavramları, modelleri ve süreçleri ders kapsamında anlatılmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Öğrenciler iletişim ile ilgili temel kavramları öğrenirler.
Öğrenciler iletişim ve medya etiği kavramları üzerine birlikte düşünmeyi öğrenirler.
Öğrenciler kitle iletişim teorilerini ve farklı yaklaşımları bilirler.
Öğrenciler çeşitli kitle iletişim araçlarının farklı kullanımlarını ayırt edebilirler.
Öğrenciler iletişim kuramları ve tarihini anlamak ve eleştirel bir bakış açısı geliştirebilmek için gerekli altyapıya sahip olurlar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Okuma Sözlü ve yazılı kültür Anlatım, tartışma
2 Okuma İletişim Süreci, Kodlar ve Semboller Anlatım, tartışma
3 Okuma Dil ve anlam yaratma Anlatım, tartışma
4 Okuma Kitle İletişim Kavramı, tanımı ve süreci Anlatım, tartışma
5 Okuma Seçici dikkat, seçici algılama, tutumlar (sosyal psikoloji) Anlatım, tartışma
6 Okuma Kiitle iletişim araçları ve toplum Anlatım, tartışma
7 Okuma Matematiksel İletişim Modelleri Anlatım, tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Okuma Matematiksel İletişim Modelleri Anlatım, tartışma
10 Okuma İletişime Teknolojik Yaklaşımlar: Innis'in Yaklaşımı, M. McLuhan'ın Yaklaşımı Anlatım, tartışma
11 Okuma Gündem Belirleme ve Suskunluk Sarmalı Kuramı Anlatım, tartışma
12 Okuma İzleyici Merkezli Modeller: Kullanımlar ve Doyumlar Modeli, Yetiştirme/Ekme Kuramı Anlatım, tartışma
13 Okuma İletişim alanına eleştirel bakış Anlatım, tartışma
14 Okuma Medya ve Etik: iletişim etiği ve meslek etiği Anlatım, tartışma
15 Okuma Medya ve Etik: iletişim etiği ve meslek etiği Anlatım, tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Alemdar,K,Erdoğan,İ,İletişim ve Toplum, Bilgi Yayınları,Ankara, 1990. Erdoğan,İ, İletişimi Anlamak, Erk Yayınları,Ankara,2002. Erdoğan,İ, Öteki Kuram,Erk Yayınları,Ankara,2002. Fiske,J, İletişim Çalışmalarına Giriş, Çeviren;Süleyman İrvan, Ark Yayınları,Ankara, 1994. Işık, M, Kitle İletişim Teorilerine Giriş, Eğitim Yayınları, 2002. İlal,E, İletişim,Yığınsal İletişim Araçları ve Toplum, der Yayınları,İstanbul,1991. Kağıtçıbaşı,Ç,İnsan ve İnsanlar,Cem Ofset, İstanbul,1979. McQuail,D,Windhal,S, Kitle İletişim Modelleri, İmge Yayınları,Ankara, 1997. Rigel,N, İleti Tasarımında Haber, Der Yayınları, İstanbul, 2009. Tankard, J, Severin,W, İletişim Kuramları, Anadolu Üniversitesi Yayınları,Eskişehir, 1994. Usluata,A, İletişim, İletişim Yayınları,İstanbul,1995. Watson,J, Hill,A, A Dictionary of Communication and Mass Media Studies, Arnold;Hodder Headline Group , NY,2000. Williams,R, Anahtar Sözcükler, İletişim Yayınları,İstanbul,2005. Yüksel,A,H, İkna Edici İletişim, Anadolu Üniversitesi Yayınları,Eskişehir, 1994.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Interpret basic concepts, fields of study, theories and approaches in media.
3
2
Describe current information in the field by relating them with communication theories.
4
3
Explain basic concepts regarding communication sciences.
2
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Interpret current events, political, cultural and economic developments by using the theoretical knowledge gained in the field within a critical context.
2
2
Associate knowledge and facts in the field with Law, Sociology, Advertisement, Cinema and Economy.
0
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Identify new strategy and methods for the technical infrastructure and content of the types of television news and programs.
3
2
Assemble theoretical knowledge gained in the field to the technology in present day.
4
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Create creative contents in the field.
0
2
Interpret theoretical and applied knowledge gained in the field.
1
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Create TV Programs for several audiences by sharing the knowledge and experiences on it.
0
2
Perform as a leader or a team member in teamwork from the news production to presentation stage by fulfilling assigned tasks.
0
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Identify basic knowledge regarding the production stages of media and technical infrastructure and creative approaches.
0
2
Research for developments, changes and innovations in the field by taking the lifelong learning as a principle.
0
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Create new ideas and new products in collaboration with the stakeholders in the field of programming and journalism.
0
2
Organize projects and activities for the social environment with the awareness of social responsibility following the national and international cases.
0
3
Explain written, verbal and visual studies in the field by following the agenda.
2
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Apply knowledge and skills gained in the field by taking legal, social and ethical responsibilities into consideration.
0
2
Show skills as in using camera, editorial process control, team leadership and producing creative content that are features of a professional.
0

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 1 14
Ödev 2 6 12
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 14 14
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 14 14
Kısa Sınav 1 1 1
Kısa Sınav Hazırlığı 1 14 14
TOPLAM 50 0 155
Genel Toplam 155
Toplam İş Yükü / 25.5 6,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0