TR EN

TEMEL UÇAK BİLGİSİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
GMY127 TEMEL UÇAK BİLGİSİ 1 3 3 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi SİNEM GÜRKAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; öğrencinin, havacılığın tarihi gelişimini dönemlere göre açıklayabilecek ve uçuşun temel prensiplerini (kaldırma uçuş kuvveti, diğer kuvvetler ve bunları etkileyen faktörleri) açıklayabilecek bilgiye sahip olmasını sağlamak hedeflenmiştir.
İçerik: Dersin içeriği; Havacılığın tarihçesi, Türkiye’deki havacılığın gelişimi, Dünya Havacılık Otoriteleri, Temel uçak elemanları, Ana ve yardımcı uçuş kumandaları, Temel uçak sistemleri, İtki sistemleri, Havacılık yazılımları, Haberleşme ve Seyrüsefer sistemleri, Göstergeler ve kontroller gibi konuları kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Sektörde yer alan hava aracı ve motor tiplerini tanımlar.
Atmosferin fiziksel özelliklerini tanımlar.
Uçmanın teorisini açıklar.
Uçuşun temel prensiplerini (kaldırma kuvveti, diğer kuvvetler ve bunları etkileyen faktörleri) açıklar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Konuya yönelik manuel/to çalışması Havacılığın tarihçesi, Türkiye’de havacılığın gelişimi Görsel destekli uygulamalı anlatım
2 Konuya yönelik manuel/to çalışması Havacılığın tarihçesi, Türkiye’de havacılığın gelişimi Görsel destekli uygulamalı anlatım
3 Konuya yönelik manuel/to çalışması Dünya Havacılık Otoriteleri Görsel destekli uygulamalı anlatım
4 Konuya yönelik manuel/to çalışması Dünya Havacılık Otoriteleri Görsel destekli uygulamalı anlatım
5 Konuya yönelik manuel/to çalışması Temel Uçak elemanları (gövde, kanat, kuyruk takımı, iniş takımı). Görsel destekli uygulamalı anlatım
6 Konuya yönelik manuel/to çalışması Temel Uçak elemanları (gövde, kanat, kuyruk takımı, iniş takımı). Görsel destekli uygulamalı anlatım
7 Konuya yönelik manuel/to çalışması Ana ve yardımcı uçuş kumandaları. Görsel destekli uygulamalı anlatım
8 - ARA SINAV -
9 Konuya yönelik manuel/to çalışması Ana ve yardımcı uçuş kumandaları. Görsel destekli uygulamalı anlatım
10 Konuya yönelik manuel/to çalışması Temel Uçak Sistemleri; uçuş kontrol sistemi, hidrolik sistemi, pnomatik sistemi, iklimlendirme sistemi. Görsel destekli uygulamalı anlatım
11 Konuya yönelik manuel/to çalışması Temel Uçak Sistemleri; uçuş kontrol sistemi, hidrolik sistemi, pnomatik sistemi, iklimlendirme sistemi. Görsel destekli uygulamalı anlatım
12 Konuya yönelik manuel/to çalışması İtki Sistemleri; pistonlu motorlar, pervaneler, turboprop, turbojet, turboshaft, turbofan. Görsel destekli uygulamalı anlatım
13 Konuya yönelik manuel/to çalışması Havacılık Yazılımları , Haberleşme ve Seyrüsefer Sistemleri. Görsel destekli uygulamalı anlatım
14 Konuya yönelik manuel/to çalışması Göstergeler ve kontroller. Görsel destekli uygulamalı anlatım
15 Konuya yönelik manuel/to çalışması Tasarım ve geliştirme. Görsel destekli uygulamalı anlatım
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Uçuş Teorisi ve Temel Uçak Bilgisi, ISBN: 978-625-7931-42-7 ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ YAYINI
ERİM E., Temel Havacılık Bilgisi ve Terminolojisi Ders Notları Kocaeli Üni. SHYO, Temel Uçak Bilgisi
Kocaeli Üni. SHYO, Temel Uçak Bilgisi ORBAY Z., Türkiye’de Havacılık ve Uçak Yapımı Kline S., Türk Havacılık Kronolojisi
KROES M. Aircraft Basic Science, 2013
ORBAY Z., Türkiye’de Havacılık ve Uçak Yapımı
Kline S., Türk Havacılık Kronolojisi

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Define the basic concepts of aeronautical standards and rules. (Bloom 1)
3
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Organize teamwork during the collection, interpretation, announcement and application of data related to the field. (Bloom 6)
4
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Perform theoretical and practical knowledge related to his/her field in business life using analytical methods and modeling techniques. (Bloom 4)
4
2
Use maintenance manuals and other sources of information in business life to obtain information about the field. (Bloom3)
5
3
Determine the actualities of all technical and administrative documents related with the field. (Bloom 1)
4
4
Perform theoretical and practical knowledge related to his/her field in business life using analytical methods and modeling techniques. (Bloom 4)
3
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use computer software, information and communication technologies at the level required by the field. (Bloom 3)
2
2
Interpret the sketches, scheme, graphics that describe the subject. (Bloom 2)
3
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Develop solutions for problems faced during application. (Bloom 6)
2
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Determine the learning requirements related with his/her field. (Bloom 3)
4
2
Use the lifelong learning principles in occupational development. (Bloom 3)
3
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Apply the technical drawing knowledge effectively in business life. (Bloom 3)
5
2
By informing the relevant persons and institutions about the related field; state his / her thoughts and suggestions for solutions in the field.(Bloom 1)
4
3
Debate his/her ideas and solution suggestions with experts by supporting them with quantitative and qualitative data. (Bloom 2)
5
4
Participate in training related to the field at international level. (Bloom 3)
4
5
Organize activities for the professional development of employees under his/her responsibility. (Bloom 6).
4
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use the knowledge and skills obtained during undergraduate education in work life. (Bloom 3)
4
2
Solve the problems encountered in his/her field. (Bloom 3)
5
3
Apply the necessary culture of behavior in the areas of quality management and processes and environmental protection and occupational safety (Bloom 3)
4
4
Locate the awareness of safety factor to himself and to the team. (Bloom 1)
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 2 6 12
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 5 5
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 33 0 103
Genel Toplam 103
Toplam İş Yükü / 25.5 4
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0