Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
MIY220 | KURGU TEKNİKLERİ | 4 | 4 | 2 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÇAĞLA KAYA İLHAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı; öğrencilere kurguya ilişkin temel kavramları ve teknikleri öğreterek, gelenesel medya ve yeni medyada kurgu kullanımı konusunda bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. |
İçerik: | Bu dersin dersin içeriği, Adobe Promiere Pro CC programı ile temel kurgu teknikleri çeşitli uygulamalarıdır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Kurgunun tarihini ve teknolojisini tanımlar. |
Temel kurgu kullanım tekniklerini tanımlar. |
Adobe Promiere Pro CC programı ile uygulama yapar. |
Profesyonel bir çalışmada kurgunun televizyon programlarındaki rolünü ayırt eder. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Tanışma. Dersin içerik ve yönteminin anlatılması; kullanılacak araç ve gereçlerin tanıtılması. | Sözlü Anlatım. |
2 | Kitap Okuma | Görüntünün oluşması ile birlikte kurgunun tarihsel gelişimi. Kurgunun temel ilkeleri, terimleri ve kavramlarının açıklanması. | Kurgunun kavramsal ve kuramsal gelişmelerinin görsel örneklerle birlikte sunulması. |
3 | Kitap Okuma | Kurgu Programları hakkında bilgiler verilmesi, Sinema ve Tv'de kullanılan kurgu programlarının tanıtılması. | Önemli kurgu programları ve bu programların arayüzlerinin görüntülü olarak incelenmesi. |
4 | Kitap Okuma | Görüntü formatları ve bu formatların oluşumunun kurgu programları açısından öneminin aktarılması. Temel görüntü formatları hakkında bilgi verilmesi. | Kameraların kayıt araçları ve formatları hakkında örneklerin sunulması. |
5 | Kitap Okuma | Kullanılacak olan kurgu programı arayüzünün ve diğer önemli kullanım araçlarının bilgisinin verilmesi. Programın etkin kullanılması için gerekli bilgilerin aktarılması. | Edius kurgu programı üzerinden uygulamanın yapılması. |
6 | Kitap Okuma | Kurgu programında temel kurgu uygulaması: Görüntü içe aktarma (import), Kesme (Cut), Dışa aktarma (export). Uygulama. | Edius kurgu programı üzerinden uygulamanın yapılması. |
7 | Kitap Okuma | Kurgu programında temel kurgu uygulaması: Ses ve efekt ekleme, ayarlama. Sesi etkin kullanma teknikleri. Uygulama.v | Edius kurgu programı üzerinden uygulamanın yapılması. |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kitap Okuma | Kurgu programında temel kurgu uygulaması: Efekt ekleme ve renk düzenleme. Uygulama. | Edius kurgu programı üzerinden uygulamanın yapılması. |
10 | Kitap Okuma | Kurgulanan görüntü ve seslerin dışa aktarımında önemli bilgilerin aktarımı, farklı formatlarda görüntü alımı. Uygulama. | Edius kurgu programı üzerinden uygulamanın yapılması. |
11 | Kitap Okuma | Sinema filmi ve televizyon dizilerinde kurgu teknikleri. | Profesyonel örnek işler analiz edilecek ve tartışılacak. |
12 | Kitap Okuma | Belgesel, kısa film, müzik klibi, haber gibi türlerin kurgu teknikleri. | Profesyonel örnek işler analiz edilecek ve tartışılacak. |
13 | Kitap Okuma | Uygulama | Öğrenci çalışmaları incelenecek. |
14 | Kitap Okuma | Uygulama | Öğrenci çalışmaları incelenecek. |
15 | Kitap Okuma | Uygulama | Öğrenci çalışmaları incelenecek. |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Eisenstein, S. (2000). Film Duyumu. Payel Yayınları. İstanbul. |
Sokolov, A. (2006). Sinema ve Televizyonda Görüntü Kurgusu. Agora Yayınevi. İstanbul. |
Morante, L. F. M. (2017). Editing and Montage in International Film and Video: Theory and Technique, 1st Edition. Taylor and Francis. (USA). |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Describes the basic concepts related to the field and defines the concepts related to it.
|
4 | |||||
2 |
Classifies current developments in the field of Media and Communication.
|
4 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Discusses issues related with Media and Communication.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
By graduating from this department student relates between concepts, topics and techniques in the field of media and communication.
|
4 | |||||
2 |
Discusses the solutions of problems related to the field.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Applies the techniques and solutions in the field of Media and Communication to the problems encountered in the media sector.
|
4 | |||||
2 |
Changes the existing solutions for academic and sectoral problems in the field of Media and Communication in accordance with current needs.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Applies independent working methods related with Media and Communication field.
|
5 | |||||
2 |
Manages teamworks related with his / her field.
|
5 | |||||
3 |
Relates between different interdisciplinary methods and the ones in his/her field.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Compares whether the concepts and techniques in the field of Media and Communication are up-to-date and analyze whether these concepts and techniques are applicable.
|
4 | |||||
2 |
Summarizes the literature in his/her field.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Produces methods and solutions for other representatives of Media and Communication field.
|
4 | |||||
2 |
Organizes group studies in his/her field.
|
5 | |||||
3 |
Explains thoughts in interpersonal discussions about the field.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Produces new information and techniques about his/her field.
|
4 | |||||
2 |
Predicts the future developments and problems in his/her field.
|
4 | |||||
3 |
Examines the results of studies related with Media and Communication field.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 4 | 52 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 6 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 3 | 15 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 41 | 0 | 153 |
Genel Toplam | 153 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |