Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
MIY324 | RADYO TV YAYINCILIĞI VE PROGRAMCILIĞI | 6 | 4 | 2 | 8 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÇAĞLA KAYA İLHAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı, radyo ve televizyon yayıncılığının ve programcılığının terminolojisini irdelemek, radyo televizyon yayıncılığının özelliklerini ve program formatlarını açıklamaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği Dünyada ve Türkiye’de radyo ve televizyon yayıncılığının ortaya çıkışı ve gelişimi, yayıncılığın yapısı ve işleyişi, radyo – televizyon programcılığının tanımı, özellikleri, program türleri, yapım süreçleri ve yayıncılık türleridir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Okuma | Dünyada ve Türkiye’de Radyo ve Televizyon Yayıncılığının Tarihi | Sunum ve anlatım Tartışma |
2 | Okuma | Radyo TV Programcılığının Temel Kavramları Kamera önü sunuş uygulaması | SSunum ve anlatım Tartışma |
3 | Okuma | Örnek haber bülteni çekimi | SSunum ve anlatım Tartışma |
4 | Okuma | örnek program çekimi | SSunum ve anlatım Tartışma |
5 | Okuma | örnek program çekimi | SSunum ve anlatım Tartışma |
6 | Okuma | örnek program çekimi | Sunum ve anlatım Tartışma |
7 | Okuma | Televizyonun Anlatı Yapısı ve Yapım Unsurları | Sunum ve anlatım Tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Okuma | örnek program çekimi | Sunum ve anlatım Tartışma |
10 | Okuma | örnek program çekimi | SSunum ve anlatım Tartışma |
11 | Okuma | örnek program çekimi | SSunum ve anlatım Tartışma |
12 | Okuma | örnek program çekimi | SSunum ve anlatım Tartışma |
13 | Okuma | Radyo yayıncılığı ve radyo programı yapım süreci | SSunum ve anlatım Tartışma |
14 | Okuma | Radyo yayıncılığı birim ve temel ekipmanları Radyo programcılığında mesleki kişilikler | SSunum ve anlatım Tartışma |
15 | Okuma | Genel değerlendirme ve final sınavı hakkında açıklama | Sunum ve anlatım Tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Aziz, Aysel (2013). Televizyon Radyo Yayıncılığı (Giriş) Ankara: Hiperlink |
Demir Yalçın, Aydın Ziya Özgür (2013). Radyo ve Televizyonda Program Yapımı (2. Baskı), Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. |
Uğurlu Elif Gizem (2012). Radyo ve Televizyon Programcılığının Temel Kavramları (3. Baskı), Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. |
Ulutak Nazmi (2013). Radyo ve Televizyon Yayıncılığı, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. |
Cereci Sedat (2012). Medya Yapımları ve Yapım Teknikleri, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. |
Gökçe Gürol (1997). Televizyon Program Yapımcılığı ve Yönetmenliği, İstanbul: Der Yayınları. |
Kasım Metin (2014). Radyo Programcılığı, Konya: Literatürk Academia. |
Aziz Aysel (2002). Radyo Yayıncılığı, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Describes the basic concepts related to the field and defines the concepts related to it.
|
4 | |||||
2 |
Classifies current developments in the field of Media and Communication.
|
4 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Discusses issues related with Media and Communication.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
By graduating from this department student relates between concepts, topics and techniques in the field of media and communication.
|
3 | |||||
2 |
Discusses the solutions of problems related to the field.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Applies the techniques and solutions in the field of Media and Communication to the problems encountered in the media sector.
|
0 | |||||
2 |
Changes the existing solutions for academic and sectoral problems in the field of Media and Communication in accordance with current needs.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Applies independent working methods related with Media and Communication field.
|
4 | |||||
2 |
Manages teamworks related with his / her field.
|
3 | |||||
3 |
Relates between different interdisciplinary methods and the ones in his/her field.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Compares whether the concepts and techniques in the field of Media and Communication are up-to-date and analyze whether these concepts and techniques are applicable.
|
3 | |||||
2 |
Summarizes the literature in his/her field.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Produces methods and solutions for other representatives of Media and Communication field.
|
4 | |||||
2 |
Organizes group studies in his/her field.
|
4 | |||||
3 |
Explains thoughts in interpersonal discussions about the field.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Produces new information and techniques about his/her field.
|
4 | |||||
2 |
Predicts the future developments and problems in his/her field.
|
4 | |||||
3 |
Examines the results of studies related with Media and Communication field.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 4 | 52 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 2 | 2 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 16 | 4 | 64 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 48 | 0 | 206 |
Genel Toplam | 206 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 8,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 8,0 |