Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
YMG102 | GAZETECİLİĞİN TEMEL İLKELERİ | 2 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ŞEBNEM GÜRSOY ULUSOY |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Öğrencilere gazetecilik mesleğiyle ilgili önemli ilke ve değerleri öğretmek, günümüz medya profesyonellerinin bilmesi zaruri olan temel teorik bilgileri kazandırmaktır. |
İçerik: | Bu ders gazete, gazeteci, haber gibi gazetecilik ile ilgili temel kavramların yanı sıra; gazeteciliğin toplumdaki rol ve önemi, gazete ve gazetecilik türleri, gazetecilerin temel ilke ve görevleri, haber kavramı, haber değerleri, haberin unsurları, haberciliğin temel ilkeleri, kamuoyu kavramı, gazetecilikte etik ve ahlak anlayışı gibi konuları içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Gazeteciliğin Osmanlı Devleti’nden itibaren geçirdiği evreler ile Türk medyasını oluşturan mecraların tarihini, arşivlerden elde edilen görüntülerin de yardımıyla anlatır. |
Evrensel habercilik kaidelerini de dikkate alarak haberi ve haberciliğin etik değerlerini tanımlar. |
Yazılı ve evrensel kaideler doğrultusunda gazeteciliğin etik değerlerini ve ilkelerini kendi bakış açılarıyla belirler. |
Basılı medyaya ilişkin temel kavramları öğrenerek, görsel medyadan olan farkını ifade eder. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları | Dersin İçerik ve Yönteminin Anlatılması, Derse Giriş | Anlatım, Tartışma Yöntemi |
2 | İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları | İletişim ve Kitle İletişimi | Anlatım, Tartışma Yöntemi |
3 | İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları | İletişimle ve Basınla İlgili Yasal Düzenlemeler | Anlatım, Tartışma Yöntemi |
4 | İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları | Uluslararası İletişim ve Haber Ajansları | Anlatım, Tartışma Yöntemi |
5 | İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları | Gazetecilikle İlgili Temel Kavramlar | Anlatım, Tartışma Yöntemi |
6 | İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları | Haber ve Habercilik | Anlatım, Tartışma Yöntemi |
7 | İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları | Haber Çeşitleri, Haber Toplama ve Haber Kaynakları | Anlatım, Tartışma Yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları | Gazete, Gazetenin Oluşum Süreci ve Gazete Türleri | Anlatım, Tartışma Yöntemi |
10 | İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları | Basın ve Görevleri | Anlatım, Tartışma Yöntemi |
11 | İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları | Basın Etiği: Medya Ahlak Yasası | Anlatım, Tartışma Yöntemi |
12 | İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları | Türkiye’de Özdenetim Uygulamaları | Anlatım, Tartışma Yöntemi |
13 | İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları | Kamuoyu ve Demokrasi | Anlatım, Tartışma Yöntemi |
14 | İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları | Medya ve Siyaset İlişkisi | Anlatım, Tartışma Yöntemi |
15 | İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları | İletişim ve İdeoloji | Anlatım, Tartışma Yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Atilla Girgin, Gazeteciliğin Temel İlkeleri, İstanbul: Der Yayınları, 2014. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanla ilgili temel kavramları belirler ve bu alana ilişkin kavramları tasvir eder.
|
5 | |||||
2 |
Medya ve İletişim alanıyla ilgili güncel gelişmeleri sınıflandırır.
|
5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Medya ve İletişim alanına ilişkin konular üzerine tartışır.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bu bölümden mezun olunca öğrenci Medya ve İletişim alanındaki kavramlar, konular ve teknikler arasında bağlantı kurar.
|
5 | |||||
2 |
Alana ilişkin sorunların çözümleri üzerine tartışır.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Medya ve İletişim alanındaki teknikleri ve çözümleri medya sektöründe karşılaştığı sorunlara uygular.
|
5 | |||||
2 |
Medya ve İletişim alanındaki akademik ve sektörel sorunlar için var olan çözümleri güncel ihtiyaçlara yönelik olarak değiştirir.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Medya ve İletişim alanı ile ilgili bağımsız çalışma yöntemlerini uygular.
|
5 | |||||
2 |
Kendi alanı ile ilgili ekip çalışmalarını yönetir.
|
5 | |||||
3 |
Disiplinler arası farklı methodlarla, kendi alanı arasında bağlantı kurar.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Medya ve İletişim alanındaki kavram ve tekniklerin güncel olup olmadığını karşılaştırır ve bu kavram ve tekniklerin uygulanabilir olup olmadığını analiz eder.
|
5 | |||||
2 |
Alanındaki literatürü özetler.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Medya ve İletişim alanının diğer temsilcileri için metot ve çözümler üretir.
|
5 | |||||
2 |
Alanında grup çalışmaları organize eder.
|
5 | |||||
3 |
Alanı ile ilgili kişilerarası tartışmalarda düşüncelerini açıklar.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili yeni bilgi ve teknikler üretir.
|
4 | |||||
2 |
Alanında meydana gelecek gelişmeleri ve sorunları tahmin eder.
|
5 | |||||
3 |
Medya ve İletişim alanı ile ilgili araştırma sonuçlarını test eder.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 1 | 13 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 6 | 2 | 12 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 12 | 2 | 24 |
Ödev | 10 | 2 | 20 |
Proje Hazırlama | 4 | 2 | 8 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 1 | 3 | 3 |
Web Tab. Öğrenme | 2 | 2 | 4 |
Uygulama | 6 | 2 | 12 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 2 | 2 | 4 |
Sosyal Faaliyet | 3 | 2 | 6 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 75 | 0 | 150 |
Genel Toplam | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |