Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
IBY417 |
YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ |
7 |
3 |
3 |
7 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Prof.Dr. ORHAN İŞCAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Dr.Öğr.Üyesi AHMET ESAD YURTSEVER |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Bu dersle öğrencilerin, bilişim sistemleri ve teknolojinin iş dünyasındaki önemini, iş dünyasının bilişim sistemlerini niçin ve nasıl kullandığını ve iş yapma amaçlarının bilişim sistemleri ve teknolojisini nasıl şekillendirdiğini öğrenmesi amaçlanmaktadır. |
İçerik: |
Bu ders, işletme verilerinin işlenmesi, ofis otomasyonu, bilgilerin raporlanması ve karar verme maksadıyla modern bilgisayar esaslı bilgi sistemlerinin tasarımı, uygulamaya sokulması, kontrol ve stratejik kullanımına ilişkin temeller. Elektronik veri transferi, tedarik zinciri yönetimi, küresel bilgi sistemleri, karar destek ve coğrafi bilgi sistemleri, yapay zekâ, uzman sistemler, risk, kontrol ve güvenlik tedbirleri konularını içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Alanının temel terim ve konseptlerini ifade eder. |
İş hayatında bilişim sistemlerinin kullanımını keşfeder. |
İş hayatındaki bilgi yönetim sistemi türlerini listeler. |
Bilişim sistemi geliştirmenin adımlarını bilir. |
Güncel bilişim sistemlerini etkileyen yönetimsel eğilimleri anlar. |
Verilen bir problemin ne tür bir bilişim sistemi ile çözüleceğini taslak halinde tasvir eder. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Literatür taraması |
Bilişim Teknolojisi ve Enformasyon Sistemleri |
Anlatım, Tartışma |
2 |
Literatür taraması |
İşletme Enformasyon Sistemleri |
Anlatım, Tartışma |
3 |
Literatür taraması |
Enformasyon Sistemleri Tipleri |
Anlatım, Tartışma |
4 |
Literatür taraması |
İşletmelerin Stratejik Avantajları ve Bilişim Teknolojileri |
Anlatım, Tartışma |
5 |
Literatür taraması |
Organizasyonların Enformasyon Sistemleriyle Yeniden Tasarlanması |
Anlatım, Tartışma |
6 |
Literatür taraması |
Bilgisayar Türleri ve Bileşenleri |
Anlatım, Tartışma |
7 |
Literatür taraması |
Depolama ve Çıktı Cihazları |
Anlatım, Tartışma |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Literatür taraması |
Programlama Dilleri ve Yazılım Geliştirme Araçları |
Anlatım, Tartışma |
10 |
Literatür taraması |
Derleyiciler ve Yorumlayıcılar; Uygulama, Sistem ve Açık Kaynak Yazılımları |
Anlatım, Tartışma |
11 |
Literatür taraması |
İletişim Ağ Sistemleri I: Günlük Kullanımda ve İşletme Ortamında İletişim ve Ağ Sistemlerinin İş Değerleri |
Anlatım, Tartışma |
12 |
Literatür taraması |
İletişim Ağ Sistemleri II: Bant Genişliği ve Ağ Araçları; Ağ Türleri |
Anlatım, Tartışma |
13 |
Literatür taraması |
İletişim Ağ Sistemleri III: Ağ Topolojileri; Ağ Donanımı; Özel Sanal Ağ |
Anlatım, Tartışma |
14 |
Literatür taraması |
İletişim Ağ Sistemleri IV: Ağ Protokolleri; İnternet Ağ Hizmetleri |
Anlatım, Tartışma |
15 |
Literatür taraması |
Elektronik Ticaret; İnternet ve Web |
Anlatım, Tartışma |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Laudon, K. C., Laudon, J. P. (2014). Yönetim Bilişim Sistemleri: Dijital İşletmeyi Yönetme, İstanbul: Nobel Yayınevi. |
Çelik, A., Akgemci, T. (2010). Yönetim Bilişim Sistemleri, Ankara: Gazi Yayınevi. |
Laudon, K. C., Laudon, J. P. (2014). Information System Managing the Digital Firm, New Delhi: Printice- Hall. |
Doç. Dr. Tunçhan Cura (2019). Yönetim Bilişim Sistemleri, İstanbul Üniversitesi. |
David Kroenke (2008). Using MIS. Second Ed. Prentice Hall, New Jersey. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Interpret the basic concepts, theories and approaches of business information management, programming and management information systems.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Explain concepts related to field by associating them with information systems and programming languages.
|
|
|
|
|
|
5 |
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Explain current information about the field with information and communication theories.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Relate the information and facts about his/her field with other areas of social sciences.
|
0 |
|
|
|
|
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Prepare the technical infrastructure and content of information management in businesses.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Integrate the theoretical knowledge about the field into today's technology
|
|
|
|
3 |
|
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Apply the programming languages for the functioning of business.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Interpret the theoretical and practical information they obtained in their field.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Fulfill his/her duties and responsibilities related to the solution of problems arising in enterprises.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Conducts projects related with his/her field.
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Integrate the technical information and approaches about his/her field to business management information processes.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Research on scientific, sectoral developments and innovations related to the field with lifelong learning as a principle.
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Cooperates with stakeholders in order to generate new ideas.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Organize projects and activities for the social environment with social responsibility consciousness and to be able to apply those.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Students will be able to apply knowledge and skills related to his / her field by taking into account his legal, social and ethical responsibilities.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Write programs by using the programming languages related with his/her field.
|
|
|
|
|
4 |
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
13 |
4 |
52 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
6 |
7 |
42 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
7 |
6 |
42 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
42 |
0 |
180 |
|
Genel Toplam |
180 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
7,1 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
7,0 |
|