Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
PSY323 | PSYCHOPATHOLOGY I | 5 | 3 | 3 | 7 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi BÜLENT TANSEL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Prof.Dr. CANAN TANIDIR |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı bir dönem boyunca ruhsal bozuklukların öğrenciye tanıtılması temel özelliklerinin ve ruhsal bozuklukların ayırt edilmesindeki temel bilgilerin açıklanmasıdır. |
İçerik: | Ruhsal bozukluklar, ruh sağlığı alanında patolojiyle ilişkili kavramlar ve tanımları, psikiyatrik görüşme ve öykü alma, ruhsal durum muayenesini içerir. Anksiyete bozukluğu, Depresif Bozukluk ve İki Uçlu Bozukluğun nedenleri, klinik özellikleri, seyri, alt tipleri ve tedavi yaklaşımlarını içerir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Ruhsal Rahatsızlıkların belirti ve semptomlarını listeler. (Name, List – Bloom’s 1) |
Depresif bozuklukların tanı kriterlerini DSM-V'e göre açıklar. (explain – Bloom’s 4) |
Depresif bozuklukların klinik özelliklerini, seyir ve tedavisini özetler. (summerize – Bloom’s 2) |
Anksiyete bozukluklarının tanı kriterlerini DSM-V'e göre açıklar. (explain – Bloom’s 4) |
Anksiyete bozukluklarının klinik özelliklerini, seyir ve tedavisini özetler. (summerize – Bloom’s 2) |
İki uçlu bozuklukların tanı kriterlerini DSM-V'e göre açıklar. (explain – Bloom’s 4) |
İki uçlu bozuklukların klinik özelliklerini, seyir ve tedavisini özetler. (summerize – Bloom’s 2) |
DSM-V'e göre Psikoz-Nevroz ayırımını yapabilir. (Distinguish – Bloom’s 4) |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Psikopatolojiye Giriş | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon |
2 | Literatür Okuma | Ruhsal Bozuklukların Sınıflandırılma Sistemleri | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon |
3 | Literatür Okuma | Ruhsal Bozukluklarda Belirtiler | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon |
4 | Literatür Okuma | Psikoz Kavramı - Nevroz Kavramı | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon |
5 | Literatür Okuma | Anksiyete bozuklukları - I | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon |
6 | Literatür Okuma | Anksiyete bozuklukları - II | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon |
7 | Literatür Okuma | Obsesif - Kompulsif Bozukluk ve İlişkili Bozukluklar | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Okuma | Bedensel Belirti Bozuklukları ve İlişkili Bozukluklar | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon |
10 | Literatür Okuma | Travma ve Stres ile ilişkili Bozukluklar | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon |
11 | Literatür Okuma | Disosiyatif bozukluklar | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon |
12 | Literatür Okuma | Depresif Bozukluklar - I | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon |
13 | Literatür Okuma | Depresif Bozukluklar - II | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon |
14 | Literatür Okuma | İki uçlu (Bipolar) - I Bozukluk | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon |
15 | Literatür Okuma | İki uçlu (Bipolar) - II Bozukluk | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Mental bozuklukların tanısal ve sayımsal el kitabı (1995). Dördüncü Baskı (DSM-IV)(Çev. ed.: E Köroğlu) Hekimler Yayın Birliği, Ankara. |
KARAMUSTAFALIOĞLU, O., (2018). Temel ve Klinik Psikiyatri, Güneş Tıp Kitapevi. |
Öztürk, M. O., & Uluşahin, A. (2014). Ruh sağlığı ve bozuklukları. Nobel Tıp Kitabevleri. |
American Psychiatric Association. (2013). Diagnostic and statistical manual of mental disorders (DSM-5®). American Psychiatric Pub. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use information sources, including the most effective methods and current information related to psychology and auxiliary disciplines at a high level. (Bloom 3)
|
4 | |||||
2 |
Identify problems in psychology and produce solutions. (Blooms 3)
|
4 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Distinguish normal and abnormal behaviors. (Blooms 2)
|
4 | |||||
2 |
Interpret and report psychology research. (Bloom 3)
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Establish connections between psychology and other social sciences. (Bloom 4)
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Apply psychological tests. (Bloom 3).
|
4 | |||||
2 |
Gain knowledge and skills about contemporary psychology theories and integrate this knowledge and skills to help individuals. (Bloom 6)
|
4 | |||||
3 |
Conduct various experiments in the field of psychology. (Bloom 6)
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Collaborate with the necessary institutions and individuals in the field studies. (6)
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Integrate developments in psychology with existing knowledge. (Blooms 6)
|
3 | |||||
2 |
Scientifically analyze human behavior. (Bloom 4)
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Express his/her knowledge and thoughts about the field in a fluent and understandable manner both written and verbally. (Bloom 2)
|
4 | |||||
2 |
Recognize the individual, national and universal influences of problems in the field of psychology
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Integrate the knowledge of computer software, hardware and statistics required by the field of psychology. (blooms 6)
|
4 | |||||
2 |
Survey the developments in information and communication technologies. (Bloom 4)
|
1 | |||||
3 |
Support social projects related to psychology. (Blooms 5)
|
2 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 7 | 91 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 25 | 25 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 31 | 0 | 180 |
Genel Toplam | 180 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 7,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 7,0 |