TR EN

PSYCHOPATHOLOGY I DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
PSY323 PSYCHOPATHOLOGY I 5 3 3 7

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi GÜLŞEN FİLAZOĞLU ÇOKLUK
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Prof.Dr. CANAN TANIDIR
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı bir dönem boyunca ruhsal bozuklukların öğrenciye tanıtılması temel özelliklerinin ve ruhsal bozuklukların ayırt edilmesindeki temel bilgilerin açıklanmasıdır.
İçerik: Ruhsal bozukluklar, ruh sağlığı alanında patolojiyle ilişkili kavramlar ve tanımları, psikiyatrik görüşme ve öykü alma, ruhsal durum muayenesini içerir. Anksiyete bozukluğu, Depresif Bozukluk ve İki Uçlu Bozukluğun nedenleri, klinik özellikleri, seyri, alt tipleri ve tedavi yaklaşımlarını içerir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Ruhsal Rahatsızlıkların belirti ve semptomlarını listeler. (Name, List – Bloom’s 1)
Depresif bozuklukların tanı kriterlerini DSM-V'e göre açıklar. (explain – Bloom’s 4)
Depresif bozuklukların klinik özelliklerini, seyir ve tedavisini özetler. (summerize – Bloom’s 2)
Anksiyete bozukluklarının tanı kriterlerini DSM-V'e göre açıklar. (explain – Bloom’s 4)
Anksiyete bozukluklarının klinik özelliklerini, seyir ve tedavisini özetler. (summerize – Bloom’s 2)
İki uçlu bozuklukların tanı kriterlerini DSM-V'e göre açıklar. (explain – Bloom’s 4)
İki uçlu bozuklukların klinik özelliklerini, seyir ve tedavisini özetler. (summerize – Bloom’s 2)
DSM-V'e göre Psikoz-Nevroz ayırımını yapabilir. (Distinguish – Bloom’s 4)

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Psikopatolojiye Giriş Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon
2 Literatür Okuma Ruhsal Bozuklukların Sınıflandırılma Sistemleri Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon
3 Literatür Okuma Ruhsal Bozukluklarda Belirtiler Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon
4 Literatür Okuma Psikoz Kavramı - Nevroz Kavramı Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon
5 Literatür Okuma Anksiyete bozuklukları - I Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon
6 Literatür Okuma Anksiyete bozuklukları - II Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon
7 Literatür Okuma Obsesif - Kompulsif Bozukluk ve İlişkili Bozukluklar Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Okuma Bedensel Belirti Bozuklukları ve İlişkili Bozukluklar Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon
10 Literatür Okuma Travma ve Stres ile ilişkili Bozukluklar Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon
11 Literatür Okuma Disosiyatif bozukluklar Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon
12 Literatür Okuma Depresif Bozukluklar - I Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon
13 Literatür Okuma Depresif Bozukluklar - II Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon
14 Literatür Okuma İki uçlu (Bipolar) - I Bozukluk Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon
15 Literatür Okuma İki uçlu (Bipolar) - II Bozukluk Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Mental bozuklukların tanısal ve sayımsal el kitabı (1995). Dördüncü Baskı (DSM-IV)(Çev. ed.: E Köroğlu) Hekimler Yayın Birliği, Ankara.
KARAMUSTAFALIOĞLU, O., (2018). Temel ve Klinik Psikiyatri, Güneş Tıp Kitapevi.
Öztürk, M. O., & Uluşahin, A. (2014). Ruh sağlığı ve bozuklukları. Nobel Tıp Kitabevleri.
American Psychiatric Association. (2013). Diagnostic and statistical manual of mental disorders (DSM-5®). American Psychiatric Pub.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use information sources, including the most effective methods and current information related to psychology and auxiliary disciplines at a high level. (Bloom 3)
4
2
Identify problems in psychology and produce solutions. (Blooms 3)
4
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Distinguish normal and abnormal behaviors. (Blooms 2)
4
2
Interpret and report psychology research. (Bloom 3)
4
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Establish connections between psychology and other social sciences. (Bloom 4)
3
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Apply psychological tests. (Bloom 3).
4
2
Gain knowledge and skills about contemporary psychology theories and integrate this knowledge and skills to help individuals. (Bloom 6)
4
3
Conduct various experiments in the field of psychology. (Bloom 6)
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Collaborate with the necessary institutions and individuals in the field studies. (6)
3
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Integrate developments in psychology with existing knowledge. (Blooms 6)
3
2
Scientifically analyze human behavior. (Bloom 4)
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Express his/her knowledge and thoughts about the field in a fluent and understandable manner both written and verbally. (Bloom 2)
4
2
Recognize the individual, national and universal influences of problems in the field of psychology
4
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Integrate the knowledge of computer software, hardware and statistics required by the field of psychology. (blooms 6)
4
2
Survey the developments in information and communication technologies. (Bloom 4)
1
3
Support social projects related to psychology. (Blooms 5)
2

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 7 91
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 25 25
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 20 20
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 31 0 180
Genel Toplam 180
Toplam İş Yükü / 25.5 7,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 7,0