Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
TUR103 | GENEL TURİZM | 1 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi RAMAZAN İNAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi ÖZNUR ÇETİNKAYA |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı, turizm endüstrisinin temel kapsam ve ilkelerine giriş yapmaktır. |
İçerik: | Turizm ve Turizm ile İlgili Kavramlar, Turizmin Günümüze Kadar Gelişim Süreci, Uluslararası Turizm Hareketleri, Turizm Çeşitleri, Turizmin Ekonomik, Sosyal ve Çevre Etkileri, Ulusal ve Uluslararası Turizm Kuruluşları, Turizm Bakanlığı, Turizm Örgütleri, Dünya Turizm Örgütü vb. Turizm Sektörünün Temel Sorunları |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Turizm ve turistin ne olduğunu, turizm terminolojisini ve kavramlarını tanımlar |
Turizmin sosyal, ekonomik ve çevre üzerindeki temel etkilerini açıklar |
Turizm çeşitlerini sıralar |
Turist seyahatlerini ve bir seyahat hedefini seçmelerini teşvik eden faktörleri açıklar |
Ulusal ve Uluslararası turizm hareketleri hakkında yorum yapar |
Turizmin temel sorunlarını tartışır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür taraması, sunum | Turizm ve Turist Kavramı | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
2 | Literatür taraması, sunum | Turizmin Tarihsel Gelişimi | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
3 | Literatür taraması, sunum | Turizmin Gelişmesine Etki Eden Faktörler | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
4 | Literatür taraması, sunum | Turizmin Diğer Bilimlerle İlişkisi | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
5 | Literatür taraması, sunum | Turizm Çeşitleri | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
6 | Literatür taraması, sunum | Turizmin Ekonomik, Sosyal ve Fiziksel Çevre Etkileri | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
7 | Literatür taraması, sunum | Turizmi Etkileyen Faktörler | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür taraması, sunum | Türkiye’de Turizm, Turizm Arzı, Turizm Talebi | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
10 | Literatür taraması, sunum | Uluslararası Turizm ve Uluslararası Turizm Örgütleri | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
11 | Literatür taraması, sunum | Turizm Politikaları, Turizmin Ekonomideki Yeri ve Önemi | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
12 | Literatür taraması, sunum | Turizm sektöründeki sorunlar | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
13 | Literatür taraması, sunum | Uluslararası Turizm Hareketleri | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
14 | Literatür taraması, sunum | Geleceğe Yönelik Eğilimler | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
15 | Literatür taraması, sunum | Genel Tekrar | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Usta, Ö. (2010) Turizm Genel ve Yapısal Yaklaşım, Detay Yayıncılık, Ankara. |
Kozak N., M. A. Kozak, M. Kozak(2017) Genel Turizm İlkeler ve Kavramlar, Detay Yayıncılık, Ankara. |
Demir M. (2017) Genel Turizm, Detay Yayıncılık, Ankara. |
UNWTO eLibrary, https://www.e-unwto.org/ |
Robert W. Mclntosh - Charles R. Goeldner (1995)Tourism Principles, Practices, Philosophies, John Wiley & Sons, Inc. New York. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Describe the basic characteristics of the tourism industry and the basic concepts related to the Tourism Guidance profession and relate those with the characteristics of tourism businesses
|
5 | |||||
2 |
Discusses the structure, operation and importance of tourism industry in country development and relates with tourism business
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Explains and interprets culture, history, religion, art, geography way of thinking and way of life the various civilizations who lived in Turkey.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Plans a tour program considering the travel purpose, the type and the characteristics of the touristic region in accordance with the theoretical knowledge gained in the field of Tourism Guidance and discusses the functioning.
|
1 | |||||
2 |
Underlines the importance of professional development by following scientific and current developments in the fields of tourism, art and archeology, and acts defensive attitude and behavior towards the necessity of lifelong learning.
|
2 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Analyzes numerical and statistical data and results in accordance with ethical values for current practices in the field of tourism .
|
3 | |||||
2 |
Knows and applies the legal regulations related to tourism field, tourist guidance professional law and professional organizations.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
By taking leadership role in tour groups; administers the tour program and solves possible problems during the tour.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Uses the skills of explaining and presenting Turkey's and other regions natural and cultural assets that have, ancient city, ruins and historical artefacts and architectural art, culture, cuisine, folklore, flora and fauna features of regions etc.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Shows the communication skill and presentation skill effectively in written and verbal and expresse his / her professional knowledge accurately and effectively.
|
1 | |||||
2 |
Shows reading, writing, comprehension, speaking and writing skills in English and in a second foreign language (Arabic, Russian, Chinese).)
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Uses knowledge and competences related to preparation, implementation and supervision of a tour.
|
1 | |||||
2 |
By using the personality traits that have social skills required by the Tourism Guidance profession; arranges projects, organizations and activities with sustainable, societal and social content specific to the field.
|
1 | |||||
3 |
Shows a sensitive attitude towards the negative effects of tourism on the physical and social environment, acts with the consciousness of preserving abstract and concrete cultural assets
|
1 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı Hazırlığı | 5 | 8 | 40 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 8 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 40 | 0 | 153 |
Genel Toplam | 153 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |