Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
TUR211 |
SANAT TARİHİ I |
3 |
3 |
3 |
6 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi RAMAZAN İNAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Dr.Öğr.Üyesi ESRA SAYIN |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Sanat Tarihi bilimine ait teknik terimleri öğretmek. Sanat tarihi bilinci oluşturma ve toplumların gelişimlerini takip etmede sanat tarihinin önemini kavratmak. Anadolu'da bulunan çeşitli dönemlere ait sanatları tanıtmak. |
İçerik: |
Sanat Tarihinde kullanılan mimari, resim, heykel, el sanatları ve diğer konularla ilgili terimler. Anadolu'da farklı dönemlere ait sanat mimarisinin nitelik ve özellikleri. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Sanat Tarihi terminolojisini kullanabilirler. |
Sanat Tarihi bilimine ait temel kavramları öğrenebilir ve kullanabilirler. |
Tarih öncesi çağlara ait sanatları ifade edebilirler. Paleolitik ve Mezolitik Çağlar, Neolitik ve Kalkolitik Çağlar (Göbeklitepe, Çatalhöyük). |
Anadolu'da bulunan farklı dönemlere ait tarihi kalıntılar ve yapılarla ilgili bilgilere sahip olabilirler. |
Anadolu'da hüküm sürmüş olan İslam öncesi uygarlıkları karşılaştırabilirler. |
Anadolu'daki uygarlıkları ayırt edebilirler. |
Ege uygarlıkları sanatını ayırt edebilirler. |
Anadolu'daki Roma ve Bizans sanatını açıklayabilirler. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Okuma-slayt Hazırlama |
Dersin Tanıtılması ve Yöntemin İzahı;
Temel kavramlar, sanatın türleri ve sanat tarihinin diğer bilim dallarıyla ilişkisi |
Sunum-Tartışma |
2 |
Okuma-slayt Hazırlama |
Tarih Öncesi Çağlarda Sanat (Paleolitik, Neolitik ve Kalkolitik Çağlar) |
Sunum-Tartışma |
3 |
Okuma-slayt Hazırlama |
Mezopotamya Uygarlığı ve Sanatı |
Sunum-Tartışma |
4 |
Okuma-slayt Hazırlama |
Hitit ve Mısır Uygarlığı ve Sanatı |
Sunum-Tartışma |
5 |
Okuma-slayt Hazırlama |
Urartu ve Frig Sanatı |
Sunum-Tartışma |
6 |
Okuma-slayt Hazırlama |
Lydia ve Lykia Sanatları |
Sunum-Tartışma |
7 |
Okuma-slayt Hazırlama |
Eski İran Devletlerinde Sanat |
Sunum-Tartışma |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Okuma-slayt Hazırlama |
Ege ve Akdeniz Uygarlıkları: Minos ve Miken Sanatları |
Sunum-Tartışma |
10 |
Okuma-slayt Hazırlama |
Ege ve Akdeniz Uygarlıkları: Yunan Sanatı (Mimari) |
Sunum-Tartışma |
11 |
Okuma-slayt Hazırlama |
Ege ve Akdeniz Uygarlıkları: Yunan Sanatı (Resim, Heykel vd.) |
Sunum-Tartışma |
12 |
Okuma-slayt Hazırlama |
Ege ve Akdeniz Uygarlıkları: Etrüsk Sanatı |
Sunum-Tartışma |
13 |
Okuma-slayt Hazırlama |
Ege ve Akdeniz Uygarlıkları: Roma Sanatı (Mimari) |
Sunum-Tartışma |
14 |
Okuma-slayt Hazırlama |
Ege ve Akdeniz Uygarlıkları: Roma Sanatı (Resim, Heykel vd.) |
Sunum-Tartışma |
15 |
Okuma-slayt Hazırlama |
Geç Antik Çağ ve Bizans Sanatı |
Sunum-Tartışma |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Fischer, E. (2012) Sanatın Gerekliliği, Sözcükler Yayınevi |
Ernst; Art Needs, 1995 |
Turani A. (1992) Dünya Sanat Tarihi, İstanbul |
Wölfflin, H. (2015) Sanat Tarihinin Temel Kavramları, Hayalperest Yayınevi, İstanbul |
E. H. Gombrich, E.H. (2007) Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi, İstanbul |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Describe the basic characteristics of the tourism industry and the basic concepts related to the Tourism Guidance profession and relate those with the characteristics of tourism businesses
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
Discusses the structure, operation and importance of tourism industry in country development and relates with tourism business
|
|
1 |
|
|
|
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Explains and interprets culture, history, religion, art, geography way of thinking and way of life the various civilizations who lived in Turkey.
|
|
|
|
|
|
5 |
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Plans a tour program considering the travel purpose, the type and the characteristics of the touristic region in accordance with the theoretical knowledge gained in the field of Tourism Guidance and discusses the functioning.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Underlines the importance of professional development by following scientific and current developments in the fields of tourism, art and archeology, and acts defensive attitude and behavior towards the necessity of lifelong learning.
|
|
|
|
3 |
|
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Analyzes numerical and statistical data and results in accordance with ethical values for current practices in the field of tourism .
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
Knows and applies the legal regulations related to tourism field, tourist guidance professional law and professional organizations.
|
0 |
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
By taking leadership role in tour groups; administers the tour program and solves possible problems during the tour.
|
|
1 |
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Uses the skills of explaining and presenting Turkey's and other regions natural and cultural assets that have, ancient city, ruins and historical artefacts and architectural art, culture, cuisine, folklore, flora and fauna features of regions etc.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Shows the communication skill and presentation skill effectively in written and verbal and expresse his / her professional knowledge accurately and effectively.
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
Shows reading, writing, comprehension, speaking and writing skills in English and in a second foreign language (Arabic, Russian, Chinese).)
|
0 |
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Uses knowledge and competences related to preparation, implementation and supervision of a tour.
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
By using the personality traits that have social skills required by the Tourism Guidance profession; arranges projects, organizations and activities with sustainable, societal and social content specific to the field.
|
|
1 |
|
|
|
|
3 |
Shows a sensitive attitude towards the negative effects of tourism on the physical and social environment, acts with the consciousness of preserving abstract and concrete cultural assets
|
|
|
2 |
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
13 |
4 |
52 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
3 |
3 |
Final Sınavı Hazırlığı |
5 |
6 |
30 |
Ara Sınav |
1 |
3 |
3 |
Ara Sınav Hazırlığı |
5 |
4 |
20 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
39 |
0 |
150 |
|
Genel Toplam |
150 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
5,9 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
6,0 |
|