TR EN

SANAT TARİHİ I DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
TUR211 SANAT TARİHİ I 3 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi RAMAZAN İNAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi ESRA SAYIN
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Sanat Tarihi bilimine ait teknik terimleri öğretmek. Sanat tarihi bilinci oluşturma ve toplumların gelişimlerini takip etmede sanat tarihinin önemini kavratmak. Anadolu'da bulunan çeşitli dönemlere ait sanatları tanıtmak.
İçerik: Sanat Tarihinde kullanılan mimari, resim, heykel, el sanatları ve diğer konularla ilgili terimler. Anadolu'da farklı dönemlere ait sanat mimarisinin nitelik ve özellikleri.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Sanat Tarihi terminolojisini kullanabilirler.
Sanat Tarihi bilimine ait temel kavramları öğrenebilir ve kullanabilirler.
Tarih öncesi çağlara ait sanatları ifade edebilirler. Paleolitik ve Mezolitik Çağlar, Neolitik ve Kalkolitik Çağlar (Göbeklitepe, Çatalhöyük).
Anadolu'da bulunan farklı dönemlere ait tarihi kalıntılar ve yapılarla ilgili bilgilere sahip olabilirler.
Anadolu'da hüküm sürmüş olan İslam öncesi uygarlıkları karşılaştırabilirler.
Anadolu'daki uygarlıkları ayırt edebilirler.
Ege uygarlıkları sanatını ayırt edebilirler.
Anadolu'daki Roma ve Bizans sanatını açıklayabilirler.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Okuma-slayt Hazırlama Dersin Tanıtılması ve Yöntemin İzahı; Temel kavramlar, sanatın türleri ve sanat tarihinin diğer bilim dallarıyla ilişkisi Sunum-Tartışma
2 Okuma-slayt Hazırlama Tarih Öncesi Çağlarda Sanat (Paleolitik, Neolitik ve Kalkolitik Çağlar) Sunum-Tartışma
3 Okuma-slayt Hazırlama Mezopotamya Uygarlığı ve Sanatı Sunum-Tartışma
4 Okuma-slayt Hazırlama Hitit ve Mısır Uygarlığı ve Sanatı Sunum-Tartışma
5 Okuma-slayt Hazırlama Urartu ve Frig Sanatı Sunum-Tartışma
6 Okuma-slayt Hazırlama Lydia ve Lykia Sanatları Sunum-Tartışma
7 Okuma-slayt Hazırlama Eski İran Devletlerinde Sanat Sunum-Tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Okuma-slayt Hazırlama Ege ve Akdeniz Uygarlıkları: Minos ve Miken Sanatları Sunum-Tartışma
10 Okuma-slayt Hazırlama Ege ve Akdeniz Uygarlıkları: Yunan Sanatı (Mimari) Sunum-Tartışma
11 Okuma-slayt Hazırlama Ege ve Akdeniz Uygarlıkları: Yunan Sanatı (Resim, Heykel vd.) Sunum-Tartışma
12 Okuma-slayt Hazırlama Ege ve Akdeniz Uygarlıkları: Etrüsk Sanatı Sunum-Tartışma
13 Okuma-slayt Hazırlama Ege ve Akdeniz Uygarlıkları: Roma Sanatı (Mimari) Sunum-Tartışma
14 Okuma-slayt Hazırlama Ege ve Akdeniz Uygarlıkları: Roma Sanatı (Resim, Heykel vd.) Sunum-Tartışma
15 Okuma-slayt Hazırlama Geç Antik Çağ ve Bizans Sanatı Sunum-Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Fischer, E. (2012) Sanatın Gerekliliği, Sözcükler Yayınevi
Ernst; Art Needs, 1995
Turani A. (1992) Dünya Sanat Tarihi, İstanbul
Wölfflin, H. (2015) Sanat Tarihinin Temel Kavramları, Hayalperest Yayınevi, İstanbul
E. H. Gombrich, E.H. (2007) Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi, İstanbul

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Describe the basic characteristics of the tourism industry and the basic concepts related to the Tourism Guidance profession and relate those with the characteristics of tourism businesses
1
2
Discusses the structure, operation and importance of tourism industry in country development and relates with tourism business
1
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Explains and interprets culture, history, religion, art, geography way of thinking and way of life the various civilizations who lived in Turkey.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Plans a tour program considering the travel purpose, the type and the characteristics of the touristic region in accordance with the theoretical knowledge gained in the field of Tourism Guidance and discusses the functioning.
3
2
Underlines the importance of professional development by following scientific and current developments in the fields of tourism, art and archeology, and acts defensive attitude and behavior towards the necessity of lifelong learning.
3
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Analyzes numerical and statistical data and results in accordance with ethical values for current practices in the field of tourism .
1
2
Knows and applies the legal regulations related to tourism field, tourist guidance professional law and professional organizations.
0
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
By taking leadership role in tour groups; administers the tour program and solves possible problems during the tour.
1
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Uses the skills of explaining and presenting Turkey's and other regions natural and cultural assets that have, ancient city, ruins and historical artefacts and architectural art, culture, cuisine, folklore, flora and fauna features of regions etc.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Shows the communication skill and presentation skill effectively in written and verbal and expresse his / her professional knowledge accurately and effectively.
1
2
Shows reading, writing, comprehension, speaking and writing skills in English and in a second foreign language (Arabic, Russian, Chinese).)
0
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Uses knowledge and competences related to preparation, implementation and supervision of a tour.
1
2
By using the personality traits that have social skills required by the Tourism Guidance profession; arranges projects, organizations and activities with sustainable, societal and social content specific to the field.
1
3
Shows a sensitive attitude towards the negative effects of tourism on the physical and social environment, acts with the consciousness of preserving abstract and concrete cultural assets
2

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 4 52
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 3 3
Final Sınavı Hazırlığı 5 6 30
Ara Sınav 1 3 3
Ara Sınav Hazırlığı 5 4 20
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 39 0 150
Genel Toplam 150
Toplam İş Yükü / 25.5 5,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0