TR EN

TURİZM PAZARLAMASI DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
TUR303 TURİZM PAZARLAMASI 5 3 3 8

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi RAMAZAN İNAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi FATMA ÖZÇELİK HEPER
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu ders ile konaklama, seyahat ve yiyecek içecek işletmeleri için pazarlama ilkelerini yorumlayabilme ve genel pazarlama uygulamalarını geçekleştirebilme bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır
İçerik: Turizm Pazarlamasına Giriş / Pazarlama Bilgi Sistemi / Turizm Pazarlama Araştırması / Turizm pazarı-piyasası / Turizm Pazarının Makro ve Mikro Çevresi / Turistik Ürün / Turistik Ürünün Fiyatlandırması ve Fiyatlandırma Stratejileri / Turizmde Dağıtım ve Özellikleri / Turistik Ürünün Tutundurulması Çalışmaları / Turizm de Tanıtma / Turizm pazarlama politikası / Uluslararası turizm pazarlaması

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Hizmet pazarlamasının özelliklerini, zorluklarını ve uygulamada dikkat edilmesi gerekenleri saptar ve ifade eder
Temel pazarlama kavram ve terimleri ile turizm pazarlama kavramı açıklar
Pazarlama karması elemanlarını ayırt edebilir
İşletmenin Turizm pazarlama politikasını oluşturur
Pazarlamanın önemini kavrar

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Okuma- Sunum Hazırlama Genel olarak pazarlama kavramı ve hizmet pazarlaması Sunum-Tartışma
2 Okuma- Sunum Hazırlama Turizm Pazarlamasına Giriş Sunum-Tartışma
3 Okuma- Sunum Hazırlama Pazarlama Bilgi Sistemi Sunum-Tartışma
4 Okuma- Sunum Hazırlama Turizm Pazarlama Araştırması Sunum-Tartışma
5 Okuma- Sunum Hazırlama Turizm pazarı-piyasası Sunum-Tartışma
6 Okuma- Sunum Hazırlama Turizm Pazarının Makro Çevresi Sunum-Tartışma
7 Okuma- Sunum Hazırlama Turizm Pazarının Mikro Çevresi Sunum-Tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Okuma- Sunum Hazırlama Turistik Ürün ,Turistik Ürünün Fiyatlandırması Sunum-Tartışma
10 Okuma- Sunum Hazırlama Fiyatlandırma Stratejileri Sunum- Tartışma
11 Okuma- Sunum Hazırlama Turizmde Dağıtım ve Özellikleri Sunum-Tartışma
12 Okuma- Sunum Hazırlama Turistik Ürünün Tutundurulması Çalışmaları Sunum-Tartışma
13 Okuma- Sunum Hazırlama Turizm Pazarlama Karma elemanlarından;İnsan, Fiziksel Kanıtlar, Süreç Sunum-Tartışma
14 Okuma- Sunum Hazırlama Turizm de Tanıtm, Turizm Pazarlama Politikası Sunum-Tartışma
15 Okuma- Sunum Hazırlama Uluslararası Turizm Pazarlaması, İnternet ve Turizm Pazarlaması Sunum-Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Kozak, N.(2016). Turizm Pazarlaması, Detay Yayıncılık. Ankara.
Page, K.(2001). Successful Tourism Marketing, Brings.
Hacıoğlu, N. (2016).Turizm Pazarlaması, Nobel Yayınları,Ankara.
Kılıç B. Öter, Z. (2015).Turizm Pazarlamasında Güncel Yaklaşımlar, Beta Yayınları, Istanbul.
Journal of Travel & Tourism Marketing: https://www.tandfonline.com/loi/wttm20

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Describe the basic characteristics of the tourism industry and the basic concepts related to the Tourism Guidance profession and relate those with the characteristics of tourism businesses
2
2
Discusses the structure, operation and importance of tourism industry in country development and relates with tourism business
3
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Explains and interprets culture, history, religion, art, geography way of thinking and way of life the various civilizations who lived in Turkey.
1
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Plans a tour program considering the travel purpose, the type and the characteristics of the touristic region in accordance with the theoretical knowledge gained in the field of Tourism Guidance and discusses the functioning.
2
2
Underlines the importance of professional development by following scientific and current developments in the fields of tourism, art and archeology, and acts defensive attitude and behavior towards the necessity of lifelong learning.
2
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Analyzes numerical and statistical data and results in accordance with ethical values for current practices in the field of tourism .
2
2
Knows and applies the legal regulations related to tourism field, tourist guidance professional law and professional organizations.
1
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
By taking leadership role in tour groups; administers the tour program and solves possible problems during the tour.
1
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Uses the skills of explaining and presenting Turkey's and other regions natural and cultural assets that have, ancient city, ruins and historical artefacts and architectural art, culture, cuisine, folklore, flora and fauna features of regions etc.
2
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Shows the communication skill and presentation skill effectively in written and verbal and expresse his / her professional knowledge accurately and effectively.
2
2
Shows reading, writing, comprehension, speaking and writing skills in English and in a second foreign language (Arabic, Russian, Chinese).)
0
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Uses knowledge and competences related to preparation, implementation and supervision of a tour.
3
2
By using the personality traits that have social skills required by the Tourism Guidance profession; arranges projects, organizations and activities with sustainable, societal and social content specific to the field.
1
3
Shows a sensitive attitude towards the negative effects of tourism on the physical and social environment, acts with the consciousness of preserving abstract and concrete cultural assets
2

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 5 65
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 3 3
Final Sınavı Hazırlığı 7 6 42
Ara Sınav 1 3 3
Ara Sınav Hazırlığı 5 7 35
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 41 0 204
Genel Toplam 204
Toplam İş Yükü / 25.5 8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 8,0