TR EN

SEYAHAT ACENTECİLİĞİ VE TUR OPERATÖRLÜĞÜ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
TUR305 SEYAHAT ACENTECİLİĞİ VE TUR OPERATÖRLÜĞÜ 5 3 3 7

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi RAMAZAN İNAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi RAMAZAN İNAN
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Seyahat acentaları hakında genel bilgi, yasal yükümlülükleri, görevleri ile tur operatörlüğü ve paket tur hazırlanışı konularında bilgi vermektir.
İçerik: Seyahat acentaları ve tur operatörleri hakkında genel bilgi, görevleri, hak ve yükümlülükleri, sorumlulukları konularında bilgi verilmesi. Derste anlatılan teorik veriler öğrencilerin yapacakları araştırmalar ile pekiştirilmesi..

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Turizm sektörünün en önemli birimlerinden biri olan seyahat acentaları hakkında bilgi sahibi olma.
Seyahat acentaları ve tur operatörlerinin kuruluş, görev, yetki ve sorumluluklarını öğrenme.
Seyahat acentaları birliği yönetmeliğini ve bu yönetmeliğin getirdiği her türlü görev ve sorumlulukları öğrenme.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Okuma- Sunum Hazırlama Dersin tanıtımı, kapsamı, önemi ve kurallar Sunum-Sınıf Katılımı
2 Okuma- Sunum Hazırlama Seyahat işletmeciliğinini gelişimi Sunum-Sınıf Katılımı
3 Okuma- Sunum Hazırlama Deniz, demir, hava ve karayolu ulaştırması Sunum-Sınıf Katılımı
4 Okuma- Sunum Hazırlama Charter ve tarifeli uçuşlar Sunum-Sınıf Katılımı
5 Okuma- Sunum Hazırlama Seyahatlerin Organizasyonu Sunum-Sınıf Katılımı
6 Okuma- Sunum Hazırlama Seyahat Organizasyonunun hukuki düzenlemesi Sunum-Sınıf Katılımı
7 Okuma- Sunum Hazırlama Konuyla ilgili sunumlar Sunum-Sınıf Katılımı
8 - ARA SINAV -
9 Okuma- Sunum Hazırlama Türkiye’de seyahat acentacılığı ve TÜRSAB Sunum-Sınıf Katılımı
10 Okuma- Sunum Hazırlama Seyahat acentalarının faaliyetleri Sunum-Sınıf Katılımı
11 Okuma- Sunum Hazırlama Bilet işlemleri Sunum-Sınıf Katılımı
12 Okuma- Sunum Hazırlama Rent-A-Car Sunum-Sınıf Katılımı
13 Okuma- Sunum Hazırlama Rent-A-Car Sunum-Sınıf Katılımı
14 Okuma- Sunum Hazırlama Paket tur üretimi ve satış Sunum-Sınıf Katılımı
15 Okuma- Sunum Hazırlama Paket tur üretimi ve satış Sunum-Sınıf Katılımı
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Demir, M. (2014). Seyahat Acentalığı ve Tur Operatörlüğü, Detay Yayıncılık, Ankara.
Hacıoğlu, N. (2016).Seyahat Acentacılığı ve Tur Operatörlüğü, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara.
Mısırlı, İ. (2018). Seyahat Acentacılığı ve Tur Operatörlüğü, Detay Yayıncılık, Ankara.
www.turizmdebusabah.com.tr
www.turizmguncel.com

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Describe the basic characteristics of the tourism industry and the basic concepts related to the Tourism Guidance profession and relate those with the characteristics of tourism businesses
3
2
Discusses the structure, operation and importance of tourism industry in country development and relates with tourism business
2
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Explains and interprets culture, history, religion, art, geography way of thinking and way of life the various civilizations who lived in Turkey.
1
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Plans a tour program considering the travel purpose, the type and the characteristics of the touristic region in accordance with the theoretical knowledge gained in the field of Tourism Guidance and discusses the functioning.
4
2
Underlines the importance of professional development by following scientific and current developments in the fields of tourism, art and archeology, and acts defensive attitude and behavior towards the necessity of lifelong learning.
1
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Analyzes numerical and statistical data and results in accordance with ethical values for current practices in the field of tourism .
1
2
Knows and applies the legal regulations related to tourism field, tourist guidance professional law and professional organizations.
1
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
By taking leadership role in tour groups; administers the tour program and solves possible problems during the tour.
3
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Uses the skills of explaining and presenting Turkey's and other regions natural and cultural assets that have, ancient city, ruins and historical artefacts and architectural art, culture, cuisine, folklore, flora and fauna features of regions etc.
3
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Shows the communication skill and presentation skill effectively in written and verbal and expresse his / her professional knowledge accurately and effectively.
1
2
Shows reading, writing, comprehension, speaking and writing skills in English and in a second foreign language (Arabic, Russian, Chinese).)
0
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Uses knowledge and competences related to preparation, implementation and supervision of a tour.
5
2
By using the personality traits that have social skills required by the Tourism Guidance profession; arranges projects, organizations and activities with sustainable, societal and social content specific to the field.
1
3
Shows a sensitive attitude towards the negative effects of tourism on the physical and social environment, acts with the consciousness of preserving abstract and concrete cultural assets
1

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 5 65
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 2 2
Final Sınavı Hazırlığı 6 7 42
Ara Sınav 1 3 3
Ara Sınav Hazırlığı 5 5 25
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 40 0 179
Genel Toplam 179
Toplam İş Yükü / 25.5 7
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 7,0