Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
TUR215 | TURİZM SOSYOLOJİSİ | 3 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi RAMAZAN İNAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi FATMA ÖZÇELİK HEPER |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Turizmi toplumsal bakış açısı ile incelemek, turizmin sosyo-kültürel etkilerini anlamak ve farklı toplumsal özelliklere sahip turist özelliklerini öğrenmek |
İçerik: | Sosyoloji ile ilgili temel kavramlar, turizm sosyolojisi, turist tipleri, turistik alan özellikleri, turist özellikleri, turizmin ekonomik, fiziksel ve sosyo-kültürel etkileri, turist yerel halk ilişkileri ve etkileşimi, turizmde sürdürülebilirlik, küresel etik ve turizm etiği konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Sosyoloji kavramını, sosyolojinin diğer bilim dalları ve turizm ile ilişkisini tanımlar |
Farklı ülke turistlerinin toplumsal ve davranışsal özelliklerini yorumlar |
Turist tiplerini, turistik alanları ve turist özelliklerini açıklar |
Turist tiplerini, farklı turist davranışlarını sınıflandırır |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür taraması, sunum | Sosyolojinin tanımı ve konusu; Sosyolojinin diğer bilimler ile ilişkisi. | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
2 | Literatür taraması, sunum | Başlıca kuramsal bakış açıları, sosyolojinin turizm olayına yaklaşımı. | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
3 | Literatür taraması, sunum | Turizmin topluma etkilerini belirleyen faktörler, turizm çeşitleri, turist tipleri, turistik alanın özellikleri, turist özellikleri. | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
4 | Literatür taraması, sunum | Turizmin birey, aile, toplum, sosyal sınıflar, yaşam düzeyleri ve eğitim üzerindeki etkileri. | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
5 | Literatür taraması, sunum | Turizmin ekonomik, fiziksel ve sosyo-kültürel etkileri. | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
6 | Literatür taraması, sunum | Kültür-Kişilik İlişkileri ve Turizm Açısından Toplumsal Eğilimler | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
7 | Literatür taraması, sunum | Turist-yerel halk ilişkileri ve etkileşimi. | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür taraması, sunum | Toplum-Kültür ve iletişim. Toplumsal kategoriler ve kalıp yargılar. | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
10 | Literatür taraması, sunum | Turist Gruplarının Toplumsal Özellikleri | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
11 | Literatür taraması, sunum | Türk toplumunun boş zaman ve tatil etkinliklerinin toplumsal nitelikleri. Yurtdışında yaşayan Türk toplumu ve sosyolojik nitelikleri. | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
12 | Literatür taraması, sunum | Türkiye'ye gelen turistlerin bazı toplumsal özellikleri. | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
13 | Literatür taraması, sunum | Kitle turizmine alternatifler, Sürdürülebilir Turizm Ekoturizm | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
14 | Literatür taraması, sunum | Küresel etik, turizm etiği. | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
15 | Literatür taraması, sunum | Dünya Turizm Örgütü'nün "Turizm Etik İlkeleri". | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Avcıkurt, C. (2015). Turizm Sosyolojisi, Detay Yayıncılık, Ankara. |
Doğan, H.Z. (2004). Turizmin Sosyo-Kültürel Temelleri, Detay Yayıncılık, Ankara. |
Dann G., G. Liebman (2009) Sociology of Tourism, Emerald Group Publishing Limited |
Reisinger, Y. (2009). International Tourism: Cultures and Behavior, 1st Edition, US: Elsevier Inc |
Holden, A. (2005). Tourism Studies and the Social Sceinces, 1st Edition, UK:Routledge. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Describe the basic characteristics of the tourism industry and the basic concepts related to the Tourism Guidance profession and relate those with the characteristics of tourism businesses
|
2 | |||||
2 |
Discusses the structure, operation and importance of tourism industry in country development and relates with tourism business
|
1 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Explains and interprets culture, history, religion, art, geography way of thinking and way of life the various civilizations who lived in Turkey.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Plans a tour program considering the travel purpose, the type and the characteristics of the touristic region in accordance with the theoretical knowledge gained in the field of Tourism Guidance and discusses the functioning.
|
2 | |||||
2 |
Underlines the importance of professional development by following scientific and current developments in the fields of tourism, art and archeology, and acts defensive attitude and behavior towards the necessity of lifelong learning.
|
1 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Analyzes numerical and statistical data and results in accordance with ethical values for current practices in the field of tourism .
|
0 | |||||
2 |
Knows and applies the legal regulations related to tourism field, tourist guidance professional law and professional organizations.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
By taking leadership role in tour groups; administers the tour program and solves possible problems during the tour.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Uses the skills of explaining and presenting Turkey's and other regions natural and cultural assets that have, ancient city, ruins and historical artefacts and architectural art, culture, cuisine, folklore, flora and fauna features of regions etc.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Shows the communication skill and presentation skill effectively in written and verbal and expresse his / her professional knowledge accurately and effectively.
|
1 | |||||
2 |
Shows reading, writing, comprehension, speaking and writing skills in English and in a second foreign language (Arabic, Russian, Chinese).)
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Uses knowledge and competences related to preparation, implementation and supervision of a tour.
|
1 | |||||
2 |
By using the personality traits that have social skills required by the Tourism Guidance profession; arranges projects, organizations and activities with sustainable, societal and social content specific to the field.
|
2 | |||||
3 |
Shows a sensitive attitude towards the negative effects of tourism on the physical and social environment, acts with the consciousness of preserving abstract and concrete cultural assets
|
1 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 4 | 52 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı Hazırlığı | 5 | 7 | 35 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 4 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 39 | 0 | 153 |
Genel Toplam | 153 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |