Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
TUR114 | TURİZM REHBERLİĞİ | 2 | 3 | 3 | 7 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi RAMAZAN İNAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı, rehberlik mesleğinin gerektirdiği temel düzeydeki teorik bilgilerin bir dönem içerisinde öğrencilere kazandırılmasıdır. |
İçerik: | Turist rehberliği kavramının tarihsel gelişimi, rehberlerin sahip olması gereken özellikler, rehberlerin hak ve sorumlulukları, mesleki etik kuralları, mesleki örgütlemeler, rehberlik türleri, turist grupları ve özellikleri konularının öğretilmesini kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Turizm ve turist rehberliği ile ilgili kavramları tanımlar. |
Bir turun organizasyonunu, işleyişini ve yönetimini planlar. |
Tur çeşitlerini ve özelliklerini sıralar. |
Turlarda ortaya çıkan problemlerde olası en uygun çözüm yoluna karar verir. |
Turizm rehberliği meslek örgütlerinin yapısını, amacını ve işleyişini tanımlar. |
Turistik bir destinasyonun sunumunu etkili bir şekilde açıklar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür taraması, sunum | Turizm, Turist Rehberliği Kavramları ve Tarihsel Gelişimi | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
2 | Literatür taraması, sunum | Anadolu'da Turizm Rehberliği | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
3 | Literatür taraması, sunum | Turist Rehberlerinin Sahip Olması Gereken Özellikler | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
4 | Literatür taraması, sunum | Turist Rehberlerinin Hakları ve Sorumlulukları | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
5 | Literatür taraması, sunum | Mesleki Etik Kurallar | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
6 | Literatür taraması, sunum | Turist Rehberliği ve Mesleki Örgütlenme | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
7 | Literatür taraması, sunum | Rehberlik Türleri | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür taraması, sunum | Paket Tur Kavramı ve Özellikleri | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
10 | Literatür taraması, sunum | Turist Davranışları, Turist Grupları ve Özellikleri | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
11 | Literatür taraması, sunum | Rehberlikte Kişisel Gelişim | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
12 | Literatür taraması, sunum | Rehberlikte Verimliliği Etkileyen Faktörler | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
13 | Literatür taraması, sunum | Turistik Destinasyon Anlatımı | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
14 | Literatür taraması, sunum | Turistik Destinasyon Anlatımı | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
15 | Literatür taraması, sunum | Turistik Destinasyon Anlatımı | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Epik F., Efendi E., Çolakoğlu E. O.(2000) Tur Yönetimi ve Turist Rehberliği, Detay Yayıncılık, Ankara. |
Ahipaşaoğlu S. (2006) Turizmde Rehberlik, Detay Yayıncılık, Ankara. |
Manning, N. (2014) How to be a Tour Guide: The Essential Training Manual for Tour Managers and Tour Guides. |
Pound, C. L.. (1992). The Professional Guide: Dynamics of Tour Guiding, John Wiley and Sons: New York |
http://www.tureb.org.tr/tr |
Journal of Tour Guiding (JOTOG) - http://dergipark.gov.tr/tured |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Describe the basic characteristics of the tourism industry and the basic concepts related to the Tourism Guidance profession and relate those with the characteristics of tourism businesses
|
5 | |||||
2 |
Discusses the structure, operation and importance of tourism industry in country development and relates with tourism business
|
4 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Explains and interprets culture, history, religion, art, geography way of thinking and way of life the various civilizations who lived in Turkey.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Plans a tour program considering the travel purpose, the type and the characteristics of the touristic region in accordance with the theoretical knowledge gained in the field of Tourism Guidance and discusses the functioning.
|
3 | |||||
2 |
Underlines the importance of professional development by following scientific and current developments in the fields of tourism, art and archeology, and acts defensive attitude and behavior towards the necessity of lifelong learning.
|
2 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Analyzes numerical and statistical data and results in accordance with ethical values for current practices in the field of tourism .
|
1 | |||||
2 |
Knows and applies the legal regulations related to tourism field, tourist guidance professional law and professional organizations.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
By taking leadership role in tour groups; administers the tour program and solves possible problems during the tour.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Uses the skills of explaining and presenting Turkey's and other regions natural and cultural assets that have, ancient city, ruins and historical artefacts and architectural art, culture, cuisine, folklore, flora and fauna features of regions etc.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Shows the communication skill and presentation skill effectively in written and verbal and expresse his / her professional knowledge accurately and effectively.
|
1 | |||||
2 |
Shows reading, writing, comprehension, speaking and writing skills in English and in a second foreign language (Arabic, Russian, Chinese).)
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Uses knowledge and competences related to preparation, implementation and supervision of a tour.
|
3 | |||||
2 |
By using the personality traits that have social skills required by the Tourism Guidance profession; arranges projects, organizations and activities with sustainable, societal and social content specific to the field.
|
4 | |||||
3 |
Shows a sensitive attitude towards the negative effects of tourism on the physical and social environment, acts with the consciousness of preserving abstract and concrete cultural assets
|
2 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 5 | 65 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 5 | 35 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 5 | 35 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 43 | 0 | 179 |
Genel Toplam | 179 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 7 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 7,0 |