TR EN

AKADEMİK BAŞARI VE SOSYAL YAŞAM BECERİLERİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ISL221 AKADEMİK BAŞARI VE SOSYAL YAŞAM BECERİLERİ 4 2 2 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. HACER GÜLŞEN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı; öğrencilerin hem üniversite yaşamındaki akademik başarılarını arttıran hem de sonrasındaki sosyal yaşamlarına uyum sağlamalarında ihtiyaç duyacakları ve karşılaşabilecekleri olası problemleri çözüme kavuşturmaları için gerekli olan sosyal yaşam becerilerini; örneklendirerek yorumlayabilmesini sağlamak ve içinde bulunduğu sosyal etkileşim ağında kullanarak ve sorun çözmek üzere yeniden düzenleyerek değerlendirmesine imkân tanıyacak bilgi ve becerileri kazanmasıdır.
İçerik: Bu dersin içeriğinde; akademik başarı ve sosyal yaşam becerileri kapsamındaki temel kavramlar, sürdürülebilir sosyal etkileşim için gerekli olan iletişim becerileri, iletişim sorunları ve bu sorunlarla baş etmenin yöntemleri, stres yönetimi, çatışma yönetimi, kariyer planlama, zaman yönetimi, konuları ve sunum hazırlama teknikleri için gerekli teorik uygulamalar anlatılmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Sosyal yaşam becerilerine ilişkin kavramları tanımlar. (Decribe) (1)
Merak ettiklerini öğrenmeyi öğrenerek keşfeder. (Discover) (4)
İletişim kavramını ve iletişim becerilerini tanımlar. (Define) (1)
Etkin sorun çözme becerisini gösterir. (Solve) (3)
Kariyer hedefi için yol haritasını belirler. (Determine) (4)
Etik değerlere uygun kararlar verir. (Decision) (3)

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Giriş: Ders İçeriği ve Oryantasyon Anlatım
2 Literatür Okuması Değerler Eğitimi I: Etik, Kurumdaşlık ve Aidiyet Anlatım
3 Literatür Okuması Değerler Eğitimi II: Bilim, Bilim Etiği ve Akademik Yaşam Anlatım
4 Literatür Okuması Değerler Eğitimi III: Ahlak, Kendini Tanıma ve Kişisel Hedefler Anlatım
5 Literatür Okuması Zaman Yönetimi ve Kişisel Organizasyon Anlatım
6 Literatür Okuması Kişisel Verimlilik Teknikleri Anlatım
7 Literatür Okuması Kariyer Planlama ve Yönetimi Anlatım
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Okuması İletişim I: İletişim ve Türleri Anlatım
10 Literatür Okuması İletişim II: İletişim Sorunları, Çatışma ve İletişim Becerileri Anlatım
11 Literatür Okuması İletişim III: Çeşitlilik, Çok Kültürlülük ve Kültürlerarası İletişim Anlatım
12 Literatür Okuması Stres Yönetimi: Stresi Tanımlama ve Stresle Başa Çıkma Yöntemleri Anlatım
13 Literatür Okuması Etkin Sunuş Teknikleri I: Sunum Hazırlama Anlatım
14 Literatür Okuması Etkin Sunuş Teknikleri II: Sunum Yönetimi Anlatım
15 Literatür Okuması Etkin Sunuş Teknikleri III: Sunum Yönetimi Anlatım
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Tuncer, E., Özgen, M. I., Işık, R., Özbek, P., Kılıç, B. (2015). Üniversite ve Ötesi : Genç Yetişkinler İçin Hayat Becerileri. İstanbul: Koç Üniversitesi Yayınları.
Dinçer, M. K. (2012). İletişimin kalbi sözsüz iletişim becerileri. Ankara: Nobel Akademi Yayıncılık.
Stutman, R. K., Poole, M. S., Folger, J., (2013). Çatışma Yönetimi. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
Folger, J., Poole, M. S., & Stutman, R. K. (2017). Working through conflict: Strategies for relationships, groups, and organizations. Routledge.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Recognize the alphabets used by Turks in the historical process, especially Ottoman Turkish alphabet.
0
2
Recognize the distinguished examples of World Literature in the forms of verse and prose.
0
3
Defend the idea that Turkish literature has national and genuine cultural identity
0
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use professional English to be able to benefit from international academic publications.
1
2
Act according to social, scientific, cultural and ethical values in all kinds of studies related to the field.
4
3
Examine the bibliography of the studies on Turkish Language and Literature according to countries and schools in written, printed and electronic media.
0
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Examine Turkish grammar in historical-comparative terms in terms of sound, form, syntax, semantics and vocabulary by using general linguistics methods and theories
0
2
Examine the course materials, research methods, information and theories used in Turkish Language and Literature Program.
0
3
Discuss the historical development of Contemporary Turkish Literature and the texts on the historical period and the cultural atmosphere.
0
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Evaluate the knowledge and skills acquired in the field of Turkish language and literature with a critical approach and with the help of interdisciplinary information.
4
2
Use philosophy, sociology, law, economics, etc. and makes interdisciplinary interpretations.
3
3
Evaluate the new trends in World Literature especially in Contemporary Turkish Literature.
0
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Solve problems encountered in the field as individual and as member of a team.
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Evaluate the knowledge and theories of Contemporary Literature in terms of literature and linguistics within the framework of certain theories.
0
2
Evaluate the extent to which Turkish Language and Literature is influenced by the civilization circles in which it is a part of.
0
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Evaluates the fields of application of sustainability in the field of Turkish Language and Literature.
0
2
Research and study at the academic level.
5
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Evaluate all subjects related to Turkish Language and Literature in the context of “The Integrity of Turkish Language and Literature".
0

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 11 2 22
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 5 3 15
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 7 3 21
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 7 2 14
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 46 0 102
Genel Toplam 102
Toplam İş Yükü / 25.5 4
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0