TR EN

SPANISH II DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
SPA102E SPANISH II 5 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İspanyolca
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi HABİBE GÜNGÖR
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu SPA101E - SPANISH I

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Diller için Avrupa Ortak Referans Çerçevesi (CEFR) kapsamında A1 seviyesinde belirlenen konularda anlama (dinleme-okuma), konuşma (karşılıklı konuşma) ve yazılı ve sözlü anlatım becerilerini kazandırmak.
İçerik: Selamlar ve Giriş, İspanyol Alfabesi/Abecedary, Telaffuz, Sayılar, Belirli (definite)/belirsiz (indefinite) article, İsimler (cinsiyet)/çoğul isimler, Zaman/tarih/günler/aylar, Şahıs zamirleri, Sıfatlar, Fiiller: Ser/Estar, Haber.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Kişisel ve günlük yaşamla ilgili temel dil becerileri kazanır.
İspanya ve İspanyol kültürü hakkında fikir sunabilir.
Çok kültürlü anlayış ve uluslararası bakış açısı sağlanarak bunu sosyal hayatta kullanır.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür araştırması Getting to Know General information about the course: Aim, Content, Application, Evaluation Explanation of the weekly course schedule: Curriculum Bibliography Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay İncelemesi
2 Literatür araştırması Repeat of previous week El Español / ¿Por qué el Español? Saludos y Presentación El Alfabeto/Abecedario Español / Pronunciación Ejercicios Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay İncelemesi
3 Literatür araştırması Repeat of previous week Pronunciación (continúa) Ejercicios Los números Ejercicios Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay İncelemesi
4 Literatür araştırması Repeat of the previous week Los artículos Artículo definido/determinado Artículo indefinido/indeterminado Ejercicios Los sustantivos (el genero) /sustantivos plurales Ejercicios Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay İncelemesi
5 Okuma Repeat of the previous week Los sustantivos (el genero) /sustantivos plurales) (continúa) Ejercicios Nacionalidad ¿De dónde eres? Ejercicios Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay İncelemesi
6 Makale okuma Repeat of the previous week Los pronombres personales Ejercicios El verbo SER Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay İncelemesi
7 Makale okuma Repeat of the previous week El verbo SER (continúa) Procedencia La fecha Las horas Ejercicios Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay İncelemesi
8 - ARA SINAV -
9 Makale okuma Answering and evaluating midterm exam questions El verbo SER (continúa) Identificación de Personas o de Cosas Profesión Color Ejercicios Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay İncelemesi
10 Makale okuma Repeat of the previous week Los Adjetivos Ejercicios El verbo ESTAR La fecha Ejercicios Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay İncelemesi
11 Okuma Repeat of previous week El verbo ESTAR(continúa) Localización Ejercicios SER o ESTAR Ejercicios Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay İncelemesi
12 Literatür araştırması Repeat of the previous week SER o ESTAR (continúa) Ejercicios Los Adjetivos Posesivos Ejercicios Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay İncelemesi
13 Literatür araştırması Repeat of the previous week El verbo NEWS (continúa) Ejercicios Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay İncelemesi
14 Okuma Repeat of the previous week El verbo NEWS (continúa) Ejercicios Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay İncelemesi
15 Literatür notları Exercise/Ejercicios Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay İncelemesi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

CORPAS, J., García, E., & Garmendia, A. (2015). Aula Internacional 1 (reimpresión). Difusión. Barcelona.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Explain the historical development process of Aviation Management.
0
2
Use computer programs related to Aviation Transportation.
0
3
Define basic concepts related with aviation management.
0
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Relate the information and facts in the field with other social sciences such as law, sociology, philosophy and history.
0
2
Classify the relationship between the basic functions of the business and the interactions between these functions.
0
3
Apply knowledge and skills related to his / her field by considering the legal aspect of occupational health and safety.
0
4
Explain the concepts of entrepreneurship and innovation with the field.
0
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Manage operational activities related to the airline.
0
2
Gain lifelong learning skills and use knowledge of the field in the business life with the awareness of social responsibility.
0
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Prepare written agreements with relevant institutions in accordance with the legislation.
0
2
Perform the theoretical and practical knowledge related to the field with appropriate analytical methods and modeling techniques in business life.
0
3
Manage all phases from planning to implementation of aviation operations as a member of a team.
0
4
Cooperate with stakeholders related to air transport.
0
5
Develop the modern techniques and tools necessary for applications related to the field.
0
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Execute a study in his/her field independently.
0
2
Decide as an individual or a team member to solve the problems encountered in applications related to the field.
0
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Evaluate advanced knowledge and skills in his/her field with a critical approach.
0
2
Apply activities to improve his/her performance and his / her responsibility in line with the learning objectives by determining the learning needs.
0
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Communicate with people and institutions related to the field in writing and verbally.
0
2
Explain his/her thoughts on the issues related to the field and suggestions for solutions to the problems by the related departments by using supporting quantitative and qualitative data.
0
3
Organize projects and activities for the social environment with social responsibility consciousness and to be able to apply those.
0
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Manage airports and terminal operations efficiently using aviation and business information.
0

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 6 5 30
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 5 25
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 41 0 155
Genel Toplam 155
Toplam İş Yükü / 25.5 6,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0