Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
AVM317 | AIRPORT MANAGEMENT AND PLANT | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi HABİBE GÜNGÖR |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; Bu ders havayolu sektöründe profesyonel hizmet verebilecek, havayolu yönetim ve donanım fonksiyonlarına hakim, profesyonel bakış açısı ile ekip kurabilecek ve yönetebilecek, etkin iletişim kurabilen, analitik düşence ile yönetim taktik ve stratejilerini teknolojik gelişmelere paralel kurum kültürüne uyumlu yönetici adayları yetiştirmeyi amaçlamaktadır. |
İçerik: | Dersin içeriği; Havayolu organizasyonel yönetim ve departman bilgileri, Liderlik teorileri, Havayolunda zaman ve çatışma yönetimi gibi konular dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Havayolu organizasyonel yönetim yapısı ve departman bilgileri tanımlar. |
Havayolu yönetiminde misyon, vizyon ve etkin iletişim, algı yönetim teknikleri açıklar. |
Liderlik teorileri açıklar. |
Havayolu lider yönetici kişilik tanımı, liderlik haritası ve yetkinlikleri açıklar. |
Havayolunda kuyruk teorisi ve simulasyon modelleri tanımlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Sunum | Havayolu organizasyonel yönetim ve departman bilgileri | Sunum ve uygulamalı takım oyunu |
2 | Sunum | Havayolu yönetiminde misyon, vizyon ve etkin iletişimle yönetim teknikleri | Sunum ve uygulamalı takım çalışması, film gösterimi |
3 | Sunum | Liderlik teorileri | Sunum ve uygulamalı takım çalışması, fotoğraf analizi |
4 | Sunum | Havayolu lider yönetici kişilik tanımı, liderlik haritası ve yetkinlikleri | Sunum ve uygulamalı takım testi |
5 | Sunum | Türkiye’de ve dünyada başlıca havalimanı türleri | Sunum ve havalimanı haritalarından örnekler gösterimi |
6 | Sunum | Havayolunda kuyruk teorisi ve simulasyon modelleri | Sunum ve uygulamalı takım çalışması |
7 | Sunum | Havayolu yönetiminde yalın bakım kavramının önemi | Sunum ve uygulamalı takım çalışması |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Sunum | Havayolu yönetiminde Puko tekniği, Havalimanı görüntü donanım sistemleri | Sunum ve uygulamalı takım çalışması |
10 | Sunum | Havayolu yönetiminde share point programı - dash board sistem | Sunum, dash board örneklerinin incelenmesi ve uygulamalı takım çalışması |
11 | Sunum | 3. Havalimanı güncel tanıtımı | Sunum ve uygulamalı takım çalışması, imkanlar dahilinde havalimanına gezi düzenlenmesi |
12 | Sunum | Örgütsel kültür kavramı ile yönetim teknikleri | Sunum ve uygulamalı takım çalışması |
13 | Sunum | Havayolunda zaman ve çatışma yönetimi | Sunum ve uygulamalı takım çalışması, film gösterimi |
14 | Sunum | Havayolu yönetim ve donanım sisteminin tekrarı | soru cevap |
15 | Tüm konuların püf noktalarını gözden geçirme | Havayolu yönetim ve donanım sisteminin tekrarı | sunum |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
DHMİ : ‘Yönetim Sistemleri Eğitim Kitabı’ (2018) : Havacılık Eğitim Dairesi Başkanlığı İşletme Eğitim Planlama ve Uygulama Müdürlüğü |
Koçel, Tamer (2018) : İşletme Yöneticiğili, Beta Basım Yayım |
Oktal, Hakan (Ed.) (2016); Havaalanı Sistemi, Anadolu Üniversitesi AÖF Yayını, Yayın no: 2108, Eskişehir. |
Neufville, Richard de, Amedeo R. Odoni (2013); Airport Systems Planning, Design, and Management, Second Edition, McGraw-Hill, New York. |
Wells, Alexander T., Seth B. Young (2004); Airport Planning and Management, Fifth Edition, McGraw-Hill, New York. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Explain the historical development process of Aviation Management.
|
4 | |||||
2 |
Use computer programs related to Aviation Transportation.
|
1 | |||||
3 |
Define basic concepts related with aviation management.
|
4 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Relate the information and facts in the field with other social sciences such as law, sociology, philosophy and history.
|
2 | |||||
2 |
Classify the relationship between the basic functions of the business and the interactions between these functions.
|
2 | |||||
3 |
Apply knowledge and skills related to his / her field by considering the legal aspect of occupational health and safety.
|
2 | |||||
4 |
Explain the concepts of entrepreneurship and innovation with the field.
|
2 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Manage operational activities related to the airline.
|
3 | |||||
2 |
Gain lifelong learning skills and use knowledge of the field in the business life with the awareness of social responsibility.
|
2 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Prepare written agreements with relevant institutions in accordance with the legislation.
|
2 | |||||
2 |
Perform the theoretical and practical knowledge related to the field with appropriate analytical methods and modeling techniques in business life.
|
1 | |||||
3 |
Manage all phases from planning to implementation of aviation operations as a member of a team.
|
3 | |||||
4 |
Cooperate with stakeholders related to air transport.
|
2 | |||||
5 |
Develop the modern techniques and tools necessary for applications related to the field.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Execute a study in his/her field independently.
|
4 | |||||
2 |
Decide as an individual or a team member to solve the problems encountered in applications related to the field.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evaluate advanced knowledge and skills in his/her field with a critical approach.
|
2 | |||||
2 |
Apply activities to improve his/her performance and his / her responsibility in line with the learning objectives by determining the learning needs.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Communicate with people and institutions related to the field in writing and verbally.
|
2 | |||||
2 |
Explain his/her thoughts on the issues related to the field and suggestions for solutions to the problems by the related departments by using supporting quantitative and qualitative data.
|
3 | |||||
3 |
Organize projects and activities for the social environment with social responsibility consciousness and to be able to apply those.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Manage airports and terminal operations efficiently using aviation and business information.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 3 | 39 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 4 | 5 | 20 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 2 | 3 | 6 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 38 | 0 | 125 |
Genel Toplam | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |