Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
AVM322 | BASIC HEALTH INFORMATION AND FIRST AID | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi HABİBE GÜNGÖR |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | İnsan vücudunun temel uzuvlarını sayabilmek, tanımlayabilmek ve acil durumlarla karşılaştığında sağlık problemlerini doğru bir şekilde tanılayarak müdahale edebilmek dersin temel amacını oluşturmaktadır. |
İçerik: | Bireyin yaşamı tehlikeye girdiğinde solunum, dolaşım sistemlerine ve tüm organ yaralanmalarında uygulanacak ilk yardım ve buna bağlı olarak tüm müdahaleler ile güvene alınan hastanın yetkin sağlık birimine ulaştırılması dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Temel sağlık bilgisi ile ilgili kavramları tanımlar. |
Acil durumlarda karşılaşılan sorumları tartışır. |
Kişisel ve toplumsal sağlığın korunması ile ilgili bilgileri açıklar. |
İlk yardım kurallarını uygular. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | KİTAP OKUMA | İLK YARDIMIN TEMEL ILKELERI | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
2 | KİTAP OKUMA | BİREYİN DEĞERLENDİRİLMESİ | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
3 | KİTAP OKUMA | YETİŞKİN TEMEL YAŞAM DESTEĞİ | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
4 | KİTAP OKUMA | SOLUNUM SİSTEMİNE İLİŞKİN İLK YARDIM | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
5 | KİTAP OKUMA | DOLAŞIM SİSTEMİNE İLİŞKİN İLK YARDIM | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
6 | KİTAP OKUMA | KANAMALARDA İLK YARDIM | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
7 | KİTAP OKUMA | ŞOK, BAYILMA, EPİLEPSİ VE KOMADA İLK YARDIM | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | KİTAP OKUMA | ŞOK, BAYILMA, EPİLEPSİ VE KOMADA İLK YARDIM | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
10 | KİTAP OKUMA | KIRIK, ÇIKIK VE BURKULMALARDA ILK YARDIM | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
11 | KİTAP OKUMA | KAFA, GÖĞÜS YARALANMALARINDA İLK YARDIM | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
12 | KİTAP OKUMA | BATIN VE SPİNAL YARALANMALARDA İLK YARDIM | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
13 | KİTAP OKUMA | ZEHIRLENMELER, HAYVAN ISIRMALARI VE SOKMALARINDA ILK YARDIM | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
14 | KİTAP OKUMA | BOĞULMALARDA İLK YARDIM | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
15 | KİTAP OKUMA | KULAK, BURUN, GÖZ VE BOĞAZA YABANCI CİSİM KAÇMASI DURUMLARINDA İLK YARDIM | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
American Academy of Orthopaedic Surgeons (AAOS), American College of Emergency Physicians (ACEP), Alton L. Thygerson, Steven M. Thygerson |
Aksel, S, Oztora, S. 2002,İlkyardım El Kitabi, Inkılap Bookstore, Istanbul |
ACEP First Aid Manual 5th Edition: The Step-by-Step Guide for Everyone |
The Pocket First Aid Field Guide Treatment and Prevention of Outdoor Emergencies, George E. Dvorchak 2010 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Explain the historical development process of Aviation Management.
|
0 | |||||
2 |
Use computer programs related to Aviation Transportation.
|
0 | |||||
3 |
Define basic concepts related with aviation management.
|
0 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Relate the information and facts in the field with other social sciences such as law, sociology, philosophy and history.
|
3 | |||||
2 |
Classify the relationship between the basic functions of the business and the interactions between these functions.
|
0 | |||||
3 |
Apply knowledge and skills related to his / her field by considering the legal aspect of occupational health and safety.
|
4 | |||||
4 |
Explain the concepts of entrepreneurship and innovation with the field.
|
1 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Manage operational activities related to the airline.
|
0 | |||||
2 |
Gain lifelong learning skills and use knowledge of the field in the business life with the awareness of social responsibility.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Prepare written agreements with relevant institutions in accordance with the legislation.
|
3 | |||||
2 |
Perform the theoretical and practical knowledge related to the field with appropriate analytical methods and modeling techniques in business life.
|
1 | |||||
3 |
Manage all phases from planning to implementation of aviation operations as a member of a team.
|
0 | |||||
4 |
Cooperate with stakeholders related to air transport.
|
0 | |||||
5 |
Develop the modern techniques and tools necessary for applications related to the field.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Execute a study in his/her field independently.
|
3 | |||||
2 |
Decide as an individual or a team member to solve the problems encountered in applications related to the field.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evaluate advanced knowledge and skills in his/her field with a critical approach.
|
1 | |||||
2 |
Apply activities to improve his/her performance and his / her responsibility in line with the learning objectives by determining the learning needs.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Communicate with people and institutions related to the field in writing and verbally.
|
3 | |||||
2 |
Explain his/her thoughts on the issues related to the field and suggestions for solutions to the problems by the related departments by using supporting quantitative and qualitative data.
|
1 | |||||
3 |
Organize projects and activities for the social environment with social responsibility consciousness and to be able to apply those.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Manage airports and terminal operations efficiently using aviation and business information.
|
1 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 2 | 15 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 2 | 13 | 26 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 33 | 0 | 126 |
Genel Toplam | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |