Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
AVM420 | CAREER PLANNING IN AVIATION | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi HABİBE GÜNGÖR |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Hava yolu sektöründe çalışmayı hedefleyen ve çalışanların geleceğe yönelik kariyerlerinin planlanması, eğitim, staj ve havacılık sektörüne uygun kişisel gelişimlerinin teşvik edilmesi, stratejik planlama teknikleri hakimiyetinde profesyonel kadroların kurulması ve yönetilmesini hedefler. |
İçerik: | Havacılık sektöründeki kariyer planlamanın tarihçesi ve önemi, meslek grupları ve yetkinlikleri, eğitim ve sınav kuruluşları, iş analizi, kadro ihtiyacı, roller, Sivil Havacılık personel planlaması, işe alma, seçim, eğitim ve geliştirme yöntemleri, staj koordinasyon, performans değerlendirme ve ücretlendirme, mülakat teknikleri, Sivil Havacılıkta koçluk, kariyer ve yetkinlik yönetimi, iş değerleme ve performans yönetimi, yetenek ilgi belirlenmesi, bireysel farklılıkların yönetimi, kariyer planlama dosyası, etik ve adaletli davranış, fuarlar, Türkiye’de havacılık eğitimleri sorun ve çözümleri dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Havacılık sektörü kariyer planlaması bileşenleri ve yönetimini tanımlar. |
Havacılıkta iş gücü ihtiyacı ve havacılık meslek grupları hakkında değerlendirme yapar. |
Havacılık kadrolarının yetkinlik ve yeterlilikleri bakımından analiz eder. |
Havacılık fuarlarını planlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Tez inceleme, kitap okuma, sunum hazırlama | Havacılık sektörü kariyer planlaması ve yönetiminin önemi | Sunum |
2 | Tez inceleme, kitap okuma, sunum hazırlama | Havacılıkta iş gücü ihtiyacı ve havacılık meslek grupları | Sunum |
3 | Tez inceleme, kitap okuma, sunum hazırlama | Havacılık kadrolarının yetkinlik ve yeterlilikleri | Sunum |
4 | Tez inceleme, kitap okuma, sunum hazırlama | Havacılık eğitim ve sınav kuruluşları, sertifikasyon gereklilikleri | Sunum |
5 | Tez inceleme, kitap okuma, sunum hazırlama | İş analizi, roller, işe alma, seçim ve mülakat teknikleri | Sunum |
6 | Tez inceleme, kitap okuma, sunum hazırlama | Sivil havacılık personel planlaması ve staj koordinasyon | Sunum |
7 | Tez inceleme, kitap okuma, sunum hazırlama | Performans değerlendirme ve eğitim ihtiyacı belirleme | Sunum |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Tez inceleme, kitap okuma, sunum hazırlama | Performans değerlendirme ve eğitim ihtiyacı belirleme | Sunum |
10 | Tez inceleme, kitap okuma, sunum hazırlama | Yetenek yönetimi ve bireysel farklılıkların yönetimi | Sunum |
11 | Tez inceleme, kitap okuma, sunum hazırlama | Kariyer planlama dosyası | Sunum |
12 | Tez inceleme, kitap okuma, sunum hazırlama | Etik ve ahlaklı davranış modelleri | Sunum |
13 | Tez inceleme, kitap okuma, sunum hazırlama | Türkiye’de havacılık eğitimleri, sorun ve çözümleri | Sunum |
14 | Tez inceleme, kitap okuma, sunum hazırlama | Kariyer pllanlama aşamaları ve rotasyon | Sunum |
15 | Tez inceleme, kitap okuma, sunum hazırlama | Havacılık eğitim ve kariyer fuarları | Sunum |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
National Research Council. (1997). Taking flight: Education and training for aviation careers. National Academies Press. |
http://www.sgairport.com/kurumsal/insan-kaynaklari/heasta-kariyer |
http://acikarsiv.ankara.edu.tr/browse/335/ |
http://web.shgm.gov.tr/tr/arama?searchkey=kariyer+planlama |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Explain the historical development process of Aviation Management.
|
5 | |||||
2 |
Use computer programs related to Aviation Transportation.
|
5 | |||||
3 |
Define basic concepts related with aviation management.
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Relate the information and facts in the field with other social sciences such as law, sociology, philosophy and history.
|
5 | |||||
2 |
Classify the relationship between the basic functions of the business and the interactions between these functions.
|
5 | |||||
3 |
Apply knowledge and skills related to his / her field by considering the legal aspect of occupational health and safety.
|
4 | |||||
4 |
Explain the concepts of entrepreneurship and innovation with the field.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Manage operational activities related to the airline.
|
5 | |||||
2 |
Gain lifelong learning skills and use knowledge of the field in the business life with the awareness of social responsibility.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Prepare written agreements with relevant institutions in accordance with the legislation.
|
5 | |||||
2 |
Perform the theoretical and practical knowledge related to the field with appropriate analytical methods and modeling techniques in business life.
|
4 | |||||
3 |
Manage all phases from planning to implementation of aviation operations as a member of a team.
|
5 | |||||
4 |
Cooperate with stakeholders related to air transport.
|
5 | |||||
5 |
Develop the modern techniques and tools necessary for applications related to the field.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Execute a study in his/her field independently.
|
4 | |||||
2 |
Decide as an individual or a team member to solve the problems encountered in applications related to the field.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evaluate advanced knowledge and skills in his/her field with a critical approach.
|
4 | |||||
2 |
Apply activities to improve his/her performance and his / her responsibility in line with the learning objectives by determining the learning needs.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Communicate with people and institutions related to the field in writing and verbally.
|
5 | |||||
2 |
Explain his/her thoughts on the issues related to the field and suggestions for solutions to the problems by the related departments by using supporting quantitative and qualitative data.
|
5 | |||||
3 |
Organize projects and activities for the social environment with social responsibility consciousness and to be able to apply those.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Manage airports and terminal operations efficiently using aviation and business information.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 2 | 15 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 2 | 13 | 26 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 33 | 0 | 126 |
Genel Toplam | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |