TR EN

AIRPORT SLOT MANAGEMENT AND PLANNING DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
AVM424 AIRPORT SLOT MANAGEMENT AND PLANNING 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi HABİBE GÜNGÖR
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu ders dünya çapında slot yönergelerine hakim, slot yönetim ve planlamasında kabul gören global standarttaki politikaları, ilkeleri ve prosedürleri bilen ve uygulayan, slotların nasıl tahsis ve koordine edebileceğini çok iyi bilen, lider ruhlu hava yolu yöneticisi, network personeli, koordinasyon ekibi, handling acenta personeli ve çalışan yetiştirmeyi amaçlamaktadır.
İçerik: Slot yönetim ilke ve prosedürleri, planlama teknikleri, slot tahsis ve koordinasyon, SSIM standart iletişim teknikleri ve bu konuların alt başlıklarından oluşturmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Türkiye’de slot uygulanan havalimanlarını listeler.
Slot koordinasyon merkezi ve yetkilerini açıklar.
Havaalanı Slot Yönetimi ve Planlamaya ilişkin temel kavramları tanımlar.
Slot planlama modellerini sınıflandırır.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 KİTAP OKUMA Türkiye’de ve dünyada hava trafiği, slot yönetim ve planlama Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
2 KİTAP OKUMA Slot nedir? Slot tipleri ve dağıtımı, profesyonel yönetim ilkeleri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
3 KİTAP OKUMA Slot tahsis işlemleri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
4 KİTAP OKUMA Slot genelge, talimat ve prosedürleri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
5 KİTAP OKUMA Türkiye’de slot uygulanan hava limanları Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
6 KİTAP OKUMA Slot koordinasyon merkezi ve yetkilileri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
7 KİTAP OKUMA Slot planlama modelleri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 KİTAP OKUMA Slot planlama modelleri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
10 KİTAP OKUMA Slot aksaklıkları ve rötarlar Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
11 KİTAP OKUMA Yer slot işlemleri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
12 KİTAP OKUMA IATA SSIM standart iletişim teknikleri ile slot mesajlaşma sistem Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
13 KİTAP OKUMA Slot yazışmalarında servis tipleri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
14 KİTAP OKUMA Permi ve uçuş planı Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
15 KİTAP OKUMA IATA WSG sistemi, planlama, operasyon ve slot izleme Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Cem, A. V. C. I., & Savas, S. A. THE EFFECTS OF AIRPORT SLOT ALLOCATION METHOD ON COMPETITION: EMPIRICAL ANALYSIS OF COMPETITION THROUGH SLOTS AT JFK INTERNATIONAL AIRPORT. Research Journal of Business and Management, 9(3), 114-121.
ICAO (2020). Worldwide Airport Slot Guidelines
Svorenčík, A. (2017). Allocating airport slots: The history of early applied experimental research. History of Political Economy, 49(Supplement), 240-263.
Jones, I., Viehoff, I., & Marks, P. (1993). The economics of airport slots. Fiscal studies, 14(4), 37-57.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Explain the historical development process of Aviation Management.
1
2
Use computer programs related to Aviation Transportation.
0
3
Define basic concepts related with aviation management.
4
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Relate the information and facts in the field with other social sciences such as law, sociology, philosophy and history.
3
2
Classify the relationship between the basic functions of the business and the interactions between these functions.
1
3
Apply knowledge and skills related to his / her field by considering the legal aspect of occupational health and safety.
3
4
Explain the concepts of entrepreneurship and innovation with the field.
1
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Manage operational activities related to the airline.
4
2
Gain lifelong learning skills and use knowledge of the field in the business life with the awareness of social responsibility.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Prepare written agreements with relevant institutions in accordance with the legislation.
4
2
Perform the theoretical and practical knowledge related to the field with appropriate analytical methods and modeling techniques in business life.
5
3
Manage all phases from planning to implementation of aviation operations as a member of a team.
5
4
Cooperate with stakeholders related to air transport.
4
5
Develop the modern techniques and tools necessary for applications related to the field.
2
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Execute a study in his/her field independently.
4
2
Decide as an individual or a team member to solve the problems encountered in applications related to the field.
4
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Evaluate advanced knowledge and skills in his/her field with a critical approach.
1
2
Apply activities to improve his/her performance and his / her responsibility in line with the learning objectives by determining the learning needs.
2
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Communicate with people and institutions related to the field in writing and verbally.
4
2
Explain his/her thoughts on the issues related to the field and suggestions for solutions to the problems by the related departments by using supporting quantitative and qualitative data.
2
3
Organize projects and activities for the social environment with social responsibility consciousness and to be able to apply those.
3
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Manage airports and terminal operations efficiently using aviation and business information.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 2 15 30
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 2 13 26
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 33 0 126
Genel Toplam 126
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0