TR EN

İLERİ İSTATİSTİK II-ÇIKARIMSAL YÖNTEMLER DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
YBS303 İLERİ İSTATİSTİK II-ÇIKARIMSAL YÖNTEMLER 5 3 3 7

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi DİDEM TETİK KÜÇÜKELÇİ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi DİDEM TETİK KÜÇÜKELÇİ
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; öğrencilere istatistiğin temel kavramları hakkında bilgi vererek, yapacağı çalışmalarda verileri toplamak ve bu verilere uygun çözüm tekniğini uygulamak için gerekli bilgi ve becerileri aktarmaktır.
İçerik: Dersin içeriği, bir örneklem yardımıyla ana kütleye ilişkin çıkarımların yapılması durumunda istatistik “çıkarımsal istatistik” adını alır. Çıkarımsal istatistiğin genelde kullandığı yöntem tümevarım yöntemidir. Olasılık kuramına dayanan yöntemler ile ana kütleyi temsil eden bir örnekleme dayanarak elde edilen sonuçların ana kütleye yaygınlaştırılması ana kütleye ilişkin hipotezlerin testleri ve geleceğe ilişkin kestirimler bu tür istatistiğin konuları arasındadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Elde edilen verilerin istatistiksel tahminini yapar (Understand /Bloom's 2)
Elde Araştırmada hipotezler oluşturur.(Understand/ Bloom's 2)
Hipotez testleri yapar. (Apply/ Bloom's 3)
Değişkenler arasındaki ilişkilerin derecelerinin belirlenmesi için analiz yapar.(Analyze/ BloomS 4)
Zaman serilerini modeller.( Create/Bloom's 6)
Zaman serilerinden geleceğe dönük tahminlemeler yapar.( Evaluate/Bloom's 5)

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Giriş Anlatım, Tartışma
2 Literatür Okuması Örnekleme ve Örnekleme Bölünmeleri Anlatım, Soru Çözümü
3 Literatür Okuması Örnekleme ve Örnekleme Bölünmeleri Anlatım, Soru Çözümü
4 Literatür Okuması İstatistiksel Tahmin Anlatım, Soru Çözümü
5 Literatür Okuması Güven Aralığı ve Güven Sınırları Anlatım, Soru Çözümü
6 Literatür Okuması İstatistiksel Kararalma Anlatım, Soru Çözümü
7 Literatür Okuması Hipotez Testi ve Adımları Anlatım, Soru Çözümü
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Okuması Ki-Kare Testi Anlatım, Soru Çözümü
10 Literatür Okuması Regresyon Korelasyon Anlatım, Soru Çözümü
11 Literatür Okuması Doğrusal Regresyon ve Korelasyon Anlatım, Soru Çözümü
12 Literatür Okuması Zaman Serileri Çözümlemesi Anlatım, Soru Çözümü
13 Literatür Okuması Trendin Bulunması ve Mevsimlik Dalgalanmaların Ölçülmesi Anlatım, Soru Çözümü
14 Literatür Okuması Enterpolasyon Anlatım, Soru Çözümü
15 Literatür Okuması Gruplanmış Serilerde Enterpolasyon Anlatım, Soru Çözümü
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Gürsakal, N. (2014). Çıkarımsal istatistik. Dora Yayıncılık. Akdeniz, F. (2012). Olasılık ve İstatistik. Nobel Kitabevi

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Define concepts such as management, manager and leader.
3
2
Analyze the accuracy, reliability and validity of the new information obtained from the data.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Report the obtained data.
5
2
Prepare software and projects related with the field.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use the appropriate resources for data analysis related with the field.
5
2
Analyze the work processes.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Manage projects as part of a team.
5
2
Apply the material, techniques and analyzes in relation with the subject for project and work flows.
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Fulfill responsibility with a focus on result in individual and team studies.
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Recognizes what he/she knows about his/her field or not.
5
2
Act the theoretical knowledge in real life with learning to learn approach.
5
3
Apply different methods and techniques with an innovative approach in his/her research.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Apply the results obtained in accordance with voluntarism and social responsibility projects.
5
2
Establish a healthy contact with colleagues
3
3
Share the analyzes and obtained results with colleagues.
5
4
Cooperate with colleagues at international level with the help of foreign language competency.
5
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Behave in accordance with ethical values regarding the collection, analysis and reporting of data.
5
2
Participate the design of work processes and systems with full quality.
5
3
Cooperate with other employees for the continuation of sustainability in the profession.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 3 39
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 13 1 13
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 6 6 36
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 8 6 48
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 56 0 180
Genel Toplam 180
Toplam İş Yükü / 25.5 7,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 7,0