Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
YBS302 | KARAR DESTEK SİSTEMLERİ | 6 | 3 | 3 | 7 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi DİDEM TETİK KÜÇÜKELÇİ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; karar ortamının matematiksel modelini kurmak ve model üzerinde işlemler yapmak. İşletme yöneticisinin karar verme fonksiyonuna yardımcı olmak amacıyla kantitatif teknikleri kullanma becerisini geliştirmek. |
İçerik: | Dersin içeriği, bilgi sistemleri ile ilgili genel giriş tanımlamalarından sonra yönetim bilgi sistemin anlaşılması ve karar vericinin yarı yapısal ve yapısal olmayan kararları verirlerken, bilgi teknolojisini ve çözüm modelleri kullanarak onlara yardımcı olan Karar Destek Sisteminin (KDS) oluşturulmasını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Belirsizlik ortamında etkin karar verir. |
Nicel karar tekniklerinin işletmede alınan kararlar üzerindeki rolünü anlar. |
Simülasyon tekniklerini ve lineer olmayan programlama tekniklerini kullanır. |
İşletme problemlerinde alternatifler arasından en iyiyi seçer. |
Lineer programlama ve oyun teorisi tekniklerini işletmede karar vermede kullanır. |
Yönetim problemlerini modeller. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Karar Verme Süreci ve Modeller | Anlatım, Tartışma |
2 | Literatür Okuması | Olasılık Teorisine Giriş | Anlatım, Tartışma |
3 | Literatür Okuması | Karar Analizi | Anlatım, Tartışma, Uygulama |
4 | Literatür Okuması | Fayda ve Oyun Teorisi | Anlatım, Tartışma, Uygulama |
5 | Literatür Okuması | Lineer Programlamaya Giriş | Anlatım, Tartışma, Uygulama |
6 | Literatür Okuması | Lineer Programlama Uygulamaları | Anlatım, Tartışma, Uygulama |
7 | Literatür Okuması | Markov Zinciri Analizi | Anlatım, Tartışma, Uygulama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Okuması | Proje Planlama | Anlatım, Tartışma, Uygulama |
10 | Literatür Okuması | Kuyruk Teorisi | Anlatım, Tartışma, Uygulama |
11 | Literatür Okuması | Simülasyon | Anlatım, Tartışma, Uygulama |
12 | Literatür Okuması | Tahmin Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Uygulama |
13 | Literatür Okuması | Tamsayılı programlama | Anlatım, Tartışma, Uygulama |
14 | Literatür Okuması | Hedef Programlama | Anlatım, Tartışma, Uygulama |
15 | Literatür Okuması | Non-Lineer Programlama | Anlatım, Tartışma, Uygulama |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Gürsakal, S. (2015). Karar Verme. Editörler: Mustafa Aytaç ve Necmi Gürsakal, Dora Yayınları, Bursa. |
Yarman, B. S. B., Ünal, A. C. (2015). Stratejik Karar Verme Boyutunda Bilgi Toplama - İşleme Amaçlı Karar Destek Sistemleri. Nobel Yayıncılık |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Define concepts such as management, manager and leader.
|
4 | |||||
2 |
Analyze the accuracy, reliability and validity of the new information obtained from the data.
|
4 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Report the obtained data.
|
5 | |||||
2 |
Prepare software and projects related with the field.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use the appropriate resources for data analysis related with the field.
|
5 | |||||
2 |
Analyze the work processes.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Manage projects as part of a team.
|
5 | |||||
2 |
Apply the material, techniques and analyzes in relation with the subject for project and work flows.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Fulfill responsibility with a focus on result in individual and team studies.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Recognizes what he/she knows about his/her field or not.
|
5 | |||||
2 |
Act the theoretical knowledge in real life with learning to learn approach.
|
5 | |||||
3 |
Apply different methods and techniques with an innovative approach in his/her research.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Apply the results obtained in accordance with voluntarism and social responsibility projects.
|
5 | |||||
2 |
Establish a healthy contact with colleagues
|
3 | |||||
3 |
Share the analyzes and obtained results with colleagues.
|
3 | |||||
4 |
Cooperate with colleagues at international level with the help of foreign language competency.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Behave in accordance with ethical values regarding the collection, analysis and reporting of data.
|
4 | |||||
2 |
Participate the design of work processes and systems with full quality.
|
5 | |||||
3 |
Cooperate with other employees for the continuation of sustainability in the profession.
|
3 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 13 | 1 | 13 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 13 | 1 | 13 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 6 | 6 | 36 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 8 | 6 | 48 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 69 | 0 | 180 |
Genel Toplam | 180 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 7,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 7,0 |