TR EN

KARAR DESTEK SİSTEMLERİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
YBS302 KARAR DESTEK SİSTEMLERİ 6 3 3 7

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi DİDEM TETİK KÜÇÜKELÇİ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; karar ortamının matematiksel modelini kurmak ve model üzerinde işlemler yapmak. İşletme yöneticisinin karar verme fonksiyonuna yardımcı olmak amacıyla kantitatif teknikleri kullanma becerisini geliştirmek.
İçerik: Dersin içeriği, bilgi sistemleri ile ilgili genel giriş tanımlamalarından sonra yönetim bilgi sistemin anlaşılması ve karar vericinin yarı yapısal ve yapısal olmayan kararları verirlerken, bilgi teknolojisini ve çözüm modelleri kullanarak onlara yardımcı olan Karar Destek Sisteminin (KDS) oluşturulmasını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Belirsizlik ortamında etkin karar verir.
Nicel karar tekniklerinin işletmede alınan kararlar üzerindeki rolünü anlar.
Simülasyon tekniklerini ve lineer olmayan programlama tekniklerini kullanır.
İşletme problemlerinde alternatifler arasından en iyiyi seçer.
Lineer programlama ve oyun teorisi tekniklerini işletmede karar vermede kullanır.
Yönetim problemlerini modeller.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Karar Verme Süreci ve Modeller Anlatım, Tartışma
2 Literatür Okuması Olasılık Teorisine Giriş Anlatım, Tartışma
3 Literatür Okuması Karar Analizi Anlatım, Tartışma, Uygulama
4 Literatür Okuması Fayda ve Oyun Teorisi Anlatım, Tartışma, Uygulama
5 Literatür Okuması Lineer Programlamaya Giriş Anlatım, Tartışma, Uygulama
6 Literatür Okuması Lineer Programlama Uygulamaları Anlatım, Tartışma, Uygulama
7 Literatür Okuması Markov Zinciri Analizi Anlatım, Tartışma, Uygulama
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Okuması Proje Planlama Anlatım, Tartışma, Uygulama
10 Literatür Okuması Kuyruk Teorisi Anlatım, Tartışma, Uygulama
11 Literatür Okuması Simülasyon Anlatım, Tartışma, Uygulama
12 Literatür Okuması Tahmin Teknikleri Anlatım, Tartışma, Uygulama
13 Literatür Okuması Tamsayılı programlama Anlatım, Tartışma, Uygulama
14 Literatür Okuması Hedef Programlama Anlatım, Tartışma, Uygulama
15 Literatür Okuması Non-Lineer Programlama Anlatım, Tartışma, Uygulama
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Gürsakal, S. (2015). Karar Verme. Editörler: Mustafa Aytaç ve Necmi Gürsakal, Dora Yayınları, Bursa.
Yarman, B. S. B., Ünal, A. C. (2015). Stratejik Karar Verme Boyutunda Bilgi Toplama - İşleme Amaçlı Karar Destek Sistemleri. Nobel Yayıncılık

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Define concepts such as management, manager and leader.
4
2
Analyze the accuracy, reliability and validity of the new information obtained from the data.
4
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Report the obtained data.
5
2
Prepare software and projects related with the field.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use the appropriate resources for data analysis related with the field.
5
2
Analyze the work processes.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Manage projects as part of a team.
5
2
Apply the material, techniques and analyzes in relation with the subject for project and work flows.
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Fulfill responsibility with a focus on result in individual and team studies.
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Recognizes what he/she knows about his/her field or not.
5
2
Act the theoretical knowledge in real life with learning to learn approach.
5
3
Apply different methods and techniques with an innovative approach in his/her research.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Apply the results obtained in accordance with voluntarism and social responsibility projects.
5
2
Establish a healthy contact with colleagues
3
3
Share the analyzes and obtained results with colleagues.
3
4
Cooperate with colleagues at international level with the help of foreign language competency.
3
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Behave in accordance with ethical values regarding the collection, analysis and reporting of data.
4
2
Participate the design of work processes and systems with full quality.
5
3
Cooperate with other employees for the continuation of sustainability in the profession.
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 13 1 13
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 13 1 13
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 6 6 36
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 8 6 48
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 69 0 180
Genel Toplam 180
Toplam İş Yükü / 25.5 7,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 7,0