TR EN

YÖNETİM VE ORGANİZASYON DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
YBS209 YÖNETİM VE ORGANİZASYON 3 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi DİDEM TETİK KÜÇÜKELÇİ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi FİLİZ SİVASLIOĞLU
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; Öğrencilere yönetim ve organizasyon hakkında temel bilgilerin verilmesi ve yönetim kuram ve fonksiyonlarının öğretilmesidir.
İçerik: Dersin içeriği, yönetimin tanımı ve yöneticilik hakkında temel bilgiler, yöneticilik ve liderlik arasındaki farklar, yönetimin tarihi geçmişi, yönetim kuramlarıdır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Yönetimin işlevlerini bilir.
Yönetim ve organizasyon kavramlarının gelişimini tartışır.
Organizasyonların belirsiz ortam koşullarına uyum koşullarını tespit eder.
Yöneticilerin iç ortamı kontrol etmek için kullandıkları teknikleri belirler.
Liderlik modellerinin sonuçlarını tahmin eder.
Verileri kontrol yöntemlerini belirlemek için analiz eder.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Yönetim kavramı ve tarihçesi, yönetim ve yönetici kavramlarının analizi, liderlik ve yöneticilik arasındaki farklar, organizasyon kavramı ve organizasyon ilkeleri Nitel ve nicel analizlere dayalı kavrama, slide kullanılarak yapılan sunumlar, örnek olay incelemeleri
2 Literatür Okuması Yönetim düşüncesinin tarihi, yönetim düşüncesinin gelişimi, klasik yönetim yaklaşımları ve temel varsayımlar Nitel ve nicel analizlere dayalı kavrama, slide kullanılarak yapılan sunumlar, örnek olay incelemeleri
3 Literatür Okuması Bilimsel yönetim yaklaşımı, yönetim süreci yaklaşımı, bürokrasi yaklaşımı Nitel ve nicel analizlere dayalı kavrama, slide kullanılarak yapılan sunumlar, örnek olay incelemeleri
4 Literatür Okuması Neo-klasik yönetim yaklaşımı ve temel varsayımları Nitel ve nicel analizlere dayalı kavrama, slide kullanılarak yapılan sunumlar, örnek olay incelemeleri
5 Literatür Okuması Modern yönetim yaklaşımları, sistem yaklaşımı Nitel ve nicel analizlere dayalı kavrama, slide kullanılarak yapılan sunumlar, örnek olay incelemeleri
6 Literatür Okuması Durumsallık yaklaşımı, post-modern yönetim düşüncesi Nitel ve nicel analizlere dayalı kavrama, slide kullanılarak yapılan sunumlar, örnek olay incelemeleri
7 Literatür Okuması Yönetim fonksiyonları, planlama ve organizasyon Nitel ve nicel analizlere dayalı kavrama, slide kullanılarak yapılan sunumlar, örnek olay incelemeleri
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Okuması Yön verme, koordinasyon ve denetim fonksiyonları Nitel ve nicel analizlere dayalı kavrama, slide kullanılarak yapılan sunumlar, örnek olay incelemeleri
10 Literatür Okuması Çağdaş örgüt yapıları ve yönetim uygulamaları Nitel ve nicel analizlere dayalı kavrama, slide kullanılarak yapılan sunumlar, örnek olay incelemeleri
11 Literatür Okuması Örgütlerde insan ilişkileri Nitel ve nicel analizlere dayalı kavrama, slide kullanılarak yapılan sunumlar, örnek olay incelemeleri
12 Literatür Okuması Örgütsel davranışın yönetimi, motivasyon ve grup yönetimi Nitel ve nicel analizlere dayalı kavrama, slide kullanılarak yapılan sunumlar, örnek olay incelemeleri
13 Literatür Okuması Çatışma ve stres yönetimi, örgütsel yaratıcılık, imaj ve itibar yönetimi Nitel ve nicel analizlere dayalı kavrama, slide kullanılarak yapılan sunumlar, örnek olay incelemeleri
14 Literatür Okuması Çağdaş yönetim teknikleri, amaçlaar göre yönetim, örgüt geliştirme, değişim, vizyon, misyon yönetimi, istisnalarla yönetim Nitel ve nicel analizlere dayalı kavrama, slide kullanılarak yapılan sunumlar, örnek olay incelemeleri
15 Literatür Okuması Örgütsel iletişim, kriz yönetimi, toplantı yönetimi, zaman yönetimi Nitel ve nicel analizlere dayalı kavrama, slide kullanılarak yapılan sunumlar, örnek olay incelemeleri
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Genç, N. (2005). Yönetim ve organizasyon: Çağdaş sistemler ve yaklaşımlar. Seçkin Yayıncılık.
Koçel, T. (1989). İşletme yöneticiliği. İstanbul Üniversitesi İşletme fakültesi.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Define concepts such as management, manager and leader.
5
2
Analyze the accuracy, reliability and validity of the new information obtained from the data.
3
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Report the obtained data.
5
2
Prepare software and projects related with the field.
4
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use the appropriate resources for data analysis related with the field.
5
2
Analyze the work processes.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Manage projects as part of a team.
5
2
Apply the material, techniques and analyzes in relation with the subject for project and work flows.
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Fulfill responsibility with a focus on result in individual and team studies.
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Recognizes what he/she knows about his/her field or not.
5
2
Act the theoretical knowledge in real life with learning to learn approach.
5
3
Apply different methods and techniques with an innovative approach in his/her research.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Apply the results obtained in accordance with voluntarism and social responsibility projects.
4
2
Establish a healthy contact with colleagues
5
3
Share the analyzes and obtained results with colleagues.
5
4
Cooperate with colleagues at international level with the help of foreign language competency.
5
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Behave in accordance with ethical values regarding the collection, analysis and reporting of data.
4
2
Participate the design of work processes and systems with full quality.
5
3
Cooperate with other employees for the continuation of sustainability in the profession.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 6 6 36
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 8 6 48
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 43 0 154
Genel Toplam 154
Toplam İş Yükü / 25.5 6
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0