Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
YBS205 | VERİ TABANINA GİRİŞ | 3 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi DİDEM TETİK KÜÇÜKELÇİ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Arş.Gör. MERVE VURAL ALLAHAM |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; veri kavramını anlamak, farklı yapıları modelleyebilmek, veritabanlarının işlevlerini listeleyebilmek, ilişkisel veritabanlarını kullanarak sorgulamalar geliştirebilmek. |
İçerik: | Dersin içeriği, veri kavramı, veri yapıları, veri modelleri, veritabanlarına giriş, veritabanlarının bileşenleri, ilişkisel veritabanları, tablo oluşturma, indeksleme, sıralama ve sorgulama. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Veri ve veritabanı kavramlarını tanımlar. |
İlişkisel veri modelini keşfeder. |
Bir işletmenin enformasyon sisteminin ilişkisel yapısını deneyimler. |
Dış ortamlardan veri transferi yapar. |
Tablolar üzerinde çeşitli sorguları uygular. |
Veri giriş formları tasarlar. |
Verilerden raporlar hazırlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür Okuması, Ödev | Veritabanına Giriş, Temel kavramlar | Anlatım, Tartışma, Uygulama |
2 | Literatür Okuması, Ödev | Veritabanı nedir? | Anlatım, Tartışma, Uygulama |
3 | Literatür Okuması, Ödev | Veritabanı Yönetim Sistemleri (VTYS), Veritabanı Yönetim Sisteminin Bileşenleri | Anlatım, Tartışma, Uygulama |
4 | Literatür Okuması, Ödev | Veri Modelleri, İlişkisel Modeller, İlişki Çeşitleri | Anlatım, Tartışma, Uygulama |
5 | Literatür Okuması, Ödev | Veritabanı Tasarımı | Anlatım, Tartışma, Uygulama |
6 | Literatür Okuması, Ödev | İlişkisel Veritabanı | Anlatım, Tartışma, Uygulama |
7 | Literatür Okuması, Ödev | SQL ve MSSQL | Anlatım, Tartışma, Uygulama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Okuması, Ödev | SQL Veri Tipleri | Anlatım, Tartışma, Uygulama |
10 | Literatür Okuması | Veri Okuma (SELECT Sorguları) | Anlatım, Tartışma, Uygulama |
11 | Literatür Okuması, Ödev | Veri Sıralama (OrderBy Sorguları) | Anlatım, Tartışma, Uygulama |
12 | Literatür Okuması, Ödev | Veri Filtreleme (WHERE Sorguları) | Anlatım, Tartışma, Uygulama |
13 | Literatür Okuması, Ödev | Veri Gruplama (GroupBy Sorguları) | Anlatım, Tartışma, Uygulama |
14 | Literatür Okuması, Ödev | Sözel ve Tarihsel Fonksiyonlar | Anlatım, Tartışma, Uygulama |
15 | Literatür Okuması, Ödev | Veri Ekleme, Güncelleme ve Silme İşlemleri | Anlatım, Tartışma, Uygulama |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Talip Kellegöz, Tahsin Çetin Yokuş (2017), Veritabanı Sistemleri, Nobel yayınları |
Özkan, Y., & Tüzel, A. D. (2009). Veri tabanı sistemleri. Alfa Basım Yayım. |
Özseven, T. (2013). Veritabanı Yönetim Sistemleri I. Ekin Basım Yayın |
Selçuk Alp, Savaş Özdemir, Arzu Kilitçi (2011), Veritabanı Yönetim Sistemleri, Türkmen Kitabevi |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Define concepts such as management, manager and leader.
|
3 | |||||
2 |
Analyze the accuracy, reliability and validity of the new information obtained from the data.
|
4 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Report the obtained data.
|
5 | |||||
2 |
Prepare software and projects related with the field.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use the appropriate resources for data analysis related with the field.
|
5 | |||||
2 |
Analyze the work processes.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Manage projects as part of a team.
|
5 | |||||
2 |
Apply the material, techniques and analyzes in relation with the subject for project and work flows.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Fulfill responsibility with a focus on result in individual and team studies.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Recognizes what he/she knows about his/her field or not.
|
5 | |||||
2 |
Act the theoretical knowledge in real life with learning to learn approach.
|
5 | |||||
3 |
Apply different methods and techniques with an innovative approach in his/her research.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Apply the results obtained in accordance with voluntarism and social responsibility projects.
|
5 | |||||
2 |
Establish a healthy contact with colleagues
|
5 | |||||
3 |
Share the analyzes and obtained results with colleagues.
|
5 | |||||
4 |
Cooperate with colleagues at international level with the help of foreign language competency.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Behave in accordance with ethical values regarding the collection, analysis and reporting of data.
|
4 | |||||
2 |
Participate the design of work processes and systems with full quality.
|
5 | |||||
3 |
Cooperate with other employees for the continuation of sustainability in the profession.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 12 | 1 | 12 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 5 | 35 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 6 | 6 | 36 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 54 | 0 | 153 |
Genel Toplam | 153 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |